onko elatusavuista pakko käydä lastenvalvojalla?
Pakko esittää vastakysymys: Miksi ette tekisi asiasta virallisia papereita?
Kommentit (9)
luulen /tiedän että kun muutamme erillemme niin muutaman kuukauden jälkeen olisi tulossa jotakaisin..en tietenkään osaa sanoa että otanko mutta kumminkin...
ja laita papereihin, ettei elatustukea makseta et saa tukia ennen alatusmaksujen selvitystä.
Jos olette sopineet maksuista keskenänne toki elastumaksun suuruus selviää tilitiedoistasi. Eli lastenvalvojaa ei sopimukseen välttämättä tarvita vaan voitte hoitaa sopimuksen keskenänne.
Mitä se haittaisi, jos sopimus olisi? Vaikka siis tulisi samaan osoitteeseen takaisin? Tuulella käyvän kanssa erityisesti kannattaa olla sopimus.
olatko siis sitä mieltä että jos teemme miehen kanssa keskenämme mustaavalkoisella sopimuksen jostai summasta..niin käykö se tuki hakemuksiin?
paperit voi tehdä itsekin, minä ja mun exä tehtiin yhdessä paperit.
Oikein viralliset ne on, siinä on lasten nimet ja sos.turvatunnukset, meidän vanhempien samat.
Sovimme itse tapaamiset ja elarit, sitten käytettiin käräjäoikeudessa leimattavana. Ja ne on ihan yhtä viralliset kuin lastenvalvojan tekemät
Siitä on kummallekin osapuolelle hyötyä, kun asiat on virallisesti sovittu ja paperilla.Silloin ei kumpikaan osapuoli pääse luistamaan asioista. Esim ilman paperia et voi toteen näyttää kuinka paljon ex maksaa elareita lapsesta, kun se yhtä'äkkiä päättääkin ettei maksa senttiäkään. Silloin kun sulla on paperilla sovittu maksut, niin jos ex päättää tehdä oharit, niin voit laittaa asian jälkiperintään.
Samoni ex voi tehdä jos sinä päätätkin ettet anna lasta tapaamiseen.
Kumpikin voittaa tuossa asiassa.
Lastenvalvoja on nimensä mukaan lasten asioiden valvoja!
Meillä meni noin puoli tuntia lastenvalvojan luona, kun täytettiin ne paperit, joten ei ole välttämättä mikään iso vaiva, jos olette asiasta vaan samaa mieltä ja teette vähän etukäteistyötä.
kahden, meilläkin on iahn viralliset paperit vaikka niitä ei ole tehtykään lastenvalvojalla.
Itse kirjoitettiin ne ja pyydettiin kaksi todistajaa meidän allekirjoituksille.
olen siis eroamassa, meillä yhteishuoltajuus. niin haluaisin tietää onko elatusavuista pakko käydä lastenvalvojalla? mies maksaa kyllä lapsen kuluista mutta onko tuosta pakko tehdä ''virallista''. ja jos ei tee niin, voiko asumistuki ja kodinhoidontuen yms.kelan papereihin laittaa että elatusapua ei makseta vai voiko laittaa keskenään sovitun summan? toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan..