Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saada voimia jättää mies ja ryhtyä yksinhuoltajaksi?

Vierailija
08.12.2008 |

.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa syy olisi tarpeeksi motivoiva, niin saisit siitä voimia ja varmuutta?

Tsemppiä!

Vierailija
2/22 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On velkoja maksettavana.

Mutta toisaalta tuntuu ihanalta ajatukselta jos saisi olla lapsen kanssa kahden - rauhallisesti.

Mies haukkuu ja osoittaa halveksuntaansa aina kun pystyy. "Sun rinnat läiskyy käsivarsia vasten kun panen takaapäin". Moni mies olisi iloinen lapsen jäljiltä suurentuneista rinnoista, mutta tämä tyttösistä tykkäävä keski-ikäinen kaljamaha ei. Tuo kommentti saattaa tässä naurattaa, mutta kyllä satutti kun tuo sanoi, heti panemisen jälkeen.

Ja esim: "mä en TODELLAKAAN ole niin kuin SINÄ" ja halveksuvaa tuhinaa perään.

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä se antaa voimia jättää.

Vierailija
4/22 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset saavat voimia olla tällaisten kusipäiden kanssa?Sitä mä ihmettelen nykyään.Itse lähdin vuosi sitten ja kypsyttelin eroa jo vuosikausia.Kun sain päätöksen tehtyä,oli valtavan hyvä tunne,enkä ole katunut päivääkään.Tosin...mun exä on hyvä isä,mutta kamala aviomies se oli.

Joten PUHU ensin miehellesi mitä tunnet ja yrittäkää vielä.Sitten jos mikään ei muutu,tee se ratkaiseva askel ja ano vuokra-asuntoa.Siitä se lähtee.Tsemppiä:=)

Vierailija
5/22 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollainen on päivittäistä,niin se vie jo itsessään niin paljon energiaa, että yksin huomaisitkin ehkä jaksavasi paremmin. Kyllä yksiössäkin ainakin alkuun, voi yhden pienen lapsen kanssa asustaa. Sitten hankkisit isomman kun pystyisit. Mitä velkaa sulla on? Saisit varmaan asumistukea tai jonkun muun järjestelyn tehtyä, että voisitte kuitenkin elää muullakin kuin puurolla joka päivä.

Vierailija
6/22 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"LOPETA!!" Se on hänen ratkaisunsa kaikkeen, huutaa vaan "lopeta". Nyt on jo lapsikin oppinut saman keinon.

Vierailija
7/22 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos "vittuilee" vaan asiasta niin siinähän se on sitten helppo lähteä.

Eikä yksiö ole maailmanloppu.

Vierailija
8/22 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenvalvojan,oikeusavun(jos olet maksuttomaan sellaiseen oikeutettu),lääkäriin ihan mihin vain ota yhteyttä.Sä kiität itseäsi vielä jonkun ajan päästä.Ei tuollaista tarvitse sietää.

Vierailija
9/22 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysty vuokraamaan kuin yksiön, niin eivät murheesi kyllä kovin suuria ole. Itse asun viidettä vuotta 40-neliön kämpässä lapseni kanssa. Viihdyn vallan mainiosti.

Vierailija
10/22 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tietää, että on lähdettävä, kun jääminen pelottaa enemmän kuin lähteminen. Tämän viisauden luin täältä vuosia sitten, ja minulla se toimi. Tuli vaan hetki, jolloin jääminen oli se pelottavampi vaihtoehto, silloin lähdin, ja katunut en ole, ei ollut muita vaihtoehtoja.

Vierailija
11/22 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies haukkuu, käyttäytyy huonosti yms. Säilytä mahdolliset tekstiviestit ja sähköpostit. Niistä voi olla sinulle huoltajuuskiistoissa tms. joskus hyötyä. Korvaamatontakin.

Etsi asunto, vaikka vuokrayksiö. Kun olet saanut sen, niin varaa aika lastenvalvojalle (ainakin täällä sen saa vasta noin kuukauden kuluttua). Pakkaa tavarat, kun mies ei ole kotona (ota vaikka vapaapäivä töistä) ja jätä pöydälle kirje, jossa kerrot lastenvalvoja-ajan. Jätä myös kopio avioerohakemuksestasi.

Mies ryhtyy tämän jälkeen riehumaan ja haukkumaan sinua kahta paremmin - nyt myös ulkopuolisille. Muista pysyä itse rauhallisena eli älä vahingossakaan anna hänelle mitään todistusaineistoa sinua vastaan! Älä siis vahingossakaan lähettele sähköpostiviestejä tms.

Jos lastenvalvojan aika on pian muutosi jälkeen, niin mies saattaa olla vielä niin shokissa, että ei tajua ryhtyä tappelemaan huoltajuus- ja elatusmaksuasioisota. Jos ei, niin hän saattaa silti tulla tapaamiseen riehumaan, niin käyttäytydy itse tyynen rauhallisesti - se tekee vaikutuksen lastenvalvojaan (ja saa miehesi todennäköisesti raivon partaalle) ja jos tulee huoltajuustappelu, niin on todennäköistä, että lastenvalvoja muistaa miehesi käytöksen ja kertoo siitä muille sosiaaliviranomaisillekin...

Tässä jotain vinkkejä. Muista puhua tilanteestasi monille. Se auttaa. Hakeudu talous- ja velkaneuvontaan. Siitä se sitten lähtee... :)

Nimim. kokemusta on

Vierailija
12/22 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietävät siellä paljon noista tapaamis-ja huoltajuusasioista. Itse sain sieltä paljon apua.

Yritä saada tosiaan sitä todistusaineistoa.

Vierailija
13/22 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei koskaan hauku tekstiviestein tai sähköpostein. Riehuu kotona, "livenä", lapsen silmien edessä.

Olen puhunut monille, mutta kaikille ystäville en kehtaa. En kehtaa kertoa millaisen miehen kanssa vieläkin vaan asun.

Mieluummin puhuisinkin jo jonkun ammattiauttajan kanssa.

Naisethan tyypillisesti sietävät pitkään, näin olen kuullut. Joku tekijä vaan sitten viimein on se viimeinen pisara. Kai sitten sitä vielä odotan, vaikka järki sanoo, että lähde jo.

-ap

Vierailija
14/22 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä voit saada maksuttoman terapian. Joko miehesi kanssa (jos kiinnostaa) tai sitten yksin. Jonot ovat pitkiä, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Kerro myös ystävillesi tilanteestasi avoimesti. He tukevat sinua varmasti. Muista että anna sinäkin ystävillesi mahdollisuus auttaa. Itse olin samassa tilanteessa kuin sinä, sillä erolla että mies haukkui minua myös ystävieni läsnäollessa. Lopulta kuvioon astui pettäminen. Nyt asumme asumiserossa, mutta täytyy sanoa että irtiotto on vaikeaa. todella vaikeaa. Siksi tarvitset ystäviesi apua ja tukea. Sinä olet arvokas ihminen, hyvä äiti ja ansaitset parempaa. Ketään ihmistä ei saa kohdella noin. Tsemppiä ja soita ystävillesi!!

Vierailija
15/22 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten tuskin voidaan käyttää noita palvelujakaan.

Sinänsä en siis halua enää yrittää mitään yhteisjuttuja, sillä mies on jo niin selvästi osoittanut halveksuntansa minua kohtaan. Lähinnä haluaisin vaan paikan missä itkeä ja sitten tiukkaa neuvoa pöytään mitä tehdä ja voiko mies todella ruveta taistelemaan huoltajuudesta.

2-3 kertaa on käyttäytynyt fyysisesti uhkaavasti, joista kerran uhkasi hakata. Tuolloin pakenin vauvan kanssa siskon luo. Nyt jälkiviisaana tajuan, että olisi tietysti pitänyt mennä esim. turvakotiin.

--ap

Vierailija
16/22 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvakotiin voi mennä aina jos pelottaa...

T.se joka jo lähti(3?)

Mä katsoin tuollaista liian kauan,nyt alan saada itseäni kasaan.Kerran soitin kytät ja peruin saman tien kun en uskaltanutkaan tehdä pahoinpitelyilmoitusta......

Oikeesti,mene vaikka ihan mihin vaan pystyt lapsesi kanssa HETI

Vierailija
17/22 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos toimii, vaarallinen jos paljastut. Eli nauhoittaa kännykällä sitä miehen live-riehumista, niin ettei mies huomaa. Tai jollain muulla laitteella. Siinä kyllä pitäisi sitten olla varma ettet jää kiinni. Mutta onnistuessaan korvaamatonta todistusaineistoa siitä millainen ihminen ja sitä kautta huoltaja mies on.

Vierailija
18/22 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni (yh) asuu Vuosaaressa uudessa saunallisessa kolmiossa ja maksaa jotain 600 ja risat siitä.

Ja täältä saat ilmaista neuvoa, miten edetä eroasiassa http://www.naisunioni.fi/index.php?k=13613

Voimia! Muista, että ansaitset olla onnellinen. ETkä varmasti halua, että lapsesi saa miehestäsi roolimallin: poika mallia, millaista on olla mies ja tytär mallia, siitä minkälainen on mies.

Vierailija
19/22 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vinkki, kiitos! Täytyy vaan saada se niin ettei tarvitse kauheasti haeskella vaan parilla painalluksensa saan päälle.

Vierailija
20/22 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei kuulu kirkkoon. Mun käsittääkseni eivät missään vaiheessa edes kysy tuota asiaa. Voi mennä keskustelemaan yksin tai yhdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi