Te jotka tienaatte yhdessä esim. 11 000e/kk niin kuin joku
tuossa lainanlyhennysketjussa: Mistä työstä tuollainen liksa ja mitä bonukset ovat? Kiinnostaa...
Kommentit (18)
minä työskentelen henkilöstöpäällikkönä ja palkkani on 4850e/kk. Bonuksia on mahdollista saada kerran vuodessa, jos firman tulos riittävän hyvä. Se tuleeko bonuksia tänä vuonna selviää n kuukauden päästä. Bonus on maksimissaan yhden kuukauden palkan suuruinen, mutta luulen, että tänä vuonna korkeintaan puolet siitä.
Mieheni työskentelee tuotekehityspäällikkönä ja hänen palkkansa on 6100 e/kk.
Eli aika lailla tasan 11 000 on meidän tulot yhteensä
Kyllä verotus pitää siitä huolta, että rehellisellä työllä ei kukaan suomessa pääse rikastumaan.
minä työskentelen henkilöstöpäällikkönä ja palkkani on 4850e/kk. Bonuksia on mahdollista saada kerran vuodessa, jos firman tulos riittävän hyvä. Se tuleeko bonuksia tänä vuonna selviää n kuukauden päästä. Bonus on maksimissaan yhden kuukauden palkan suuruinen, mutta luulen, että tänä vuonna korkeintaan puolet siitä.
Mieheni työskentelee tuotekehityspäällikkönä ja hänen palkkansa on 6100 e/kk.
Eli aika lailla tasan 11 000 on meidän tulot yhteensä
tienata tuollaisia nettona. Ei palkansaaja.
Ja verottaja ei ole Suomen valtio, onneksi...
Firmat on kyllä monikansallisia.
Kansainvälisessä organisaatiossa asiantuntijatehtävissä. Ja verottaja ei ole Suomen valtio, onneksi...
tvain yrittäjä voi tienata tuollaisia nettona. Ei palkansaaja.
Eli toistaiseksi on löytynyt vain yhdistelmä "konsultti ja konsulttijohtaja"
Molemmat asiantuntijatehtävissä kv. organisaatiossa. Mutta ei siis Suomessa eikä Suomen verotuksella
ja olemme mielestäni ihan hyvin toimeen tulevia
Mies tienaa 30 000 €/kk, verot menevät toiseen maahan. Asumme kyllä samassa maassa :-).
Itse olen tutkijana (tohtori), mies on KTM ja johtajana isossa pörssifirmassa.
Meillä nettotulot siis ylittävät reilusti tuon 11000 €/kk, tosin maksamme mm. lasten koulu- ja päivähoitomaksuja yli 1000 €/kk/lapsi, jotka olisivat Suomessa aika paljon alhaisemmat. Samoin asuminen Suomessa olisi edullisempaa. Mutta kaikesta huolimatta ulkomailla nettoaa aika paljon paremmin kuin Suomessa.
toinen lääkäri, tulot bruttona 6-8 teur/kk ja toinen KTM esimiestehtävissä 5,3 teur/kk. Lääkärin tulot riippuvat suuresti päivystyksistä. Verottaja pitää huolen siitä, ettei tässä kovin leveästi pääse elämään:(
mies DI, brutto myös n. 5000e, lisäksi bonareita 1-3 kk-palkkaa/vuosi. Verottaja vie n. 35%. (Mitään osinkoja tai pääomatuloja tms. ei ole, turha alkaa möykätä veronkierrosta tms.)
mies it-alalla, palkka n. 8000e/kk, en muista kuinka paljon tuosta on bonuksia. palkat bruttona.
ja minä keskijohdossa myynnin ja markkinoinnin parissa. Minä tienaan 5500 plus auto ja mahdollisuus 18% vuosibonukseen, mies 7500e/kk myyntijohtaja, samat edut.
Veroa menee yli 40% eikä pääomatuloja joten ei se työ rikkaaksi tee.
Meillä DI & DI; kumpikin esimiesasemassa; toisella 5300€/kk ja toisella 5900€/kk +vapaa autoetu ja netto reilu 6000€
Mutta nettona ei siisolla lähelläkään 11 000 €, siis tarvitaan yli 10 000€ palkat kummaltakin
bonusten ansiosta.
Peruspalkka meillä 6000 ja 10 000, josta käteen jää n. 9 000€.
Molemmat KTM, markkinoinnin eri duuneissa.
Minä olen konsultti ja mies konsulttijohtaja.
Mulle tulee bonukset ihan tekemäni laskutettavan työn määrän mukaan. Miehellä on bonareissa hieman erilainen laskutapa ja osa tulee optioina.
Koulutus on molemmilla DI.
Niin, ja töitä saa kyllä tehdä paljon. Suomessa ei palkkatyöllä pääse rikastumaan.