Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kädet rutikuivat ja pienillä haavoilla rasvauksesta huolimatta :( Mikä avuksi??

Vierailija
11.02.2009 |

Sormenvälit ihan hilseilee, ja rystysissä ja sormien sivuissa pieniä haavoja jotka ratkeavat aina uudestaan, rasvaan Bepanthenilla ja lisäksi olen kokeillut mm. Decubalia, ja sitten sitä oikein kuiville käsile tarkoitettua apteekin rasvaa, olikohan se Neutrogena tai jokin vastaava... ei auta.

Aivan kipeät kädet jo noitten haavojen takia, ja kun kuitenkin joutuu usein pesemään käsiä päivän mittaan niin ärtyvät entisestään :((

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös rutikuivat kädet ja pieniä haavaumia, aluksi lääkäriltä kysyin jotain käsivoidetta ja hän määräsi Essex emulsiovoidetta joka sopii kuivalle ja aralle iholle, myös ihottumaiselle iholle, ei sisällä hajusteita mutta ainakin minun mielestä siinä voiteessa on aika erikoinen haju. Hintaa en nyt muista mutta eiköhän netistä saa sen aika helposti selville.

Kaveriltani joka on hitsari sain Duell medic Penta Creme suojavoidetta joka on paljon parempi koska se kosteuttaa, rauhoittaa, hoitaa, suojaa ja parantaa. Purkissa lukee että, erittäin rasvainen koostumus mutta aika usein joutuu rasvaamaan uudestaan. Noin viikon verran olen käyttänyt tätä voidetta ja haavaumat/naarmut ovat paljon paremmassa kunnossa. Tietenkin tuolla ulkona kylmyys kuivattaa aika nopeasti ihon. Kunhan rasvaa kädet heti kun alkaa tuntua iho taas kuivalta ja monta kertaa päivässä, kyllä 400ml purkki riittää aika pitkälle ja sitten kun on enää 1/3 osa jäljellä niin lorauttaa ihan vähän vettä sekaan, siinä vaiheessa luulisi jo kädet olevan paljon paremmassa kunnossa ettei voidetta tarvitse enää niin paljon käyttää.

Vierailija
2/27 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa niitä ulkoisia voiteita läträä jos ei sisältäpäin rasvaa. Ruokavalio on terveen elimistön perusta. Ja iho ON ihmisen elin. Eli syökää rasvaa ja jättäkää tulehduttavat viljat pois ruokavaliosta. Oliiviöljy, kylmäpuristettu kookosöljy (voi laittaa myös ulkoisesti), voi, kalaöljyt. Solujen rakennusaineeksi proteiinia. Turhat lisäaineet pois sekoittamasta immuunijärjestelmiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on taas kädet ja jalat haavoilla. Mitäs söin maitotuotteita eilen ja tänään. Jos vältän maitotuotteita en joudu edes rasvaamaan juurikaan käsiä tai kantapäitä ja ne pysyvät itsestään kunnossa. Mutta parissa päivässä maitotuotteita syötyäni on kädet ja kantapäät verihalkeimilla.

Vierailija
4/27 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kantapäissäkin niin syvät haavat et joinakin päivinä ei voi kävellä kuin varpailla. on kyllä karseeta tää talviaika. rasvaaminen ei auta yhtään, ei siis YHTÄÄN. kunpa joku kertois mitä tehdä. lääkärit vaan määrää eri rasvoja mut ne EI auta. välillä teippaan sormet laastareilla ja elmukelmulla. apteekissa myydään sormen päihin haavoja varten omaa laastaria. nyt ostin nestelaastaria mut en ole ehtinyt testaamaan. käsiä en voi kauheasti pestä vaikka tarttis. käsidesit on sitten vihoviimeisiä, kirvelee ja kuivattaa ihon aivan vielä pahempaan kuntoon.

Vierailija
5/27 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä rasvaan puolen tunnin välein käsiä ja pesen niitä mahdollisimman vähän. Koko ajan puuvilla hanskat käsissä. Ambilanilla rasvaan nyt ja kohta alotan ton aloe vera juoman juomisen, mitä joku suositteli tällä palstalla

Jalkoja en pysty edes rasvaamaan kun kädet on niin heikossa kunnossa ja tosiaan kantapäissä on välillä niin pahoja haavoja ettei pysty kävelemään kun varpaillaan :(

Vierailija
6/27 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma ajoittain. Decubalista en muuten minäkään pidä. Kantapäihin ja jalkapohjiin mulla on auttanut Gewohlin tuotteet ja erityisesti MED. Rasvaus suihkun jälkeen ja puuvillaiset sukat jalkaan. Jätän sukat yöksi.

Kuiviin kynsinauhoihin hieron Mavalan kynsinauhavoidetta. Myydään Anttilassa, Sokoksessa jne. Hieron aineen kunnolla sormiin. Ja sitten vielä levitän kämmenille käsivoidetta j apuuvillahanskat päälle. Telkkaria kattoessa on hyvää aikaa hieroa kynsinauhavoidetta. Voide on tehokkaasti hoitava ja pehmentävä, auttaa haavaumiin. Sisältää lanoliinia. Cuticle Cream.

Googleta Gewohl. Soita ja tilaa ilmaisia näytepusseja Gewohlin jalkavoiteista.

