Ostatteko lastenne kummeille lahjoja?
Vai mikä olisi hyvä tapa muistaa, kummeja kun on aika paljon, ja he tietysti ostavat vain lapselle lahjan. Haluaisin kuitenkin jotenkin muistaa.
Kommentit (8)
ja jotain käsitöitä esim. joulumyyjäisistä. Yleensä jotain pientä, muistaminen kun on kuitenkin tärkeintä. Yhtenä vuonna kehystin pojan piirtämän kuvan ja laitoin sen lahjaksi, oli tosi mieluinen. Kerran olivat päiväkodissa tehneet helmistä rannekoruja ja kummitäti sai sen....
Kummipariskunnalle:
Tänä vuonna leivon maustekakun ja sen lisäksi itsetehty kortti, suklaarasia ja pari valokuvaa lapsesta. Viimevuonna ostin joulumessuilta sellaisen jouluisen pöytäkoristeen ja suklaata.. ja sitä edellisenä neuloin molemmille villasukat =)
Kummisedälle ( sinkku ja miehen hyvä ystävä)
Mies hakee alkosta hälle jotain, viime vuonna sai villasukat ja toissa vuonna kaulaliinan (mun tekemiä)
Loput kummit on sisaruksia niin heille tulee ostettua muutenkin jotain.
Okei, mun ja miehen veljet vaimoineen on meidän kaikkien lasten kummeja, joten saisivat joululahjan joka tapauksessa. Sitten on mun opiskelukaveri miehineen, joka on keskimmäisen kummitäti. He saavat yleensä laadukasta viiniä ja suklaata, joista molemmat tykkäävät kovasti. Nuorimmaisen pari kummia ovat serkkujani, hekin saavat lahjan, tänä vuonna itse tekemäni kynttilälyhdyt sekä päiväkodin kannatusyhdistyksen myymiä suklaapikkuleipiä.
Olen itse saanut kummipoikani ja kummityttöni vanhemmilta (tai nyt jo kummilapsilta itseltään kun ovat aikuisia) aina joululahjan ja aina ne ovat lämmittäneet mieltä kovasti.
Joskus ollaan leivottu, viime jouluna painettiin kauppakassi (sellaiseen kaupan perusvalkoiseen kangaskassiin lapset saivat painaa sabluunalla haluamansa kuvan. Tänä jouluna tehdään kynttilälyhty pilttipurkista. (pilttipurkkiin liimataan maidolla silkkipaperisuikaleita). tms.
Lasten kummit on myös mieheni/mun sisaruksia, mut muita lahjoja me ei aikuisten kesekn yleensä anneta, koska lahjottavia on muutoinkin runsaasti.
ollaan piirretty tyynyliinoihin ja valkoisiin kauppakasseihin kangastusseilla, kynttilävärein koristeltu kynttilöitä, taikataikinasta tehtyjä kuusenkoristeita, jotka on maalattu peiteväreillä, huovutettu heijastimia yms.
Sen mikä päiväkodissa tai koulussa otetaan. Joinain vuonna olen ostanut pienen valokuvakansion ja siihen laittanut muita kuvia lisäksi kummilapsesta.
Meillä kans muistetaan kummeja (vaikkei kummit muistais lapsia). Riippuu ihan ihmisestä, että miten muistetaan, meillä kummit on osa sinkkuja, osa perheellisiä, osa tosi köyhiä ja toiset rikkaita ja ikävariaatioakin on yli 40 vuotta.
mutta toinen kummi on minun veljeni ja toinen taas mieheni sisko (eivät siis ole yhdessä). Tai toisaalta... Jos kummi olisikin joku muu niin varmaankin hän olisi minulle läheinen ystävä, joten ehkä ostaisin kummeille lahjat kuitenkin.