Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko puheterapeutit valmistuttuaan jonkin sortin maistereita?

Vierailija
13.02.2009 |

Kauanko opiskelu kestää? Pärjääkö ammattikoulupohjalta jos sattuis pääsemään sisään? (3-vuotinen amis takana) Millanne palkkaus alalla on? Entäs työvoimantarve?

Krisse

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hum.utu.fi/oppiaineet/logopedia/opiskelu/

opiskelu kestää sen mukaan, miten ahkerasti itse opiskelet, yleensä jotain 4-6 vuoden välillä.

Jos pääsee sisään, pärjää varmaan opinnoissakin, jos kielet on hallussa tai pystyt ottamaan ne haltuun. Osa kirjallisuudesta on ulkomaaksi. Opiskelutekniikka ontietty toinen kuin amiksessa ja itse täytyy kantaa huolta suorituksista ja aikatauluista ja oppimisesta, ei voi vaan mennä joukon jatkona.

palkkauksesta ei mitään kuvaa, työvoimantarvetta on aika paljon.

Vierailija
2/9 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli filosofian maistereita ovat. Vaikea päästä sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääaineena on logopedia.

Vierailija
4/9 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitenkään vuosiin sidottu, joku voi valmistua alle 3 vuodessa, joku laiskempi taas viettää opiskellen vaikka 7 vuotta...

Vierailija
5/9 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikiksessa voi valmistua kolmessa vuodessa, koska siellä tentitään paljon. Mutta esim. psykan laitoksella on ilmeisesti erittäin vaikeaa valmistua alta 6 vuoden, koska paljon seminaareja, eikä voi mennä seuraavaan seminaariin, ennenkuin edellinen on tehty alta pois jne.

Minä valmistuin kasvatustieteellisesta 3,5 vuodessa. Puolet tenteistä läpäisin lukemalla pelkän sisällysluettelon. Voi sitten kysyä, oliko se nyt niin fiksua opiskella niin nopeasti?

Vierailija
6/9 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska useimpiin aineisiin kuuluu joku proseminaari-tyyppinen vuoden kestävä seminaari tai käytännön harjoittelujakso aineopinnoissa ja toinen vuoden kestävä vastaava jakso syventävissä. Niihin ei voi osallistua päällekäin ja useimmiten proseminaariin voi osallistua vasta toisena opintovuonna.

joten kolmeen vuoteen pystyy kun oh ahkera, mutta alle menee tosi tiukaksi...

Vierailija
7/9 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se ei varmaan onnistu, koska kurssit on tehtävä tietyssä järjestyksessä. 4 vuotta alkaa olla aika minimi, ellei ole aiempia alan opintoja esim. avoimessa yliopistossa.

Ei ole mitenkään vuosiin sidottu, joku voi valmistua alle 3 vuodessa, joku laiskempi taas viettää opiskellen vaikka 7 vuotta...

Vierailija
8/9 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin itse en tiedä mitään muita kuin lääkis-/hammaslääkis-/opettajaopinnot, jotka olisi sidottu vuosiin ja lukukausiin.

Eli kyllä se 90% tapauksissa on ihan itsestä kiinni kuinka nopeasti valmistuu...

Vierailija
9/9 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on monia muitakin todella koulumaisia aloja kuin nuo mainitsemasi. Ja ei-koulumaisilla aloillakin täytyy yleensä kurssit tehdä tietyssä järjestyksessä (esim. kemian teoriat ennen kemian labroja, kaikki pakolliset perus kemian kurssit ennen soveltavia, kuten biokemian ja elintarvikekemian kursseja). Ja ajankohdat ei aina mene mitenkään fiksusti, vaan kurssit on vaikkapa kerran vuodessa syksyisin - ja gradukin on yhtä kuin puolen vuoden työ.

Tosin itse en tiedä mitään muita kuin lääkis-/hammaslääkis-/opettajaopinnot, jotka olisi sidottu vuosiin ja lukukausiin.

Eli kyllä se 90% tapauksissa on ihan itsestä kiinni kuinka nopeasti valmistuu...