Naapurin mamma vei lapsensa aamulla hoitoon ja tuli itse "sairastamaan" kotiin.
Kertoi pihalla, että on pientä flunssan poikasta ja päätti pitää saikkupäivän.
Vei kuitenkin vuoden ikäisen lapsensa hoitoon ja nyt "sairastaa" itse tuolla pihalla lumitöissä.
Jonkun vanhemman virikelapsen hoitoonviemisen vielä ymmärtäisin (tai sitten en), mutta VAUVA...
Uskoisinpa, että vauva olisi myös nauttinut vapaapäivästään kotona äidin kanssa, kun hoidossa on kuitenkin 8-tuntisia päiviä joka arkipäivä.
Voi elämä! =((
Kommentit (29)
Mitä on kyttääminen? Asun omakotitalossa ja mulla on päivisin sälekaihtimet auki, jotta päivänvalo pääsee sisään ja näen, mikä ulkona tapahtuu. Ja kun tässä roikkuu kotona kaiket päivät ja hoitaa lapsia, niin kyllä ikkunasta tulee aika monta kertaa katsottua ulos. Pitäisikö mun nyt siis sulkea sälekaihtimet, etten vaan näen, mitä naapurit puuhaavat? Kyllä minä ainakin tiedän helvetisti naapurin asioista, mutta en mielestäni ole mikään kyttääjä. Kai minulla on vielä oikeus katsoa oman kotini ikkunasta ulos...vai onko?
Harmittaa vaan kun naapuri pääsee livahtamaan joskus niin ettei huomaa, ja tulee takaisin ilman että ehdin nähdä missä se on käynyt. Yritän kuitenkin olla ikkunan ääressä tiiviisti, mutta joskus missaan tulemiset ja menemiset.
Kannatais varmaan hankkia oma elämä!
katsoa mitä naapurit tekevät ja juoruta/paheksua sitä tänne.. siinä kyttäyksen ja katsomisen ero.
Huomenna menen töihin.
Lapsi on ollut hoidossa eilen ja tänään. Ajattelin tänään mennä rautakauppaan ennen kuin haen poian, nyt kun pysyn jo jotenkin tolpillani.
Olenkohan todella huono ihminen.....
Harmittaa vaan kun naapuri pääsee livahtamaan joskus niin ettei huomaa, ja tulee takaisin ilman että ehdin nähdä missä se on käynyt. Yritän kuitenkin olla ikkunan ääressä tiiviisti, mutta joskus missaan tulemiset ja menemiset.
Kannatais varmaan hankkia oma elämä!
Ehkä tuo oli kuitenkin provo? Toivottavasti! Eikai kukaan oikeasti tarkkaile naapureitaan tuollatavoin? Jos ap on tosissaan, elääkö hän omaa elämäänsä ollenkaan? Ei hän ehdi, kun pitää selvittää mitä muut tekevät päivät pitkät.
Minutkin voi bongata aika usein kauppakeskuksesta kahvilta tms. lasten ollessa hoidossa. Voisitko tulla kyttäämään minua? Minä olen työssä, jossa työpäivä loppuu välillä sellaiseen aikaan, että lapset ovat päiväkodissa päiväunilla. Kuljen töihin bussilla, joten minut saattaa myös bongata jostain bussiaseman lähettyviltä hengailemasta. Saatan jopa käväistä ruokakaupassa tai veetekaupassa ja pahimmillani minä tulen sen ostoskassini kanssa päiväkodille.
Menee ehkä hieman ohi ap:n aloituksesta..
Meilläki varmaan naapurit on monesti kattoneet, että taas se vei sen tytön hoitoon ja ite tuli kotiin + mahdollisesti jopa mieheni ja minä ollaan kotona päiviä, vaikka tyttö on hoidossa. Tulee joskus jopa käytyä kaupassakin keskellä päivää ilman lasta. Niin ja sitähän ei kukaan ole tullut edes kysymään, että miksi. Meillä toimitaan tuon takia ihan vain siksi, että itse opiskelen ja aina ei tarvi kouluun asti raahautua vaan voi tehdä tehtävät kotona. Miehellä taas on oma yritys jota se voi pyörittää kotoa käsin tai toimistolta, kun sille riittää tietokone ja puhelin siihen hommaan.
Inhoan näitä yleistyksiä ja oletuksia! Jos joku vie lapsen hoitoon ja on itse päivät kotona niin se ei tarkoita etteikö se silti voisi tehdä jotain tärkeää. Esim. niitä töitä, mutta tätähän jotkut eivät ymmärrä. Meillä ei ainakaan ole tapana naapurille kailottaa elämäämme..siinäpä paheksuvat, kun eivät edes ole valmiita ottamaan asioista selvää.
on ennaltaehkäisevää lastensuojelua ja tulee loppujenlopuksi halvemmaksi yhteiskunnalle kuin uupuneiden vahempien hoitokustannukset. Eli suotakoon nämä virikepaikat myös pienille lapsille.
Lapsi neljä-viisi päivää viikossa hoidossa, kun kirjoitan gradua kotona. Olisi heitteillejättö pitää lasta täällä kotona, kun hädin tuskin muistan itse syödä välillä. Säästäisihän siinä toki hoitomaksut, kun pitäisi seitsemän tuntia päivässä dvd:t pyörimässä.
Siitä olen tosin pitänyt kiinni, etten siivoa tai tee lumitöitä työpäiväni aikana. Tarkoitus kun on oikeasti valmistua. AV:n aiheet täytyy tietenkin pikaisesti tsekata, jotta pysyy maailmanmenossa mukana. On siinä tosiaan naapureilla ihmettelemistä, kun äiti joka aamu hurauttaa lapsen hoitoon ja tulee takaisin kotiin, varmaankin nukkumaan, ihan selvä mielenterveystapaus. Mutta muistakaahan vartioida edelleen naapureita. Hyvähän se on, että joku huolehtii!