***NELIAPILAT vko50***
NELJÄTTÄ KUUMEILEVIIN KUULUVAT:
Nikki, oma ja miehen ikä, lasten iät, paikkakunta, yritys aloitettu
Anttusanttu, 32v ja 33v, Länsi-Uusimaa, :Poika 2/2003 ja rinsessat 11/2004 & 3/2007, 8/2008.
Eltemia, 35 ja 37, Keski-Uusimaa, t+p/98, t/06, 9/2008
Hiisku84, 24 ja 25, Kymenlaakso, -04,-06 ja -08, haaveillaan yhdessä,mutta vielä ei olla tosissaan ;)
Hoppenkoija, 30 ja 31, Etelä-Eurooppa, 03/02, 10/04 ja 12/07, Aikaisintaan 2009, jos ollenkaan.
Hölppä, 33 ja 34, Pirkanmaa, -97, - 01, -05, Heti kun uskaltaa, 4. erot on ollu hyvä.
Iineri-73, 35 ja 37, Varsinais-Suomi, -98, -01, -08, 1/2009
jalkkis, 33 ja 36, etelä-pohjanmaa, p-00,t-03,p-06, taas kuumeillaan ja kierukka lähtenee lähiaikoina...
leppäkerttunen, 38 ja 40, ulkomaat, 6, 4 ja 2, 03/08 eka " yritys" pitkän pohdinnan jälkeen
maalaisomppu, 32 ja 35, Keski-Suomi, pojat 05/99 ja 03/02 ja tyttö 12/04, haaveissa syysvauva 2009... ;)
maggie84, 24v ja 23v, kymenlaakso, pojat 02/04 08/05 ja 11/07, tjot:)
mammariini, 32v ja 36v, Satakunnassa asutaan, Pojat 04/03, 06/06 ja tytär 10/04
marjaleena, 26 ja 29, Etelä Karjala, 3/01, 2/03 ja 4/06, Yritys aloitettu: 6/08
mimmuli2010, poika 02/04, tytöt 3/03 ja 10/05, alkuvuosi 2009
minä79, 29 ja 29, Pohjois-Suomi, pojat 02, 04 ja 07, heti
nani76, 32v ja 34v , Päijät-Hämeessä asustellaan, Pojat 02/95, 08/99 ja 08/07, vauva on tervetullut
nelkku, 27v, Keski-Suomi, 5v, 7v ja 9v, nyt
pönttö-örvelö, molemmat 27v, kymenlaakso, pojat 06/02, 08/03 ja 08/07, ehkä joskus...
tölökki 36v+36v lapset 4/o3 7/o5 ja 4/o7 Uusimaa, äiti kuumeilee isä toppuuttelee
viveli, 32v ja 36v, isoveljet 07/03 ja 04/06 ja pikkuneiti 03/08
Plussanneet ja vauvautuneet NELIAPILAT ;)
~ poponen, 35 ja 37, 13,10 ja 3, LA:helmikuussa 2009
~ Trionäiti (moonshine), 25 ja 29, lappi, 01/03, 04/04, 10/07, LA: helmikuussa 2009
~ islabonita, 32, 41, Pohjois-Suomi, tytöt 4,5,7, la helmikuussa 2009
~ Helmikukka75, 32v/pian 42v, Pohjois-Savo, Tyttö 10v, pojat 7v ja 9kk, la 14.2.2009
~Zeldatar la 26.02.09
~ Helmielina, 32 ja 30, Päijät-Häme, 11/99, 06/02, 10/04, LA 3.4.2009
~ mani, 26 / 28, Pirkanmaa, 02, 05, 07 Poijaat, LA 10.4.2009
~ Tari, 35 ja 37, Ylä-Savo, poika -03,tyttö -04, tyttö -07, LA 3.6.09
~ Helinä-78, 30 ja 29, Itä-suomi, pojat -01 ja -03 tyttö -05, LA 18.6.09
~karamelli, 35 ja 37, Etelä-Suomi, -97, -99, -03, LA heinäkuussa 2009
~ Miksuliinu, 32 ja 34, Keski-Suomi, poika 10/00, tyttö 3/02 ja tyttö 8/07, LA 2.7.09
~joma_, molemmat 25v (vm83), Oulun lääni, 6v, 4v ja 1v4kk, plussattu
~äitix3, Pk-seutu, p01, t05 ja p06, LA 31.7.09
~sani-74, 33 ja 40, Pohjanmaa, t01, t03, t6/07, LA 31.7.09
~nelkku, 27v, Keski-Suomi, LA elokuu 2009?
~tytöt040507 poika 25.3.08 4800g, 52cm rv 42+1
~3_x_äippä tyttö 26.9.08 4110g, 51cm, pipo 37,5cm
~AngelEyes tyttö 6.10.08 3855 g, 49 cm rv 38+6
~AIHA poika 12.11.08 4490g, 52.5cm, pipo 37cm rv39+4
SUURET ONNITTELUT JO PLUSSANNEILLE NELIAPILOILLE!
Pahoittelut ja lämpimät lohtuhalit vauvansa menettäneille ja keskenmenon saaneille ;´(
Kommentit (25)
En osannut päivittää tuota listaa tuohon, mutta jos ensi viikolla ryhdistäydyn... Pistäkää uudet vielä tämän viikon listaan tietonne, niin mä päivitän ens viikon maanantaina. Kiitos vielä!
Mulla on paremmat fiilikset jo. Tajusin, että kun täti kurvas kylään viikko sitten sunnuntaina (marraskuun vika), niin meneillään oleva kiertopäivä on päivämäärä plus yks. Eli tänään meneillään kp9...
