Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esitteletkö itsesi kun tilaat puhelimella pitsaa?

Vierailija
12.02.2009 |

.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tilannut puhelimella pitsaa. Menen aina pitseriaan paikan päälle. Suosin yhtä aitoa italialaista paikkaa, eikä tulis mieleenkään noutaa sieltä mukaan.

Vierailija
2/18 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös silloin kun tilaan taksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, varmaankin tämä kysely on niille jotka tilaavat..?

Vierailija
4/18 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan automaattinen asia, ei mikään kannanotto. Etkö sinä tee niin, ap? Mitä vanhempasi opettivat sinulle? Ja taas: en tarkoita mitään pahaa, vaan kysyn uteliaisuuttani.

Vierailija
5/18 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

numerotiedusteluun, pizzapaikkaan, verovirastoon jne.

Miksi joku kysyy tällaista? Ihan peruskäytöstapoihin kuuluu esitellä itsensä jos jonnekin soittaa. Eikö teille ole opetettu minkäänlaisia käytöstapoja kotona?

Vierailija
6/18 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en koko nimelläni, niin ainakin sukunimellä ja/tai kotipaikkakunnalla (eli: Virtanen Tampereelta, päivää), jos soitan johonkin kotikunnan ulkopuolelle.

Vierailija
7/18 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme moukkia koko palsta täynnä.

Vierailija
8/18 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisiä kertoja kun tilasin esittelin aina itseni, sitten rupesin miettimään mitäpä ne pizzeriatyypit mun nimellä tekee enhän mä esittele itseäni kun käyn pizzan paikan päällä tilaamassa=) mutta siis virastoihin yms kun soitan tottakai esittelen...

Vierailija
9/18 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saan extra annoksia ja erittäin hyvää palvelua.

Vierailija
10/18 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa nimeään kertoa...

Vierailija
11/18 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisiä kertoja kun tilasin esittelin aina itseni, sitten rupesin miettimään mitäpä ne pizzeriatyypit mun nimellä tekee enhän mä esittele itseäni kun käyn pizzan paikan päällä tilaamassa=) mutta siis virastoihin yms kun soitan tottakai esittelen...

Ei mua kiinnosta pitsaa tilatessa tavata nimeäni montaa kertaa... Alkuun esittelin, mutta kun toinen oli ihan että mitä mitä mitä, niin jätin esittelyn sikseen...

Muakin kiinnostaa, että esittelettekö te itsenne kun menette paikan päälle tai esim. kioskilla asioidessanne..? :-D

Vierailija
12/18 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzapaikkaan niin sanon etunimen ja tervehdin. Jos virastoon niin koko nimen ja tervehdin.

Vierailija
13/18 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työskentelen itse liikkeessä, josta puhelimitse tilataan aikaa tai kysellään jotain. Tosi nuijan vaikutuksen tekee ihmisestä joka vastattuani sanoo "moneenko teillä on auki? Yhtä nuijaa on "Maija moi, moneen teillä on auki"

Kuulun kyllä lankapuhelin sukupolveen, enkä vastaa omaankaan puhelimeen moi tms

Vierailija
14/18 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin kyllä en esittele enää numerotiedusteluun soittaessa, tervehdin vain. Enkä puhelinvaihteisiin. Olen miettinyt, mitä isojen yritysten puhelinkeskusten hoitajat ajattelevat, onko kohteliasta esitellä vai viekö se vain turhaa aikaa puheluruuhkassa, kun joku junnaa jotain, että katariina horttanainen-löppönen kristiinankaupungista (nimi keksitty) päivää. Olen päätellyt, että vie vain turhaa aikaa, ovat kiireisen kuuloisia.

Vierailija
15/18 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maija Meikäläinen tässä heippa, tilaisin kaksi pizzaa...."

Mikä tossa on niin vaikeeta?

Vierailija
16/18 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittely on ihan automaattista ja luontevaa, tuntuisi oudolta aloittaa puhelu menemällä ihan suoraan asiaan.

Olen töissä työpaikassa, jossa meillä ei ole vaihdetta, vaan kaikki vastailevat toisten puhelimiin yrityksen + omalla nimellään. Silti jotkut idiootit aloittavat puhelun laukaisemalla puhelimeen ensimmäisenä "Virtanen" ilmeisesti tarkoittamalla kysyä, että Järvinen täällä päivää, olisiko Virtanen paikalla...Tökeröä käytöstä mielestäni.

Hyvät tavat kaunistavat!

Vierailija
17/18 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinvaihteisiin soitellessa esittelen itseni, mutta aina ajattelen, että pitää jättää seuraavalla kerralla tekemättä, kun toisessa päässä tulee aina sellainen vaivautunut hämmennys. Siitä päätellen itsensä esittely on nykyään harvinaista. Tunnen oloni aina ihan muinaisjäänteeksi.

Vierailija
18/18 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maija Möttönen tässä hei. Tilaisin kaksi pizzaa kotiin. Molemmat Americanoja".

Vaihteeseen soitettaessa en esittele itseäni, koska eivät puhelimeen vastaavatkaan esittele. Eli pyydän kääntämään puhelun haluamaani paikkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän