Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko rintojen koolla väliä imetyksessä?

Vierailija
10.02.2009 |

Mä olen jostain saanut päähäni, että jos on isot rinnat niin on todennäköisempää että ei ole ongelmia imettää...

Siis mun suvussa on isorintaisia naisia, eikä heillä ole ollut imetysongelmia, ja itsekkin olen isorintainen, niin ajattelin ettei minullekkaan tule mitään ongelmia sitten kun imetän.

Onko tää joku ihan typerä mielleyhtymä, vai onko koolla väliä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pienet rinnat ja mallikkaasti olen kaksi lasta imettänyt:).

Vierailija
2/24 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnat ovat enimmäkseen rasvakudosta, eikä koosta voi päätellä maitorauhasten kokoa ja toimintatehoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itselläni, kuppikoolla A 75, kaikkia kolmea lastani olen imettänyt ongelmitta 1-vuotiaiksi.

Vierailija
4/24 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla isot tissit ja imettänyt kolme vauvaa hyvin ilman ongelmia reilun vuoden vanhaksi. Anoppi, jolla tosi pienet tissit, sanoi monta kertaa, että pienillä imettää ihan yhtä hyvin. Tosin mä en tiedä, mikä sen motiivi oli sanoi toi lause, koska mä en voi vaihtaa näitä isoja pieneksi vaikka haluaisinkin.

Vierailija
5/24 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on A-kupin tissit, raskauksissa B-kuppi. Mulle sanottiin molemmilla kerroilla synnärillä, että tosi hyvät rinnat imettämiseen.

Tosi isoilla on kuulema vaikea imettää, lapsi kun "hukkuu" sinne tissiin.

Vierailija
6/24 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isojen rintojen kanssa imetyksessä voi olla se hankaluus, että rinnat "tukehduttaa" vauvaa. Pienisä rinnoissa ei tätä ongelmaa ole.

Vierailija
7/24 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-E-kuppi, ja olen "huono" imettäjä. Maitoa tulee aina aika niukasti, mutta vauvat ovat sillä pärjänneet. Toisaalta emillä ei ole pulauteltukaan sen kummemmin, kun ei sitä maitoa ole "hukkaan heitettäväksi" asti : )

Yksi mitä mä taas olen miettinyt, että vaikuttaako imetykseen se, kasvaako rinnat raskauden aikana?

Mulla nimittäin rinnat ei koskaan muutu miksikään raskausaikana, kaverit taas, joilla maitoa tulee kuin kaivosta vettä, heillä rinnat ovat kasvaneet reilustikin raskausaikana.

Vierailija
8/24 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ajatellut kuitenkaan stressata.

Tuskin mun vauvani "hukkuu" mun tisseihin... =D

(odotan siis ekaani)

-ap

Vierailija
9/24 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että isorintaisilla on todennäköisemmin vaikeuksia imetyksessä kuin muilla. En tiedä sitten, mihin perustuu?

Itselläni b-kuppi ja "suihkutissiongelma" eli maitoa tullut liikaakin.

Vierailija
10/24 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-kuppi (hyvä jos nyt sitäkään) ja molemmat lapseni imetin 1-vuotiaiksi ilman korvikkeita. Luulen, että kokoa enemmän vaikuttaa rinnan muoto. Mulla vauva sai hyvän otteen eikä tarvinnut rintakumeja .

Vierailija
11/24 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olikin niin isot tissit että jouduin lapsen imettämään haarovälistä,hiukan kätilöt ihmetteli mutta voi voi

Vierailija
12/24 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin näillä E-kupeilla olen suihkutissi silti. Ja rinnat on kyllä kovasti turvonneet raskausaikana.

