Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummiasiaa

Vierailija
08.12.2008 |

ettet pyytäisi molempia ? Minä olen aina pyytänyt myös puolison.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluan lapseni kummiksi kaverini, niin täytyykö minun automaattisesti pyytää kummiksi myös kaverin aviomiestä? Onko niin, että naimisissa oleva pariskunta on automaattisesti molemmat lapsen kummeja? Vai onko moukkamaista ottaa vain toinen kummiksi?

Vierailija
2/9 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni haluaa parhaan kaverinsa myös lapsen kummiksi ja tämä henkilö on mies.

Ja itse taas haluan sylikummiksi oman kaverini.

En halua, että lapselle tulee useita kummeja.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on viisi ja toisella kuusi. Jos kyse pelkästä kummien määrästä niin minusta hieman moukkamaista olla pyytämättä miestäkin.

Vierailija
4/9 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni kummi tapasi miehensä vasta kummiksi ryhtymisensä jälkeen, joten hänen miehensä ei ole virallisesti kummi, mutta on kyllä käytännössä sama asia kuin hänkin olisi kummi.

Itse pyytäisin pariskunnasta molempia. Paitsi ehkä jos kyse olisi jostain hyvin tuoreesta parista, jonka toista osapuolta en tuntisi. Meidän kuopuksen kummeiksi pyydettiin miehen veljeä vaimoineen sekä yksi minun ystäväni, vaikka nyt kuopuksella onkin kolme kummia ja kahdella vanhemmalla kaksi. Mitä se haittaa?

Vierailija
5/9 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet yhtään tekemisissä tämän kaverisi miehen kanssa eikä sinulla ole mitään perusteltua syytä pitää häntä jotenkin epämiellyttävänä ihmisenä, niin mielestäni kannattaisi ottaa hänetkin kummiksi. Ajattele tosiaan, mitä varsinaista haittaa siitä sinulle tai lapsellesi olisi? Muuta kuin että lapsellasi olisi pariton määrä kummeja? Kastetilaisuuteen ja tulevaisuudessa lapsen juhliin ym. tämä mies kuitenkin varmaankin seuraa vaimonsa mukana.

Vierailija
6/9 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kummallekin lapselle molemmat vanhemmat pyytäneet yhden tähän tehtävään sopivan henkilön. Mielestäni kummin tehtävä on niin ainutlaatuinen, että kummeja ei pidä olla liian montaa tai ajatukselta menee pohja eikä kummiksi tarvitse pyytää ketään ihan vaan tavan vuoksi.

Vierailija
7/9 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pyydettiin ystäväni lapsen kummiksi, mutta ei miestäni. Lapsella neljä kummia mutta vain toinen pariskunnasta. No näinhän saatiin maksikoitua lahjavirta jouluna ja synttäreinä?? Vai mikä lie syynä.

Vierailija
8/9 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni tulee lapsemme kummiksi ihan varmasti, mutta mikä on hänen miehensä tilanne... Tällä hetkellä taidetaan olla sitä mieltä, että pelkkä ystävä on kummi, ei mies. En tiedä miksi. Minäkin olen yksin heidän lapsensa kummi, mieheni ei ole. Tosin me emme olleet vielä ristiäisten aikaan naimisissa keskenämme. Vaikeaa.. :/

Vierailija
9/9 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä sitten joku kostotoimen pide? Eihän se nyt mitään "maksa" jos pyytää miehenkin, minusta ainakin olisi epäkohteliasta olla pyytämättä pariskunnasta molempia.

Minäkin olen yksin heidän lapsensa kummi, mieheni ei ole. Tosin me emme olleet vielä ristiäisten aikaan naimisissa keskenämme. Vaikeaa.. :/

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä