Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suosittele hyvää ompelukonetta

Vierailija
10.02.2009 |

Olen siis ajatellut hankkia ensimmäisen ompelukoneen. Mainoksissa koneet ovat nykyään niin täynnä kaikkea hienoa tekniikkaa että ihan hirvittää. Kun tarttisin sellaisen luotettavan ja kestävän koneen ihan tavalliseen käyttöön eikä noita hienoja "koruompelutietokoneohjelmia". Vai onko sellaisia tavallisia koneita enää ollenkaan? Lähinnä etsin sellaista hyvän hinta-laatusuhteen konetta jolla siis kaikki perusompelukset sujuvat. Tietysti esim. helppo napinläpi ja langoitus olis plussaa.

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on phaffin elektroninen kone, ei se koruommelkone vaan saman hintainen OMPELUkone. Hinta muistaakseni noin 850 euroa. Se on kyllä aika hyvä. Luotettavakin on, paitsi itse olen hukannut osan puolista. Omepukoneista on kyllä tehty vertailujakin netissä pilvin pimein, ehkä sun kannattais selata niitä googlella.

Ne marketeissa satasella myytävät "eevat" ja vastaavat on ihan surkeita. Kyllä niissä näyttää olevan kaikki tarpeellinen, mutta niiden elinikä on lyhyt, eikä niitä sitten kannata enää korjata, kun jotain hajoaa.

Ennen vanhaan - vielä pari vuotta sitten - sanottiin että kannattaa ostaa vanha 1970-luvun kone, jossa on metalliosat ja jota siksi voi korjata ikuisesti. Nyt vaan alkaa olla niin, että niiden metalliosaisten koneiden sähköosat (jotka muuten sattuneesta syystä ei ole metallia) alkaa olla niin haperoja, että niitä ei enää pysty korjaamaan. Sellaisesta kun palaa moottori niin koko talo haisee palaneelta sähköltä pitkään...

Itse pähkin pitkään että uskallanko ostaa elektronisen koneen vai luottaisinko enemmän vanhanaikaiseen mekaaniseen koneeseen. ajattelin että jos elektronisen koneen tietokone hajoaa niin sitähän ei korjaa kukaan. Mutta niinpäs vain korjaakin, se datakortti on tosi helppo vaihta akokonaisuudessaan jos se hajoaa (ei ole hajonnut, mutta liikkeessä näytettiin mulle miten se käy, kun olin epäileväinen) ja sitäpaitsi siinä elektronisessa koneessa on monta sellaista estintä, joilla se kone estää sua hajottamasta itseään tavoilla, jotka mekaanisessa koneessa useimmiten tuottaa ongelman (esim tikin vaihto kesken ompelen, jolloin neula yrittää painua alas kohdasta jossa onkin este jne).

Vierailija
2/4 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneessa kaikki hyvät perustoiminnot, toiminto joka jättää neulan ylös pysähtyessä, metallinen puolakotelo, elektroninen näyttö jne. Helppo napinläpi ja langoitus + systeemi jolla saa langan neulansilmään erittäin helposti.

Hintaa en muista tarkkaan, jotain 500-600 mutta myyjä kertoi, että näitä koneita hän myy nykyisin kouluille pitkään ja kestävään käyttöön. Sanoi että ompelen koneella 20 vuotta jos ompelen aktiivisesti. No, toivotaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallinen ja mekaaninen, useita eri tikkejä yms.

Vierailija
4/4 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnilleen sen ikäisenä omaa huolimattomuuttani, kun en muistanut putsata määräajoin pölyjä pois sen sisuksista - ties vaikka olisi muuten yhä vieläkin hengissä. 3