Iiiik, mulla on huomiselle suoraveloitus nordeassa, omistan 2 tiliä ja just sillä väärällä
tilillä on rahaa. Nettitunnuksetkin loppuneet ja en millään kerkiä huomenna pankkiin siirtämään. Odottaako se suoraveloitus siellä jos menenkin vasta torstaina siirtämään?
Kommentit (18)
Mulla on joskus pankkikorttiostoksia tullut viikonlopun aikana niin, että kun ne kaikki on maanantaina mennyt tililtä, niin tili on ollut miinuksella. Pari kertaa on Nordea siitä huomauttanut ja soitellut kotiin.
En tiiä mitä muutakaan voisi tehdä...? Itsellä ei onneksi ole ollut vastaavaa ongelmaa.
Mulla on joskus pankkikorttiostoksia tullut viikonlopun aikana niin, että kun ne kaikki on maanantaina mennyt tililtä, niin tili on ollut miinuksella. Pari kertaa on Nordea siitä huomauttanut ja soitellut kotiin.
Olettaisin ainakin että sinulle olis tulossa sit viim. tiistaina lisää rahaa jos höyläät yli katteen viikonlopun aikana. Sen nyt jokainen tietää että muutaman päivän sisällä se raha sieltä tililtä häipyy (toki poikkeuksia on)
"Itsellä ei onneksi ole ollut vastaavaa ongelmaa."
Kohotatko itsetuntoasi, vai mitä?
mutta voivatko pelkällä soitolla siirtää tuolta toiselta tililtä sinne toiselle tilille rahaa? Kun molemmat on minun nimelläni kuitenkin... vai onko siinäkin jokin väärinkäytön mahdollisuus eivätkö suostu.. jostain muistelisin kuulleeni että 2 tai 3 päivää suoraveloitus "odottaa" rahaa, en sitten tiedä onko totta. Puhelinlaskusta kyse
Mulla kävi niin, että oli menossa suoravelotuksena joustoluotto tililtä vika päivä, siellä ei ollut rahaa ja tiesin että 2. pvä tulee rahaa, mutta se ei sillon 2. pvä enää mennyt sieltä. Mut sit se meni automaattisesti tuplana seuraavan kuun vika pvä. eivät soitellut enkä mäkään alkanut soitella kun sielä nettipankissa näkyi että se on siirretty sinne seuraavan kuun loppuun.
kotiin ei mun mielestäni ole uusia listoja tullut ja 5 oli vielä jäljellä, muttei sitten hyväksynyt niistä mitään =( saattaa toki olla niinkin että mulla oli vanha lista.. mutta jokatapauksessa mulla ei nyt ole avainlukulistaa enää..
Melkoisen huolimaton olet, jos et tiedä missä listasi on ja mikä niistä on voimassa.
Jos eräpäivän aamuna ei ole tilillä rahaa, pankki koittaa kolme seuraavaa arkipäivää uudestaan ilman kuluja. Mikäli rahaa ei vieläkään, täytyy ite huolehtia lyhennys, ellei halua korkokuluja lisää.
Jo on Nordea ajasta jäljessä, kun asiakkailleen avainlukuja lähettelee!!! Meillä on 88 luvun kortti, josta annetaan pyydetty luku, ei tarvi vaihtaa ollenkaa (paitsi jos hukkaa). Ja meillä käytössä on POP:n ja S-Pankin tunnukset, molemmissa sama juttu...
joten en ihan ole perillä, uusi lista on voinut tulla jo puoli vuotta sitten
käytän muuten osuuspankkia mutta puhelinlasku menee suoraveloituksena nordeasta
käytän muuten osuuspankkia mutta puhelinlasku menee suoraveloituksena nordeasta
kävin vain nostamassa tilin tyhjäksi isompaa ostosta varten, laitoin lapsilisästä sinne 300 euroa ja se menikin vahingossa tuolle toiselle tilille jota en käytä
ensinnäkin nordeasta tulee todella ajoissa uudet tunnukset. Ja toisekseen sen rahan voi käydä laskuautomaatillakin siirtämässä. Tai sit vaan soittamalla pankkiin
suoraveloitusvaltakirjan. Ei pankista. Jotkut yritykset suoraveloittavat vain sinä päivänä kun veloituksen on määrä tililtä mennä, jotkut yritykset taas odottavat saldoa esim 3 päivää.
Kannattaa soittaa pankkiin huomenna ja kysyä neuvoa. Etkä pääse konttoriin tekemään tilisiirtoa?
suoraveloitus kyselee rahoja tililtä 2-4 päivää, sitten siitä tulee lasku kotiin. Eli uskon, että jos torstaina laitat aamusta rahaa tilille niin ottaa sen heti sieltä. Tai sit tulee lasku, ei se kuitenkaan velottamatta jää, se lasku, ei hetteskään, suomessa kyllä muistetaan periä kaikki maksut ja laskut viimeistä penniä myöten. Takaisin maksun laita, on niin ja näin.
lähettävät laskun