Vierailija
7/27 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vain lähinnä oikean käden peukalo ja etusormi on välillä haavoilla. Musta Body shopin Hemp Hand Protector on ollut hyvää Yöksi paksu kerros ja hanskat päälle). Toinen suosikki päivällä käytän L'Occitane: Creme Mains Hand cream Pidän käsissä myös paljon ko kaupasta ostamiani puuvillahanskoja. Tiskatessa siihen päälle kumihanskat. Usien myös tiskatessa ja vauvan pyllyä pestessä yritän pestä ja kastella vain vasemman käden, kun se ei ole yhtä kuiva.

Mä rasvaan jalat usein jaloilla: Rasvaa kantapäähän ja toisen jalan varpailla levittelen ja jalkoja yhteen (istun lattialla).

Vierailija
8/27 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuurina 2 viikkoa 2 kertaa päivässä ja lisäksi yöksi perusvoidetta. Tämän neuvon sain apteekista viime viikolla samaan vaivaan, ja nyt on jo ihan eri kädet.

Vierailija
9/27 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita tällaisiin Bepanthenia, tuhlaat vain...

Vierailija
10/27 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pikaista apua näihin käsiin tarvisi..

ap

Vierailija
11/27 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ruokakaupoista eikä maksa paljon mitään.

Kannattaa kokeilla myös käsien ihon kuorimista hienoa merisuolaa sekoitettuna oliiviöljyyn. Kuorimisen jälkeen vain huuhtelet kädet, et pese saippualla.

Vierailija
12/27 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

GEHWOL Med -tuotelinja on tarkoitettu

jalkojen vaikeiden iho-ongelmien hoitoon.

MED -tuotevalikoimassa löytyy varma

apu kovettumien, halkeamien, hilseilevän,

hauraan, kuivan ja kosteusköyhän ihon,

hikoilun, varvasvälihautumien,

kynsivallitulehdusten sekä kynsisienen

ennaltaehkäisyyn ja hoitoon.

Tuotteet ovat dermatologisesti testattuja

ja sopivat myös diabeetikoille.

Missä päin asut ap? Jos lähellä, kenties olisin voinut auttaa sinua.

Vierailija
13/27 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin parin päivän ajan ja sen jälkeen perusvoiteita tai Bepathenia.

Ja raskaana ollessa saa lyhyitä aikoja pienille alueille käyttää kortisonia...

Vierailija
14/27 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
15/27 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

GEHWOL Med Salve for Cracked Skin

Halkeamat, kovettumat

Monipuolinen täyteläinen salva tuo

nopean avun ohuelle ja kuivalle, kuin

myös paksulle ja kovalle iholle, sekä

halkeamiin. Ohut kerros puhtaalle iholle

pehmentää kovettumat ja hoitaa

halkeamat.

Sopii diabeetikoille ja psoriaatikoille.

Vierailija
16/27 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina ku kädet on pienillä haavoilla. Auttaa nopeasti ja käsittääkseni tosiaan voi raskaana lyhyen kuurin ottaa pienelle ihoalueelle. Yleensä jo pari yötä rasvaa ja hanskat auttaa.

Vierailija
17/27 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä käytätte ihan litkuja rasvoja. Vitalista kehiin niin johan paranee.

Vierailija
18/27 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve!

Itsellänikin oli joskus vastaava ongelma, mutta mulla ei ole äitynyt ongelma enää vuosiin noin pahaksi.

Aloita siitä, että varmasti nyt suojaat kätesi reilun viikon aikana päivittäin kaikelta turhalta rasitukselta (mm. suojakäsineet niissä välttämättömissä puuhissa, kun esim. tiskaat astioita).

Aluksi voit pahimpaan vaiheeseen ja pahimpiin kohtiin laittaa yöksi Hydrocortisonia, mutta älä käytä kauaa, koska se ohentaa ihoa (hanki lääkäriltä Protopicin tai vastaavan uuden voiteen respti - et tule katumaan).

Perusvoiteista kaikkein paras on _Locobase Repair_. Ja nimeenomaan tuo Repair eikä pelkkä Locobase. Laita Locobase Repairia yöksi käsiin ja puuvillahanskat päälle. Puuvillahanskojakin saa apteekista.

Nyt flunssa-aikana on ihan pakko pestä kädet huolellisesti joka wc-käynnin jälkeen. Vaihda kuitenkin töissä ja kotona saippua Aqualan L -voiteeseen. Siis painat pumppupullosta rasvaa käsin, kuten ottaisit saippuaa ja peset sitten rasvakädet vedellä. Päivällä myös kevyt perusvoide käsiin heti käsipesun jälkeen (vaikkapa siitä samasta Aqualan L purkista). Älä laita päiväksi liian rasvaista voidetta, koska se vaan häiritsee töitäsi (ellet sitten ole kotona ja pysty käyttämään puuvillahanskoja käsien päällä vaikka koko päivän).

Tulepa kertomaan viikon päästä, miten olet toipunut.

Vierailija
19/27 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisänä sellainen, että kaikki rasvat aiheuttaa mulle sellaisia pieniä vesirakkuloita, jotka puhkeaa ja kuivattaa ihoa entisestään. Siksi mulle käy vaan nämä sisäiset hoidot: kala- ja helokkiöljyä sekä aloe veraa. Suihkun jälkeen on kuitenkin pakko rasvata, hamppuvoide body shopista on mulle se sopivin, puuvillahanskat laitan päälle.

Mulle rasvahapot+aloe auttaa suht hyvin. Nyt on molempien keskisormien ylimmässä rystysessä halkeama, ei muuta. Talven lisäksi imetys pahentaa mulla tätä, viime talvena iho oli ekaa kertaa elämässäni kunnossa, mutta silloin en imettänyt.

Vierailija
20/27 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toiminut vastaavanlaisiin ongelmiin.