Kävin tänään kampaajalla leikkauttamassa hiuksiani, ja nyt on tosi kevyt olo =) En ottanut tällä kertaa väriä ja ihan hyvä niin. Ens kerralla sitten, nyt voi ennen joulua värjätä vaikka punaiseksi jollain kevytvärillä. Mä olen nuoruudessani vuositolkulla värjännyt hennalla hiukset punaiseksi, mutta sitten kyllästyin. Nyt olen tajunnut, että punainen kyllä sopii mulle -mut ei siis mikään shokkiväri ;o)
Omppu just sanoi osuvasti, että miten sitä voikin toivoa lasta niin paljon, vaikka tässä näitä jo kolme pyörii. Tutkimattomat ovat vauvakuumeen tiet =) Mies lähtee huomenna työmatkalle, onneks on vain yhden yön. Jos tänä iltana pöllytellään peittoja ja kp11, niin eihän siinä ole kuin yksi päivä välissä, onneksi ;o)
Kirjoitelkaahan kuulumisia!
T:Anttuli yk5 kp9/26-31
Omppu, Eltemia, mammariini, naniiii, huhuu... ;o) Ja muutkin joita en muista mainita, niin nyt rustailemaan. Ilta meni ihan ihmeellisesti kun ei saanut lukea kenenkään kirjoituksia =)
Omppu: Mitkä on fiilikset, onko kipuja? Entä tuon ekan yritykskierron jännitys, se on aika hui, vaikka sanoit kyllä että tiedät jo kuinka kävi. Mutta mikäs teillä on muutama kierto yrittäessä, kun teillä on kuitenkin ollut tosi kivaa vauvaa tehdessä :o)
Miten Nanin yöt ovat menneet? Toivottavasti saitte nyt hyvän alun tuleville öille... Kyllä ne lapset ovat fiksuja, ei ne niin vaan luovu saavutetuista eduistaan! Just tuo yöpalvelu on se mitä on kovin "opettaa" pois, ainakin meillä...
Meillä on tosi kiire päivä kun on muskarin joulujuhla, lääkäriaika kuopukselle (hänellä on jotain ihottumaa ollut pidemmän aikaa =(), ja illalla vielä kaverisynttärit, huh huh...
ON: Mulla on IHANA mies... Eilen just tsemppas taas mua ja sanoi, että juuri tämä kierto voi olla SE, ja joskushan se ovulaatio kuitenkin vielä tulee :o) Voi tuota, mies oli aivan hökötyksissään mun hiuksista, kun niska näkyy, ja pörräs koko illan mun vieressä ja silitteli ym. Kyllä meillä oli kivaa vauvaa tehdessä illalla ;o) ja keskiviikkona sitten uusiks, ja koko viikonloppu, heh. Vaikka en tiedä kuinka nämä kierrot menee, niin en halua, että jää ainakaan yrittämisen puutteesta kiinni, varsinkin kun mies ei ole missään työmatkalla -siis pidempään!
Nyt täytyy kai antaa näille pikkuihmisille jo aamupalaa ja pukea päivävaatteisiin...
T:Anttuli kera kolmikon yk5 kp10/26-31
ja kaikki muutkin! Ei täältä mihinkään olla hävitty, tiukasti ollaan kuumeen kourissa... Oli pakko eilen häikäilemättömästi käyttää hyväkseen omaa ukkokultaa, ja älkää ajatelko heti "sellasta", vaan ihan muihin "hommiin". Lähti tänään pidemmälle työkeikalle ja tulee vasta perjantaina vissiin kotiin, niin kuljin koko päivän perässä ja kotkotin ku kana...Nyt saan omia hommiani eteenpäin, kun on vedetty vähän piuhaa tonne ja kannettu kaappia tänne :-) Se varmaan nautti päästessään työmaalle "lepäämään", ku siellä hän on pomona, eikä kukaan komentele. Höh, minäkö muka?!
Muuten olotila on aika neutraali, vähän haikea, mutta eloon tässä jäädään. Ja kuten sulla anttusanttu, mullakin on ihana mies. Kuunteli itkut ja vuodatukset ja pyyhki kyyneleet lohduttaen, että kyllä me vielä onnistutaan. Se on vaan tää oma ylirealisti-luovuttajaminä, joka ei millään meinaa jaksaa uskoa siihen. Kävin kattelemassa tietoja endometrioosista, ja olin löytävinäni kaikki mahdolliset oireet itsestäni. Puhuttiin, et vois vuodenvaihteen jälkeen varata ajan sille mun vakkarilääkärille, jos kattois ultralla mitä näkyy. Sitähän en tiedä, onko siitä lopultakaan mitään muuta apua, kuin tunne, että tekee jotain. Ja kyllä mun hassu ukkoni sanoi, että kun kyseessä on hänen superluokkaa olevat simppansa...menevät kuulemma läpi vaikka mistä. Jep, ihan mukavalta tuntui nauraa kaiken päälle!
Just nyt kipu on poissa, mut ehkä sitä ei kannata ääneen sanoa. Tätä kiertoa mennään, ja aion kyllä piinailla, eihän tässä muuten ole mitään hauskaa! Sanotaan, että just nyt vauva tulisi kuin tilauksesta tähän elämänvaiheeseen, mutta jos luonto on ajatellut jotain muuta, ei auta ku kattoa...
Tulkaahan toisetkin kertomaan kuulumisia, missä mennään! Joko jollakin on piinaviikko alkanut? Mä lähden saunaan(!), nukahdin eilen sohvalle ku piti mennä ja tänä iltana on esiintyminen. Saa käydä rauhassa ennenku pitää hakee nilviäiset kotiin.
-maalaisomppu yk1 kp22/30- Millos se mun piinaviikko sit alkaa?
Laitanpa siis oman rivini tähän uudelleen, kiitos anttu jos jaksat sen päivittää tuonne mukaan :)
Premium, 34 ja 32v, Vihti, tytöt 02 ja 05, poika 07, tjot
On se ihana tuo ukkokulta.. Tuossa juuri kyseli, että koskas ne sitten on ne otollisimmat hetket tässä kierrossa, ja että mikäs se laskettu aika sitten olisi jos onnistaisi .. <3
Tämä neljännen kuumeilu on kyllä niin totaalisen erilaista kuin ensimmäisen (tai toisen, ehkä kolmannenkin).. mulla on päivä niin täynnä kaikkea tekemistä, että ainoa hetki kun sitä neljättä ehtii miettimään, on se hetki kun menee nukkumaan.. tai kun näkee jonkun toisen "suurperheen" kylillä ;)
Mut ihanaa on se, että lähipiirissä on muitakin kuumeilevia, ja on jotenkin myös helpompaa kuumeilla "avoimesti" kuin aiemmin.. Vähemmän salailua, ja toisaalta vähemmän kyselyjäkin.. :)
Oletteko jo miettineet neljännelle nimeä? Mä olen B-) Mulla on valmiina nimi sekä pojalle että tytölle. Tosin kuopuskin sai lopullisen nimensä vasta ristiäisiä edeltävänä päivänä, vaikka nimi oli "valmiina" jo kuukauden verran :D
Mut nyt menen töitä tekemään, vilk!
Mukulaisten kanssa kotona, ja heti ekana oli pakko maistaa tuoretta joululeipää, jota oli ihanasti tuoreena tyrkyllä! Se on niin hyvää! Käytiin kaupassa hakemassa huomiseksi tarhaan vähän herkkuja, kun neiti täyttää huomenna sen 4 vuotta...nyyh. Ensi yönä neljä vuotta sitten sitä kärvisteltiin sairaalassa ja ihan aamutuimaan oli joulupaketti valmis. Kauheen haikeeta, ku väkisinkin miettii, et mitä jos olikin viimeinen kerta?
Kiva Premium kuulla sinusta! Viikko nytkähtää laiskasti liikkeelle, mutta toivotaan, että vilkastuu... Mullekkin vois siihen esittelyyn laittaa, että yritys aloitettu 11/08, koska on nyt "virallisesti" käynnissä. Siellä taitaa lukea se haaveissa syysvauva 2009.
Ja on joo vauvakuume erilaista! Musta tuntuu, että tää kuume on nyt jotenkin kovempi ku aiemmin... Esikoista yritettiin se reilu vuosi, mut yhtään en muista, et olis kauheen tuskasta ollu missään vaiheessa. Kakkosen kohdalla oli asennoitunu, et ei se sieltä ilman apuja tule, niin ku tärppäskin heti, ei kerenny kuumeilemaan ollenkaan. Kolmosen kohdalla vähän sama juttu. Nyt ei ole eka yrityskierto edes lopussa ku on jo ihan maassa :-) Kyllä ihminen on ihan höpsö!
Ja tää kuumeilu on mulla ainakin ihan top secret-touhua. Kaikki puolitututkin on ihan varmoja, et meidän lapset on tehty, puhumattakaan näistä läheisistä! Sen kuulee puheista, kun sanotaan, että "teilläkin kun on jo lapset noin isoja" tai "nythän se on helppoa, kun ei tarvii enää mitään vaipparumbaa kestää" tm vastaavaa. Olis kyllä melkonen pommi tähänkin tuppukylään hih hih hih....
Nimien suhteen olen toivoton! Mulla olis muutamiakin nimivaihtoehtoja valmiina jo odottamassa. Käyn vieläkin tuolla nimipuolella välillä lueskelemassa nimijuttuja, ja uskon, että jos tässä raskautuu, niin siellä alan loppuajasta riekkumaan oikein urakalla! Musta on ihana rakentaa nimirimpsuja, sointuvia, kauniita ja kuulla kommentteja niihin. Meidän lasten nimet ei ole sieltä yleisimmästä päästä ja mun onkin tosi vaikea löytää meidän perinteisestä kalenterista yhtään omalta tuntuvaa nimeä. Kaikilla on kyllä toisena ja/tai kolmantena nimenä suvun nimiä ja kaikilla kolme nimeä, jo pelkästään siksi, että maailmassa on niin paljon kauniita nimiä, että mahdollisimman monta haluaa käyttää...
Nyt musta tuntuu, että nukahdan ihan pystyyn, pakko ruveta touhuamaan jotain.
-maalaisomppu yk1 kp22/30 tai ainakin jotain sinnepäin, kalenteri hukassa...-
Kaulalta ei sitten löytynyt mitään loppu viimeksi edes ultrassa =)
Pupuiltu ollaan ahkerasti:
kp:t 10,12,13,14 ja 15.... vielä tarvis muutamana päivänä pupuilla =)
Oli sitten ne kynttiläkutsut ja niiden seurauksena lupasin aloittaa konsulttina =D Ihanaa vaihtelua tähän arkeen!!
Tärppionnea ja tsemppiä kaikille!!
Mammariini
väsynyt viluinen, mutta onnellinen
Mammariinille ONNEA konsultin työhön =) Ja onnea ultrauutisista myös!
Olen kyllä ihan samoilla linjoilla, että tämä neljännen kuumeilu on aivan erilaista kuin ennen! Ehkä myös sen takia, että tytöt tärppäsivät molemmat ihan heti, niin siinä mentiin suoraan odottajiin... Mutta mulle tulee sellainen ihmeellinen "hulvahdus" ja lämmin tunne tuonne selkärankaan ja johonkin sisimpään, kun se vauva-ajatus päivänmittaan mielensopukoihin hiipii. Et mä HALUAN, ja mikä parasta, olen huomannut nyt kun oma mieliala on ollut pahasti pakkasella tämän jutun kanssa, että myös miehellä on kova kuume, vaikka aluksi väitti, että vain peesaa mua ;o)
Mä rakastan miettiä nimiä! Meillä on tosi paljon merkityksiä ja sääntöjä lasten nimissä: Ei R-kirjainta etunimessä, jokaiselle lapselle oma nimikirjain, keskimmäinen nimi on luontoaiheinen merkitysnimi, ja viimeinen ja kolmas nimi kuvaa jotain ominaisuutta. Ja kaikki kolme nimeä annetaan... Keskimmäisen viimeinen nimi, Maria tosin tulee mun mummolta, mutta hänellä taas keskimmäinen nimi on aika erikoinen joten Maria kompensoi hyvin. Mietin paljon nimiä, mutta mitään ei ole valmiina... Ainiin, ja en ole kauhean kova erikoisuuden tavoittelija, joten kaikki nimet löytyvät kyllä almanakasta. Mä kun rakastan nimppareita, niin saa hyvän syyn juhlistaa arkea =)
Mä en ole kenellekään puhunut, että yritetään neljättä, mutta kai sen näkee sitten naamasta tai eleistä tai jotain, mutta multa kysytään TOSI usein, että onko seuraava jo tulossa!? Voi jukra, kyl se jostain täytyy näkyä =)
Nyt mä lähden katsomaan talletuksia digiboxista kun tänne vihdoin laskeutui hiljaisuus =) Ai niin, kuopuksen ihottuma hoituu antibiooteilla, hyvä homma =) Pitäis olla ihan kertaluontoinen juttu... Huh.
T:anttuli yk5 kp10/26-31
Onpas ollu haipakkaa ettei ole ehtiny edes palstalle pinoutumaan...sori
Nimistä: mulla on ollu jo pitemmän aikaa nimi valmiiksi mietittynä tytölle (onko tuo nyt enää yllätys)...kellekkään ei olla sitä kerrottu koska me halutaan se pitää salaisuutena jos nyt niin sattuis että meille joskus tyttö tulis...sen verran ollaan sanottu että se alkaa H:lla niin ku mäki...poikien nimet alkaa J:llä niin ku isukkiki...Monesti iltasin sitä miettii noita J:llä alkavia poikien nimiä, lähinnä mutustelee mikä passais jonon jatkoksi... Meillä on kans kriteereinä ettei kutsumanimessä saa olla R-kirjainta ku meillä kaikilla on enemmän tai vähemmän ollu ton kans ongelmia puheessa (siis lapsilla), lisäksi nimi pitää olla mielellään lyhyt ja mää tykkään raamatullisista nimistä ja vähän erikoisimmista vaikka kaks ekaa on ihan tavisnimiä..mutta kaikkein tärkein kriteeri on että se nimi pitää olla sellanen jota ei ole kellään lähipiirissä ja sitte siitä nimestä ei saa tulla minkäänlaisia mieliyhtymiä...eli jos joskus on tuntenu/tienny sen nimisen niin sellasta en voi lapselleni antaa...no kyllä te ymmärrätte mitä tarkoitan...
kylläpäs täällä ollaan oltu reippaana...Mammariiniki on ukkokullansa kanssa laittaneet parastaan tärpin kannalta, oikein hienoa! Toivottavasti se onnistui, pidän peukkuja!! Ja mahtavaa että ultrasta tuli hyviä uutisia!
Ja onnea uudellle uralle!
Premium: kiva että sulla on tän asian jakavia ystäviä!! se on kyllä ihanaa ku siitä saa ääneen puhua...mulla ei oikein sellasia ole, vaikka muutama kyllä tietää että mää haluan isomman perheen...
Anttuli: Mää en ole käyny parturissa sitte hääkampauksen ja siitä on jo yli 15v...noloa...kivaa että sää sait uutta intoa uudesta lookistasi! Mulla on ollu joskus yläasteella viimes lyhyt tukka ja en kyllä sitä enää jaksais ku sitä piti koko ajan laittaa..nyt vaan kampaan tukkani ja vedän sen ponnarille taikka nutturalle tai on se joskus letilläki, lähinnä saunan jälkeen...että saan sen joskus selväksi...
Hienoa että hoito ihottumaan löytyi...tiedän kokemuksesta että se on kurjaa...meillä tuo helottaa milloin mistäki ja kaikki rasvat ei edes auta ja joistaki teho loppuu yllättäen...
Meidän öistä: kaks ekaa yötä meni hyvin, pelkällä hyshys:llä nukahti uudelleen...seuraavat yöt ovat menneet niin että pikkumies on heränny kerran ja vaatimalla vaatinut jotain, joten olen hälle vettä antanu nokkamukista josta hän on hanakasti hörpyn ottanut eli janoinen poika taitaa silloin olla...muuten siis on nukkunu tosi hyvin. Tissiäkään en ole antanu ku illalla ennen nukkumaanmenoa. Tästä ilmeisesti (siis imetyksen vähentämisestä) johtuen painoni on kerranki ottanut askeleen alaspäin ihan kivasti...kohta menee 30 rikki siis BMI ei enää oo ku 0,4 pykälää...jes...mutta tuo turkkasen joulu tulee liian äkkiä tän mun pudotuksen kannalta...toivottavasti ei jää herkuttelu päälle...bd bd bd
Pikaista paranemista ompun porukalle!! Toivottavasti on pikainen pöpön vierailu! Nyt sulla kuule on se piinaviikko alkanu ja samaten meillä ku saamme jännittää sun kanssas!! bd bd bd bd Toivottavasti tuo kivut eivät ala uudelleen vaan ne kyllä sais enteillä sitä plussaa!!
Eltemia: voi sun kanssas ku se nega sullekki pärähti...on se vaan kumma että tuo plussa ootatuttaa meitä joitaki...höh...joko se täti kutsumatta tuli vierailulle? Toivottavasti tulee pian (jos ei siis plussaksi testi muutu bd bd) ettei kierto veny kamalan paljo! Jospa sitä sitte syyskuista taikka lokakuista vaavia sitte...vai?
ON: ei vielä ovista. Aamulla testi näytti että siihen suuntaan ollaan kyllä menossa. Pupuiltu on kp:t 9,10,11,14 ainaki...mutta eihän tässä vielä hätä ole...kait...miehelle sanoin ku kysy lahjatoiveita että et sää voi ku yhen lahjan mulle antaa... :D
Pitää mennä vielä järkkäilemään paikkoja, sai tuo täystuho vielä viimehetkillä ennen nukkumaanmenoa paikat sekasin...huoh
nani kp15 (29-34)
Olen kyllä ahkerasti käynyt lukemassa teidän juttujanne ja peukutellut täällä kotona. Olen hengessä mukana! Te olette tulleet jotenkin niin läheisiksi jo, enkä malttaisi luopua teistä millään...
Mutta MIELELLÄNI olen kuitenkin tuolla odotus puolella. Nyt on viikkoja kasassa 6+4 ja eilen sain soitettua neuvolan. Terkkari oli ihan paniikissa koska soitin näin "myöhään". Kaikki hänen aikansa ovat varattuja tammikuulle ja mun pitäis ilm. päästä jo kohta sinne, koska täällä on se eka np-ultra ja seulonta jo 10-12 vk. Sain sitten ajan jollekin harjoittelijalle ja menen 23.12. ihanaaa just ennen joulua. ja käyn labraan viemässä pissat ja verikokeet.
Eihän tuolla käynnillä ole mitään uutta mulle tarjottavana ja seur. käynti on sitten omalle terkkarille.
pahoinvointi vaanii edelleen ja koko ajan pitää syödä jotain, niin sitten on ok olo. Kovasti mua vaan huolestuttaa menkka kivut selässä joita tulee satunnaisesti. Enkä muista onko niitä ollut aiemmissa raskauksissa. pöh.
Aika omanapaista tekstiä tuli jälleen, mutta mun ajatukset sattumoisin pyöriin nykyään oman navan ympärillä :)
peittoja pöllyämään!
äitix3 rv 6+4
Pakko tulla vielä lätisemään jotain ennen ku kaatuu petiin.
Mammariinille onnittelut ultrasta ja uudesta "työstä"! Mua on kanssa houkuteltu ja monesti konsultiksi, mutta vielä olen kieltäytyny. Olin kuitenkin muutaman vuoden muovikonsulttina, joten haluun nyt rauhassa funtsia vaihtoehtoja. Kivaa hommaa se kyllä oli, ja paljon tuli tienattua sellasta hyödyllistä ihan omaan kotiin ja lahjoiksi.
Nani: Tuntuis meillä kaikilla olevan ihan samanlaiset lahjatoiveet, hih. Minäkin omalleni vastasin samalla lailla! Teillä on kuitenkin aika kivasti ajoittuneet nuo hetekan heiluttelut, että.... Tosi hyvältä kuulostaa tuo teidän 24/7-palvelunkin päätteleminen. Taitaa se pikkujätkä kuitenkin olla itsekin ihan valmis jo siihen.
äitix3:lle vilkutuksia sinne o-puolelle ja masun kasvatuksia! Jospa meitäkin sinne taas lisää tässä kuussa satelisi....
Nimistä vielä, että ei meilläkään mitenkään erikoisia nimiä olla tavoiteltu, sieltä on vaan kolahtanu sellaset sopivat noille pallinaamoille. Esikoiselle aikanaan löysin kalenterista yhden tytön ja yhden pojan nimen. No kaverit antoivat tytölleen juuri sen nimen vain hetki ennen meidän pienen syntymää, ja meille tulikin sitten poika, joka ei muuten ollut yhtään sen miettimämme nimen näköinen. Kakkosen nimi on jo nykyään kalenterissa, mutta oli sellainen, joka tulla purskahti suusta ulos heti kun poika mahan päälle nostettiin. Kuopuksen nimi luokitellaan varmaan sitten melko harvinaiseksi, kun kantajia on vain reilut kymmenen, mutta sekin nimi sopi kun nenä päähän tolle neidille. Vaihdettiin vielä kaksi tuntia ennen ristiäisiä, kun meinattiin ensin, että jos sitä pidetäänkin liian "outona". Nyt tuntuu ihan tavalliselta ja vain yksi kirjain enemmän, kuin aivan kalenterista löytyvällä tytöllä.
anttusanttu: mulla kanssa kolmas nimi Maria, joka tulee mun mummolta ja joka myös tyttärelläni toisena nimenä:-) Esikoisella sekä toinen että kolmas nimi suvusta ja kakkosella toinen nimi kanssa suvusta. Muut nimet vaan rimmaa hyvin+ovat muuten kauniita. Mä aina tykkään, että nimet sointuu, ettei tule sellaista loppu ihan kesken-efektiä tai "puuroutumista". Mielleyhtymiä mietin vain vähän, koska mistä tahansa saa jotain "rallatuksia" aikaseks jos haluaa. Meillä kans jokaisella oma kirjain (kuopuksella tosin iskän kanssa sama), esikolla R keskellä, muilla ei. Nyt niissä nimissä, mitkä päällimmäisenä mielessä myös R-kirjaimet keskellä.
Muuten ON: samanlaisia "oireita" ku sillon viime kuussakin, että painontunnetta alamahassa ja rinnoissa, heikotusta, väsymystä ja palelua. Kovat kivut pysyneet tänään aisoissa, sellaista kohdunpohjan vihlontaa ja polttelua molemmilla puolilla mahaa on ollut, mut sellasia, et on pärjänny ilman särkylääkettä tänään. Kai sekin on jo ihan hurraan arvoinen suoritus!
Nyt muate!
t. m-o yk1 kp 23/30, ja kalenterista ei vieläkään tietoakaan!
Pakko oli tulla tänne tappamaan aikaansa, kun on iskenyt ihan totaalinen lorvikatarri! Pitäis jostain nurkasta alottaa raivaamaan tätä mökkiä, jouluun on tasan kaks viikkoa ja sunnuntaina tulee sukulaisia neidin synttärikahveille. Mua ei vaan yhtään huvita, päivälläkin torkuin puoliunessa tossa sohvalla, kun olisin voinu esim taitella vaikka pyykkiä. Kun ei yhtään tiedä edes mistä alottaa, niin ei osaa tehdä kerrassaan mitään...Mä oon varmaan ollu ihan liikaa täällä kotona, ei riitä tehot enää mihinkään.
Tänään on taas tuntunu sellasta orastavaa poltetta tuolla selässä... Pelottaa, koska "helvetti" repee taas! Tänään kummastelin sitten seuraavaa seikkaa: mulla on ollu tässä kierrossa käytössä Ovulon- ovistestit, jotka ihan apteekin valikoimasta. Tikun ohjeissa sanotaan, että tasavahvat viivat tarkottaa positiivista, ja pelkästään yks viiva tai haaleampi kakkosviiva negatiivista (näissä ei keskenään mitään erittelyä). Tähän asti on näyttäny aina kontrolliviivan ja haalean testiviivan, kp14 tuli sit ne tasavahvat ja sen jälkeen taas kontrolli-+haalea viiva. Tänään sitten (oon päättäny tikuttaa loppuun asti, et näkyykö samanlaisia omituisuuksia ku viime kierrossa) tikkuun pärähti tasan kontrolliviiva eikä edes merkkiä toisesta viivasta. Tietysti aloin sitten kummastelemaan, että mistähän moinen keikaus mahtaa sitten johtua? Joku erohan niissä on pakko olla, tuleeko yks vai kaks viivaa!
Mut tällästä täällä tällä kertaa... Onko kaikki jouluahertamassa ku on niin hiljasta?
-m-o yk1 kp23/30-
..ja sitte on käyty neuvolassa tuon pikku-ukkelin kans influenssarokotteen ottamassa...postissa...lumityöt tekemässä ja kaikkea muuta...
Mää en osaa omppu auttaa sua noissa ovistesteissä...mulla on ollu käytössä sellanen sylkitesti joka selvästi on aina näyttäny oviksen (siis ennen sitä negaa...) mutta oviksen jälkeen se näyttää (ainaki mulla) positiivista vielä sen jälkeen pitkään jopa nyt muutaman kerran aina ed päivään ku menkat alko...eli ei niin mitään hajua noiden toiminnasta...
Toivottavasti ei ompulle ne karseet kivut taas tule...hus, pysykööt poissa!! jospa nuo jomotukset ees tällä kertaa ois juuri sitä ja tuo voimattomuus!! ++++
äitix3: hiljasta tosiaan on...tais ne aktiivisimmat siirtyä kenties tuonne o-puolelle ku olen salaa käyny kurkkaamassa niin elävämpi pino teillä siellä näyttää olevan...ja "uusiaki" tullu porukkaan mukaan...jospa sitä itekki ehkä joskus, huoh
Ukkokultani sanoi tänä aamuna että jospa sää alkaisit ens viikolla tuota joulusiivousta tekeen (tais katella ympärilleen...) ja jättää työt jo vähemmälle...(meillä siis yhteinen firma)...mielelläänhän minä..en ole ollenkaan mikään työihminen...
Pakko vielä hetki jatkaa..
nani kp16 kait
Ihan pikainen kierros täällä palstoilla, ja sit hommiin... Olen saanut verhoja revittyä alas ja "keittiökierros" on käynnissä. Löysin paljon turhia astioita kirpparille vietäväksi, ja kyllä tuntuu hyvältä, kun saa vähän kaappeihin tilan tuntuakin... Pakko hetkeks istahtaa teekupin kanssa ennen ku pelmahtaa tenavat kehiin. Mun pikkuveikka oli tänään kivalla tuulella, ja lupas hakea ne tarhasta/eskarista. Veto on edelleen pois, mut nyt otin sen asenteen, et on pakko saada jotain aikaseks! Ukkeli tulee tänään kotiin, ja voi käydä samalla lailla ku nanillekin, että "noottia" tulee jo pikkuhiljaa...
ON: Kaikkia mahdollisia oireita, väsymystä, nipistelyjä, huonoa oloa, painontunne edelleen alamahassa ja rinnoissa, huimauksia, valkovuotoa... Mutta voin kyllä kertoa, että olen aivan varma, että täti saapuu, niinhän se tuli viimekskin vaikka oli vaikka mitä,ja jotenkin vaan se sellanen "viimenen olo" puuttuu. Tulipa keksittyä hieno nimitys :-), mutta tiedän, että ymmärrätte mitä tarkoitan.
Mut nyt hommiin!!!
-maalaisomena, oikein "mummohuivi" päässä, yk1 kp 24/30 ja kalenteri taas kynsissä!-
Me taietaan Ompun kanssa pitää pinoa yhessä yllä :DD istahin vaan hetkeksi...imuri laulaa tuossa vieressä samalla vähän niin ku vihjeenä ettei tulis raapustettua taas novellin poikasta (tosin huonoa sellasta, ku en ole koskaan ollut mikään hääppönen kirjoittaja)
Ihania oireita Omppu olet kyllä "kehitellyt" toivottavasti ne on ihka oikeita...ois niin ihanaa ku sääki plussaisit!!! bd bd bd
Ommaa nappaa: me ollaan kans oltu ahkeria tuota makkaria siivotessamme...kp:t 9,10,11,14, 15, 16....tuloksista ei mitään hajuakaan siis sen suuntasista mutta muuten tulokset ovat mitä mainioimmat...siis riippuu tietenki mitkä tulokset :DD no vähä huono...Mutta ovista en kyllä ole bongannut...eli harjoitusta kaikki tyynni...
Oltiin tuossa lasten kanssa lumihommissa...lumityöt tehtiin pikkumiehen kans aamupäivällä mutta nyt kolattiin ne lumet yhteen kasaan ja tehtiin mäen tynkää tuohon tien toiselle puolelle...jospa siitä huomenna sais kivat vauhit :DD ja käytiin me ajelemassa rattikelkalla korttelin ympäri...sitte vedettiin noitten isojen poikien tukat lyhkäsiksi ku huomenna ois lapsikuvaus ja yhen kuvan tahon missä pojat ovat kaikki ja tuollaset peikkotukat ei mun kuvaan kyllä ois saanu tulla...nyt on niin nättiä poikaa että mutta aika äkäsen olosia...eivät siis kauheesti tuosta hommasta tykkää ja haluaisivat pitää pitempää mutta ku eivät sitte laita sitä ollenkaa ja voitte kuvitella minkä näkösiä ne sitte on..huoh...
Pitäs kait mennä imppaamaan loppuun ja viedä tuo taapero nukkumaan...vähä on sen näkönen että "äiti vihi vihi"...isukki meni asiakkaan kanssa vielä syömään kaupungille...
nani kp17 (29-34)
vajaa viikko Ompun piinaa jälellä :DD
Mulla on ihan kauhea joulustressi päällä. Joulukortteja pitäisi kirjoittaa vielä, ja huomiseksi paketoida aika monta lahjaa kun lähdetään veljen perhettä moikkaamaan. Sen jälkeen vielä tulee kavereita kylään illalla, ja niillekin pitäisi väsätä ne lahjat kasaan... Yhdeltä vielä puuttuu lahja, ja sekin pitäisi kehitellä. Apua! Apua...
Ja kerhonohjaajien lahjat vielä, kääks... Ihan oikeasti en ole ehtinyt nyt edes lukea teidän kirjoituksia. Ainakaan kaikkia.
Lahjatoiveista oli puhetta. Mä en viitsi miehelle sanoa, että toivoisin vauvan lahjaksi, kun tiedän että se on nyt selkeästi musta kiinni koko homma, miehellä nyt tuskin on mitään ongelmaa simppojen kanssa nyt yht'äkkiä...
Kovasti ollaan oltu ahkeria makkarissa, ja eilen vielä kun ei tullut uni, ja olin tuntenivani oviskipuja niin herätin miehen hommiin. Onneksi oli helppo heräteltävä ;o) Eli ollaan pupuiltu nyt kp9-11-12, ja hommat jatkuu koko viikonlopun, olen varoitellut miestä =) No, siinä mielessä hieman toiveita herättävä kierto, että olin tuossa toissapäivänä bongaavinani ovis -valkovuodon. Eikös se ole ohutta ja liukasta...? Tietääkö kukaan tarkemmin näistä limoista? Ja seksihaluja onneksi on, minusta sekin on hyvä merkki ;o)
Nyt mä ryhdyn paketoimaan lahjoja, jotka menee postiin. Ehdin vielä hyvin ennen kuin lähden hakemaan kerholaisia...
T:Huippukiireinen Anttuli yk5 kp13/26-31
Elikkäs varovasti kurkistelin tännepuolelle, neljättä kait aloitetaan 09 puolella yrittämään.... eli tässä meidän litania:
KaksosVeet, 30+33,Pk seutu, pojat 03, 05 + 05, haaveissa vauva loppuvuotena 2009/keväällä 2010....
plussatuulia!! Hyvän kuuloisia oireita:) bd
Mutta kyllähän sen tosiaan taitaa tuntea/tietää, kun on oikeesti pullat uunissa;) Siis, jos tietää, millon vois alkaa kuulostella oireita;)
Ja Nanille kans!!! :) bd Ei ainakaa harjotuksen puutteesta teitä voi syyttää! ;)
anttuli: juu ovislimalle kuulostaa -säkö et tikuttele?Oottepa ollu ahkeria punkassa;)
KaksosVeet: tervetuloa mun puolestani! :) Täällä toinen kaksosäiti; mun tuplat on jo 10-vuotiaat:)
ON: kp5 menossa ja kuukuppiharkat menossa:) On kyl aika mainio kapistus!Musta tais tulla fani. Tosin toivottavasti ei pitkäks aikaa;)
Oon päivittäin käyny lukemassa teitin sepustukset, mutten oo jaksanu kirjotella -sori! Meidän lapset on kaikki ollu enemmän ja vähemmän kipeinä koko viikon, ja itsekin oon nyt selvästi tulossa kipeeks:(
On toisaalta tehny hyvääkin tää "lomailu vauvakuumeesta", kun ei tarvi joka nippaisua tai outoa tuntemusta miettiä, et onks tää nyt sitä itteään vai ei...Mä kerään voimia seuraavaan h-hetkeen, mikä olis just joulun pyhinä, jos kierto on normaali:) Kohti (neljättä)lokavauvaa siis! :D
TSemppiä jouvalmisteluihin kaikille! Mulla ne on ihan vaiheessa....Laatikot yritän viikonlopun aikana paistaa ja jotain leipomusta väsätä.
Viikonloppua teille nelkut! :)
Eltemia yk3 ja kp5/32-33?
Kaksoveet: Ei muuta ku tervetuloa vaan, tilaa on nyt enempiki ku katohan täällä suorastaan kävi ku hiljasta pinossa on tällä viikon ollut....mutta täällä voi siiis turinoida ummet lammet..
Anttulillako on joulustressiä...jaksuja sulle!! mää en vaan jaksa ottaa stressiä joulusta, teen mitä ehin kuhan lahjat saa kaikki hommattua...paria lukuunottamatta ne onki jo hommattu...jotaki pitää vielä leipoa ja siivoukset tehä mutta siinä ne saa ollakki...mehän mennään tuonne toisten nurkkiin pyhiksi niin me äitin kanssa sitte värkätään ruuat yhessä...
Teki ootte olleet tosi ahkeria, hienoa!! Jospa se joululahja ois mitä mainioin!! bd bd bd Me taidetaanki mennä melkein samoilla päivillä...Kiva tuo sun ukkokullan herätys keskellä yötä :D mää en usko että omaani saisin enää sillon hommiin...mutta me ruukataanki "valvoa" joka ilta tosi myöhään (joskus menee viikollaki kahteen) joten eiköhän se yötä silloin kyllä olekki :DD
Kiva kuulla Eltemia sustaki! Kurjaa ku se täti löysi sinnekki...ei kait noillaki ole nuo navigaattorit käytössä ku nyt ovat osanneet suunnistaa paikalle...höh! Pikaista paranemista teille kaikille, toivottavasti ei sulle kovin pahana tule! Sääki löysit kuppijutun ihanuuden! :D Toivotaan ettei sitä enempää tartte harjotella vaan kuppi sais maata sen toista vuotta kaapin perukoilla!
Tänään käytiin vihdoinki lapsikuvassa tuon kuopuksen kans...eipä tahtonu enää kovin pitkään olla paikoillaan varsinkaan loppuajasta sais keksiä ihan tosissaan jotain viihdykettä...kuvaaja "pakotti" meidät myös perhepotrettiin mitä olin aluksi vähän vastaan ku ei mulla ollut mitkään kuvaukselliset vaatteet ja hiuksetki oli vaan tavisponnarilla...no mutta ihan kivalta se näytti ku vähän sai vilkasta.
Eilen jäi peitot pöllyytelemättä ku ukkokulta viipyiki siellä kaupungilla kahteen asti...noh jospa sitä tänään sitte...kait se yks välipäivä tekee ihan hyvääki!
Hyvää viikonloppua...mää lähen jädelle!
nani kp18 (29-34)
KaksosVeet: Tervetuloa mukaan! Mä lisään sut listaan ensi viikon pinoon =)
Eltemia: Pikaista paranemista teidän perheelle!! Ei sitä paljon kirjoitella kun lapset sairastelevat =/ Ja kiitos tiedosta, noista ovis-limoista! Joo, mä olen vielä malttanut olla tikuttelematta, mutta ensi vuonna joskus aloitan jos mitään ei kuulu ei näy... Muutaman tikun huusin halvalla huutiksesta mut ne on jo käytetty... Eikö olekin kuukuppi mainio kapistus!! Vapise Libresse ;oD Mun tekisi mieli tilata sininen lunette selena, niitä kun saa vain nyt tämän joulukuun ajan...
Nani76: Teillä tosiaan valvotaan, niin kyllähän tuota voi yöksi jo sanoa ;o) Mä saan kyllä miehen tosi helpolla hereille. En kyllä aina, mutta melkein... Mulla ei ole onneksi kokemusta siitä, että jos mies pihtaa. Huh. Kyllä se perhekuva on kiva idea. Eihän me aikuiset olla koskaan valmiita kuviin, mutta toi kuva voi olla aarre joskus 20-v päästä =) Meistä ei ole otettu tavallisellakaan kameralla kuvaa perheenä kun viimeksi ennen kuopuksen syntymää =( Veljentyttö joka harrastaa valokuvausta tulee tänään kylään, pyydän että hän ottaisi meistä kuvan... Ristiäisissä ollaan yleensä otettu perhekuva, mutta kuopuksen ristiäisissä esikoinen oli todella kovassa yrjötaudissa ja oli mun kaverin kanssa kotona =( Ristiäiset oli tossa seurakuntakodilla...
Maalaisompulla on iso kasa oireita =) Mutta toivottavasti ne juilimiset pysyvät poissa!! Syytä olisi!!
ON: Nyt on kyllä usko koetuksella, että tästä taaskaan mitään tulee, plääh. Eilen katsoin mun äitiyskorteista noita sf-mittoja yhdelle kaverille lohduksi, joka oli saanut lähetteen äitipolille liian pienen sf-mitan takia. Tuli ihan mieletön vimma saada oma äitiyskortti!! Voih. No, onneksi tässä on aikaa yrittää ja laihduttaa. Paino on onneksi pysynyt samassa, että ei ole onneksi tullut lisää! Joulu tulee, mutta mä meinaan pysyä tiukkana herkkujen kanssa, eikä tee edes pahaa. Mulla ei oikein muuta jouluherkkua ole kuin juustot ja Budapest-konvehdit, niitä syön aattona ja that's it. Jo joulupäivänä alan katsoa mitä syön...
Kuopus on ollut nyt pari päivää kotosalla ilman vaippaa, ja hyvin on mennyt, kuivana on neiti pysynyt =) =) Hienosti pyytää vessaan ja osaa jo pidättää aika pitkiä aikoja. Päiväunille laitan vaipan, ja siellä yleensä on pissa, kuten tietty yövaipassakin... Mut neidillä nyt ikää 1v 8kk. Oppii siis samalla kävelemään ja kuivaksi (kait, pitääkää peukkuja että oikeasti oppii eikä tule takapakkeja!).
Oma mies oli taas niin ihana! Hän tuli yhden yön kestäneeltä työmatkalta, ja oli ollut NIIN ikävissään. Matkalla oli sattunut vaikka mitä, ja mä sitä sanoin, että ethän sä ole mua ehtinyt edes ajattelemaan. Niin hän siitä kainalosta sanoi hiljaa, että "ainahan mä ajattelen sua". Mä jotenkin liikutuin kun se tilanne oli niin romanttinen ja mies puhuu ihan pehmeitä kuudentoista yhteisen vuoden, 15 avioliittovuoden ja kolmen lapsen jälkeen...
Eipä muuta kuin viikonloppuja kaikille, kirjoittelemisiin!
T:Anttuli, yk5 kp14/26-31
Linkki vkon 49 pinoon:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…