Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko omistusasunto ja hyvä ammatti valoisan ja onnellisen elämän

Vierailija
13.02.2009 |

avaimet?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha auttaa, mutta ei tee ihmistä onnelliseksi. Ei etenkään pidemmän päälle. Tämän olen oppinut kantapään kautta...

Vierailija
2/11 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ammatti ei siis ole mikään rahasampo, mutta mielekäs ja haastava.

Asunnosta viis, mutta kyllä mielekäs työ on minulle ainakin tärkeä asia, enkä usko voivani olla kovin tyytyväinen elämääni tylsässä työssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on työ, joka antaa tyydytystä ja josta saan voimaa silloinkin kun muussa elämässä on ongelmia.

On myös omistusasunto ja nyt kun se tosiaan on oma eikä osin pankin, se tuo tiettyä turvallisuutta, mutta enemmän luulen silti, että väliä on asumismuodolla, tilalla, puutarhalla ja sijainillla kuin omistusmuodolla.

Vierailija
4/11 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(asuntokin on oma), ja olen onnellinen.

Mutta ei se poista sitä pelkoa, että joku päivä menetän tämän kaiken... Tarkoitan siis perhettäni ja kaikkien meidän terveyttä.

Vierailija
5/11 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse arvostan mm. perhettä, terveyttä, ystäviä, mielenkiintoista työtä, sellaista palkkaa, ettei tarvitse stressata jokapäiväisestä leivästä, kivaa kotia - joo, mieluiten omaa. Mutta eivät nuo asunto ja ammatti kaikista tärkeimpiä juttuja siis ole.

Vierailija
6/11 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikemminkin taakka ja huolenaihe.

Hyvää koulutusta sen sijaan kukaan ei vie pois, rahansa ( ja velalla osteun asunnon) voi sen sijaan menettää koska tahansa. Tosin koulutuskaan ei takaa hyvin palkattua työpaikkaa... Joten onnellisia ovat ne, joilla on koulutus ja vähän velkaa.

Vierailija
7/11 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihan oikeasti olet kyllä varsinainen tyhjäpää jos et käsitä rahan ja omistusasunnon yhteyttä...!!!

Vierailija
8/11 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin meilläpäin on kunnon kansalaiset ottaneet velkaa niin paljon kuin ovat saaneet ,ja uuden auton vielä pihaaan.

Onnellinen oli naapurin muija vaikka silmäkulma vihersi.

Vierailija
9/11 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on aina suosittu omistusasumista toisin kuin monissa naapurimaissa, joissa on täysin kunniallista asua vuokralla ja hyviä vuokra-asuntoja on ollut kohtuuhintaan saatavissa kautta vuosisatojen. Suomessahan on ollut hillitön asuntopula 1940-luvulta alkaen, vasta 20 viime vuoden aikana se on hellittänyt, mutta edelleen vuokra-asuntojonot ovat pitkät.

Ja hyvä ammatti on suomalaiselle naiselle aina ollut itsenäisyyden tae, ja itsenäinen asema taas johtaa onnellisuuteen sitä kautta, ettei ole toimeentulon takia pakko jäädä huonoon parisuhteeseen. Suomessa on aina ollut aika vähän naisia, jotka pystyvät tulemaan toimeen sillä, mitä ovat perineet.

Jännä juttu, että näitäkin rautalankoja pitää vääntää. Eikö tosiasioiden yhteydet ole ihmisille itsestäänseviä, vaan kuvitellaan, että kyse on pelkästään asenteista.

Vierailija
10/11 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä, eikö asunnon hinta noussutkaan pilviin?

Näin meille luvattiin?

Vierailija
11/11 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kiva koti jossa viihtyy ja työ joka haastaa ja antaa paljon. Omistaako kotinsa vai ei, tai onko ammatti perinteisessä mielessä "hyvä" tai palkka korkea, nämä eivät vaikuta asiaan. Valoisuuteen vaikuttaa oma asenne ja se taas on tosi monen asian summa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi