jos on pieniä lapsia nii herääkö miehenne aamuisin lasten kanssa?
meillä minä herään aina...ja nuorin herää jo kuuden aikaa ylös..ikää 9kk...
Kommentit (18)
Meilläkin pyrkimys olisi siihen, että joka toinen lauantai herättäisiin vuorotellen (sunnuntaina uimahalliin meno niin herätään kaikki)... No, minä aamu-unisena otan lapsen viereen köllimään ja peuhaamaan ja mies kun kyllästyy siihen, lähtee lapsen kanssa aamupalalle ja minä jatkan unia...Tunnen tästä jatkuvaa huonoa omatuntoa, tiedän että mieskin kaipaisi välillä aamu-unia. Toisaalta mies on kyllä useammin esimerkiksi työmatkalla, jolloin kokous alkaa vasta klo 10 ja on ollut ystävien kanssa viikon matkalla ulkomailla, jolloin sai nukkua.
laitettiin dvd pyörimään ja mentiin takas nukkumaan miehen kaa. dvd:n jälkeen poika leikki leluilla. (poika oli käyny potalla eikä ei kyllä olllu kuulemma huutanut pyyhkimään. poika sanoi ettei halunnu pyytää pyyhkimään kun nukuttiin).
ja minä jatkan unia, ainakin useimmiten, joskus herätään molemmat. Ja niin, lapset herää klo 5:30-6:30. ;-)
en saa kuitenkaan nukuttua jos lapset on hereillä. Saatan loikoilla hetken ja nousen. Lapset 7,5,3 ja 1,5v
Lapsetkin ovat oppineet, että herätetään isä. Joskus minä sitten päätän nousta ajoissa, kun tiedän, että mies on erityisen väsynyt.
Meillä kyllä mies saa levätä iltavuoroviikoillaan enne töihin menoa, koska meillä lapset ovat aina päivähoidossa päiväajan (minä teen työtäni kotona enkä pystyisi keskittymään, jos lapset olisivat kotona).
(ainakin) aikaisin härännyt saa nukkua päiväunet jossain vaiheessa päivää.
Minä herään lauantaisin, mies sunnuntaisin. Lauantaisin onkin ihana ottaa aina muutama lasi viiniä, kun tietää ettei tarvitse aamulla herätä heti kukonlaulun aikaan
Useinmiten meillä niin päin että mies herää ekaksi ja minä jään nukkumaan. Imetystä ei siis meillä enää ole, silloin kun imetys niin mun herättävä tietenkin sen takia..
ja toinen sunnuntaina.
paitsi tänään... herättiin kaikki 11.30. lapsi 8 kk. oli se heränny jo aikasemmin mut leikki hiljaa omassa sängyssä.
silloin, kun tenavat herättää eli yleensä viim. 6.30. Tänään oli poikkeus, herätys vasta 7.30, ruhtinaallista.... Tietty jos on toisella ollut joku iltameno tai on sairaana tms. silloin jää nukkumaan vielä tunniksi tai jotain mut silloinkin viimeistään aamupalalle herätys. On jotenkin sanaton sopimus ja itsestäänselvyys, että kumpikaan ei kehtaa jäädä koisimaan, kun aamurumba alkaa. Toi vuorottelu voisi muuten olla hyvä ajatus mutta meillä ei toimi, kun itse olen niin ääniherkkä, etten saa nukuttua, kun tenavat alkaa touhuta ja yleensä pitää saada nimenomaan äiti hereille... Mies taas saisi kyllä nukuttua mutta kun vuorottelu ei toimisi, herätään sitten kumpikin.
En siis ymmärrä kun joissain perheissä herätään kuudelta, 6.30 ym.. Meillä ei ikinä!
Laitatteko ne kersat nukkumaan kuudelta illalla? meillä mennään nukkumaan n.21.
En ainakaan nyt muista milloin viimeksi mies olisi herännyt lasten kanssa aamulla siten että minä olisin jäänyt vielä nukkumaan.
siinä klo 20-20.30, heräävät itse aamulla viim. 6.30. Huoneissa pimennysverhot, aamuaurinko ei herätä kesälläkään. Muuten vaan on tuollainen rytmi. Kyllä se siitä varmaan kouluiässä muuttuu, sitten niitä revitään aamupalalle edes klo 11 aikaan, ettei koko päivää nukuta...
Poikkeuksena on aamut jolloin mies on ollut yön töissä tietysti.
Jos toista ihan mahdottomasti nukuttaa voi jäädä nukkumaan. Näin tapahtuu ehkä 6 kertaa vuodessa ja puolet noista kerroista minä olen jääny nukkumaan hetkeksi pitempään.
meilla lapset menee myos nukkumaan n. klo 21 ja silti heraavat 5:30-6:30. Itse asiassa, vaikka joskus poikkeuksellisesti laitetaan nukkumaan esim. klo 22-23 niin silti heraavat aikaisin seuraavana aamuna. Kaikkien lapset eivat vaan tarvitse yhta paljon unta (vaikka vanhemmat tarvitsisivatkin...).
Lapset reilu 3v ja 5v, mies on aina herännyt lasten kanssa eikä ole tarvinnut erikseen pyydellä. Sanomaton sopimus oikeastaan on, että toinen herää lauantaina lasten kanssa ja toinen sunnuntaina, näin menty aina.