Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kädet rutikuivat ja pienillä haavoilla rasvauksesta huolimatta :( Mikä avuksi??

Vierailija
11.02.2009 |

Sormenvälit ihan hilseilee, ja rystysissä ja sormien sivuissa pieniä haavoja jotka ratkeavat aina uudestaan, rasvaan Bepanthenilla ja lisäksi olen kokeillut mm. Decubalia, ja sitten sitä oikein kuiville käsile tarkoitettua apteekin rasvaa, olikohan se Neutrogena tai jokin vastaava... ei auta.

Aivan kipeät kädet jo noitten haavojen takia, ja kun kuitenkin joutuu usein pesemään käsiä päivän mittaan niin ärtyvät entisestään :((

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se ei ole niitä Orionin perusvoiteta. Mutta kun on kuiva iho, niin ihme ja kumma, se todella imeytyy. Mutta on todella rasvainen. Siksi mielellään yöksi puuvillahanskat päälle.

Vierailija
22/27 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että wc-käynnin jälkeen ja siis käsipesun jälkeen on kädet kuivattava todella hyvin. Kosteiksi jätetyt kädet kuivuvat todella helposti koppuraksi. Ja siis sen käsien kuivauksen jälkeen sitä perusvoidetta vielä käsiin.

Voi että tiedän sen ikävän tunteen, kun yölläkin herää käsien kutinaan. Itse turvauduin kutinatuskissani usein kuivaan koppuraiseen froteepyyhkeeseen, jonka karhealla pinnalla oli ihana raapia käsistä se kutinan tuska pois. Mutta tälläinen raapiminenhan ei mitenkään paranna ongelmaa - päin vastoin.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että pihkasalva auttaa, en itse ole viel kerenny koittaan. Pitäis viel löytää jostain...ei kuulemma kannata käyttää perusvoiteita noihin vaan jotain oikein rasvaista.eli jotain sellaista joka ei suurinpiirtein imeydy ikinä=D

Kertokaa jos löydätte jonkun oikein hyvän käsirasvan...

Vierailija
24/27 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita jalkapohjiin säännöllisesti illalla apteekista saatavaa Ceridal ihoöljyä ja sukat päälle. Siis suihkun jälkeen iltaisin laitat kädellä öljyn jalkapohjiin. Jalkarasvoja ja öljyjä ei sitten läträtä varpaiden väliin vaan ainoastaan koko jalkapohjiin ja hyvin kantapäihin. Puhtaat sukat päälle.

Mulla hävis korppujalat noin. (Älkää käsittäkö tätä leuhkimiseksi, mutta tätä en ilkeä kertoa kavereille kasvotusten: Oikeastaan se oli ihan sattumaa, että keksin tämän öljyhoidon jalkojen salaisuudeksi. Kun tapasin nykyisen mieheni, hänellä oli ja on edelleen tapana hieroa iltaisin jalkapohjiani öljyn kera. Kun olimme seuruselleet puoli vuotta ja kävin jalkahoitajalla, hän ihmetteli, että onpa kerrankin pehmeät jalkapohjat, ei kovettumia eikä mitään. Niinpä. Miehen tekemän öljyhoidon ansiotahan se oli.)

Vierailija
25/27 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy lääkärillä näyttämässä niin saat kunnon voiteet mitkä auttaa! Ja sit loma ja aurinko tekee niille hyvää, kokemusta on :)

Vierailija
26/27 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli myös vuosia sama ongelma, nyt eka talvi kun vähän helpompaa, kun oireiden syyt alkavat selvitä. Minulla todettiin viime kesänä histamiini-intorelanssi. Reagoin vatsa ja suosioireiden lisäksi mm ihon ja limakalvojen kuivumisella. Pahimmillaan juuri kantapäät ovat haavoilla ja kädet auki verinaarmuilla myös päänahka kutiaaa. Tiukalla "pahisten" välttämisellä oireet ovat pysyneet kurissa. Jos joskus paikat alkavatkin kutista tai kuivuvat kovasti, niin sitten tehorasvaus päälle. Käytän perusrasvan lisäksi tervasalvaa ja sitten puuvillasukat jalkaan, niin johan jalat ovat ihan erilaiset aamulla. Somissa laitan tervasalvan (esim kynsivallit / peukalon päät) ja päälle sideharso suojaksi.

Pahiksia eli ruokaaineita jotka minulla kuivattavat ovat mm soija ja soijalesetiini, mansikka, suklaa, sitrukset ja ilm. sitruunahappo, manteli ja pähkinä.

Eli tarkistakaapa ruokavalio, löytyisikö syy kuivuuteen

Vierailija
27/27 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän Medic penta creamia voisi, ostaa. Meillä töissä on ja hyvää tavaraa jota haluaisi ostaa myös kotiin.

Ihmeen huonosti markkinoitu noinkin toimivaksi tuotteeksi, minulla hyviä kokemuksia, ihon hilseilyn hoidossa työpaikan pullosta kun rasvailen.