Synnytys: luomupehko vai Hollywood? : o
Kaveri ilmoitti siistivansa hapykarvansa vahaamalla ennen synnytysta, ettei laakarit ja katilot jarkyty. : P Apua! Itelleni ei oo tullut mieleenkaan siistia mitaan, kun en enaa ole pehkoani paassyt edes pariin kuukauteen nakemaan... ; ) (rv 30 menossa). Takana jo yksi sektio ja yksi alatiesynnytys ja ihan luomupehkolla mennyt kumpaankin. Onko ne laakarit ja katilot siella nyt sitten olleet ihan kauhuissaan mun viidakosta, vai? : D
Kylla ma sitten aina ennen uimakautta olen siistinyt reunoista, mutta etta ennen synnytystakin, kun niin sotkuista puuhaa sekin on...
Miten teilla?
Kommentit (34)
minä en jaksa uskoa, että niitä kätilöitä ja lääkäreitä kauheesti jaksaa kiinnostaa, missä järjestyksessä ne karvat on, kun lapsi tulee maailmaan.
molemmat synnytykset olleet rantakauden ulkopuolella niin ei ole bikinirajojakaan ollut siistittynä.
Huomattavasti mukavampi olla luomukarvoissa, sänkivaihe on niin hitsin kutiseva, ei kivaa kun alapää muutenkin arkana....
En minä kenenkään järkyttymistä pelkää, mutta itse inhoan epäsiistiä alapäätä. Bikinirajan karvat vielä ovat ok, mutta haarovälin karvoista en tykkää. Niihin tarttuu valkovuoto, kuukautisveri ym. Yäk!
Yleensä olen lähes karvaton, mutta tuon mahan kasvaessa ja kropan jäykistyessä ei se enää vaan niin helposti onnistunutkaan joten sai olla. Lähtevät taas kunhan uskallan tuonne alapäähän synnytyksen jäljiltä katsoa... ;)
En mitenkään päivittäin, mutta n. viikottain. Ei sinne tarvitse nähdä, höylällä voi vedellä niinkin, että kuljettaa kättä terän edellä. Mitään tarkkuusajoahan se ei ole, mutta siistimmäksi saa.
minusta oli paljon mukavampi pitää alue puhtaana vuodon aikaan, kun karvoja ei ollut. Kätilöitä ei kuulemma haittaa karvat eikä niiden puute.
voin kyllä sanoa, ettei ihan hirveesti kenenkään pehkot kiinnosta.
Eiköhän se ole ihan jokaisen asia miltä se puska näyttää.
Huolehdin aina, että karvani ovat siistit kaikkialla. Ei raskaus ole mikään syy tehdä toisin.
Helpottaa kätilön työtä, ja ompelemista. Kuitenkin joutuisivat sheivaamaan sitten kylmiltään ilman mitään suoja-aineita, jos kiire tulee ja joudutaan leikkaamaan väliliha tai tekemään muuta operaatiota.
kun olen käynyt synnyttämässä! Toivottavasti ovat ottaneet sen positiivisena kokemuksena, ihan niinkuin suomalaiset urheilijatkin ulkomailla kisaillessaan!
Tämä on tosi!
Olin juuri tuheron säilyttänyt siitä syystä, että "kehtaa mennä paremmin synnyttämään" mutta efekti ei ollut toivotunlainen =D
siistinä, kun ei tarvinnut enää laitoksella kätilön sheivailla :D
siistivät kaikkien alapäät posliiniksi. Oli ne aikoja...
en järkyty enää mistään, korkeintaan naureskellaan niille pöheiköille kahvitunnilla
Molemmat aiemmat synnytykset olen mennyt "posliini-tyylillä" sinne. Ja ilman karvoja olin ne odotusajatkin, kuten nytkin tämän kolmannen kanssa. Mies auttaa karvojen nyppimisessä/-sheivauksessa. Ja Veetin vaahtokin on ihan toimiva keino.
minua ainakin hymyilyttää viidakot..ompelua varten en ole kyllä koskaan raakannut ketään.. mutta kyllä todella karvaiset alapäät ovat jotenkin härski näky..
Yritin sokkona naksia jotain kasvustoa lyhyemmäksi, mutta kun palasin sairaalasta vauvan kanssa niin näin että jälki oli aika koomisen näköistä... Olin todellakin naksinut vain sieltä minne olin ylettynyt, joten kokoelmaan kuului sekä ihan lyhyttä että ihan rehottavaa paikkaa.
mun pehkon raskausaikanani, kun en ite enää taivu ja pysty.
tai ehkä haluat nekin pitää naturellina ettet vaikuttaisi turhamaiselta ja miehesi niistäkin kiihottuu siistittyjä verisoita enempi...