Helppoa kun nostaa lapsen syliin ja paitaa helmasta vähän ylös. Ei tarvi nostaa lasta rinnalle vaan rinnan lapselle =)

Vierailija
13/24 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi :D mulla oli ennen vauvan saantia kuppikoko AA ja maitoa ois riittänyt vaikka kokonaiselle lapsilaumalle! Olin tosiaan oikea lypsylehmä. Sama juttu kaverini kanssa jolla myös minitissit. Ja sitten toinen kaverini jolla E-kuppi ei pystynyt imettämään ollenkaan kun maitoa ei tullut. Mulla tulee edelleen maitoa paljon, lapseni on nyt 1v1kk vanha.

Vierailija
14/24 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sitten tiedä onko noin. Minä kyllä olin pienellä C-kupilla hirveä maitotykki koko imetysajan, mutta en kyllä ole varsinaisesti pienirintainen, vaikken isorintainenkaan. Mutta eihän se rasva tosiaan imetystä mitenkään edistä.

Vierailija
15/24 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.Ja suihkutissi olen! : ) Kaksi oon jo imettanyt ja kolmatta odotan. Maitoa on tullut hullun lailla kummallakin kerralla, ihan kuin painepesurista... ; ) Vauvoilla ollut ongelmia aluksi sen maitomaaran kanssa, ovat kakoilleet ja yskineet. : (

Vierailija
16/24 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ruokkinut oikein hyvin kaksi lasta pikkuruisilla A-kupin rinnoillani. Toisaalta tiedän isorintaisia ihmisiä, joilla ongelmia maidon riittävyyden kanssa.

Vierailija
17/24 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ne isot ovatkin. E-F-kokoa.

Kun sain ensimmäisen lapseni, eräs kätilö käski painaa vähän tissiä, ettei vauva huku siihen, mutta sitten kokeneempi neuvoi minua, että ei niin tarvitse tehdä. Eikä todella ole tarvinnut.

Ensimmäistä lasta imetin 1v 3kk ja toista olen imettänyt nyt puoli vuotta, eikä isompia ongelmia ole ollut. Suihkutissit ovat vähän vaivanneet alussa sen jälkeen kun maito on noussut.

Vierailija
18/24 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan rinnat jotka ovat erittäin kapeat ja suipot alaspäin eli niissä on tällöin hyvin niukasti rasvakudosta ovat epäedelliset imettäjälle.. en siis tarkoita muuten mitään pieni rintaisia.. isoissa rinnoissa voi olla vaikeutta imuotteen saamiseen jos on hyvin matalat rinnanpäät.. mutta tähänkin on olemassa keinonsa.. =) eikun vaan kaikki imettämään.. t. alalla oleva

Vierailija
19/24 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän sekä iso- että pienirintaisia, joilla imetys on sujunut hyvin, ja samoin iso- ja pienirintaisia, joilla oli imetyksessä ongelmia.

Minä kuulun myös niihin minirintaisiin (hädin tuskin A), ja aiemmassa elämässäni nolostelin rintojani ja mietin mitä virkaa niillä on kun ne ovat niin epänaiselliset. Ennen synnytystä olin varma ettei niistä ole edes imettämiseen. Mutta niin vain imetin lastani paljon pidempään kuin olisin ikinä voinut kuvitella (vuosi ja 3 kk), ja hyvin meni. Oli niillä siis jokin tarkoitus :)

Vierailija
20/24 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähipiirissä on yhdet tosi pienet ja hyvin maitoa tuottavat tissit, yhdet keskikokoiset ja samoin hyvin maitoa tuottavat, sekä omani isot ja ihan hyvin on mullakin imetys sujunut ja maito riittänyt.

Näissä omissani on kyllä se "huono" puoli verrattuna pieniin ja terhakoihin tisseihin, että mun täytyy aina kannatella rintaa imettäessä. Siis kannattelen toisella kädellä vauvaa ja toisella tissiä, muuten on nänni tosi vaikea saada oikeassa kulmassa vauvan suuhun. Eihän tästä muuta haittaa ole kuin että niskat saattaa jumittua eikä voi tehdä toisella kädellä muuta samalla kun imettää. :) Myös seisaallaan tai kävellessä imettäminen oli musta tosi hankalaa. (Mut kuka sitä käskee akrobaatiksi ruveta!)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä