Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko rintojen koolla väliä imetyksessä?

Vierailija
10.02.2009 |

Mä olen jostain saanut päähäni, että jos on isot rinnat niin on todennäköisempää että ei ole ongelmia imettää...

Siis mun suvussa on isorintaisia naisia, eikä heillä ole ollut imetysongelmia, ja itsekkin olen isorintainen, niin ajattelin ettei minullekkaan tule mitään ongelmia sitten kun imetän.

Onko tää joku ihan typerä mielleyhtymä, vai onko koolla väliä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis rintojen koolla, mutta enempi nännien koko ratkaisee imetyksen onnistumisen. Joten isonänniset olkaa onnellisia.

Vierailija
22/24 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli pienemmistä tulee ainakin enemmän maitoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitkeässä tuntuu istuvan uskomus, että isoista rinnoista tulee enemmän maitoa kuin pienistä. Mulle sanottiin rinnan päistä synnärillä oikein erikseen, että noilla on hyvä imettää. Rintani ovat pienet, mutta nännit sellaiset ulkonevat ja venyvätkin, vähän pitkulaiset. Ilmeisesti sellaisesta vauva saa kunnon otteen, toisin kuin matalista rinnanpäistä. Ja imuotehan on avain sujuvaan imetykseen, riittävän tehokkaalla stimulaatiolla rintakin tyhjenee ja tajuaa muodostaa taas uutta maitoa.

Siis rintojen koolla, mutta enempi nännien koko ratkaisee imetyksen onnistumisen. Joten isonänniset olkaa onnellisia.

Vierailija
24/24 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

poskelleen, koskapa mulla oli niin isot rinnat jo ennen raskaaksi tuloa (C-D -kuppi, raskausaikana E-F). no, hyvin se muuten olisi sujunut, ellei lapsi olis tukehtunut maitoon... eli mä olin yksinkertaisesti niin pahasti suihkutissi että se tuotti jo ongelmia, ja kun siihen iskettiin päälle vielä koliikkivauva, ei riittäny voimat taistella sen kanssa että imetys olis sujunut.

Esikoisen raskausaikana maito nousi tosi varhain, jo rv20 sitä tuli ihan kunnolla valumalla. esikoisen syntymän jälkeen maitoa on jäänyt valumaan oikeastaan siihen asti että tulin raskaaksi, eli n. 3v on vähintäänkin tiputellut maitoa jatkuvasti. naapurista kun on kuulunut lapsen itku niin meillä on äidin paidat maitoset :)

tällä hetkellä odotan toista lasta, ja tähän raskauteen lähdettiinkin sitten AA-A -kupista, nyt on jo päästy sinne D-E -kuppiin (rv 30+1). raskautta aloin alunperin epäillä siksi, ettei yhtäkkiä maitoa enää tipahdellutkaan, ja tuntuu ettei se yhtään samalla lailla ole noussut - nyt kyllä taas tulee niitä tippoja, muttei sellaista valumista. mä toivon kovasti, että tämä tarkottaa sitä, ettei tällä kerralla tule ihan niin hirveää määrää maitoa kuin esikoisen aikaan, jolloin imetyksen jälkeenkin vielä tuli 2-5desiä ihan vaan valumalla, ei siis edes tarvinnut pumpata. mut jospa se tällä kertaa kuitenkin riittäisi vauvalle, olis kiva kokea ihan sellainen "normaali" imetys - tämä kun ainakin miehen mukaan jäisi meille viimeiseksi vauvaksi. vaikka eihän sitä koskaan tiedä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi