Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko todella iäkkäänä synnyttänyttä, siis yli 42v?

Vierailija
09.02.2009 |

Äitini on raskaana ja täyttää 43 ennen laskettua aikaa. Ihana juttu minusta, vaikka vähän huolestuttaa äidin ikä. Ei ole ikinä liiemmin liikuntaa harrastanut, onneksi on hoikka. Tupakkaa polttaa, mutta on luvannut vähentää reilusti.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai ekan ollessaan 20 ja viimeisen 46-vuotiaana. Montahan niitä ehti syntyäkin, ja muutama kuolikin.

Vierailija
22/42 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain tyttäreni juuri 43 vuotta täytettyäni viime elokuussa. Ennestään minulla on 17 ja 14 - vuotiaat lapset. Viimeisin raskausaikani meni parhaiten aiempiin verrattuna. Voin todella hyvin koko raskausajan, arvot olivat kohdallaan ja olin loppuun asti myös työssä ennen äitiyslomani alkua. Raskaus iäkkäämpänä oli antoisaa ja elän nyt mielenkiintoista vaihetta kun perheessäni on teini-ikäisiä ja vauva yhtäaikaa. Vanhemmille sisaruksillekin on todella opettavaista ja ihmeellistä nähdä pienen ihmisen kasvavan. Itsekin nautin lapsesta enemmän kuin nuorempana ja luulen olevani hieman kypsempi myös vanhempana...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen kohta 40 ja haaveilen kolmannesta lapsesta. Lähipiiri on vain sitä mieltä, että olen liian vanha, mutta mitäpä meidän perhe-elämä kuuluu anopille tai työkavereille.

Vierailija
24/42 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin esikoinen 45v ja sitten 48v.

Vierailija
25/42 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi hän ei ainakaan voi omanikäisensä kanssa raskautua. Paras on tulla raskaaksi siinä iässä kun itse sitä haluaa, mielellään itse valitsemansa elämänkumppanin kanssa.

Monet pojathan ejakuloivat hyvinkin nuorina, mutta siittiöitä alkaa sitten tulla siihen spermaan vasta kun kypsyyttä on tarpeeksi. Kaikki 16-17-vuotiaathan eivät pysty saamaan lapsia, mutta jo puoli vuotta-vuosi ikään lisää, niin hedelmöittämiskyky on jo ihan toista luokkaa.

Vierailija
26/42 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän 41 ennen kuin tämä kuopukseni syntyy enkä todellakaan tunne itseäni iäkkääksi, en edes vuotta vajaa "todella iäkkääksi". Raskaus alkoi ensi yrittämällä ja olen ollu loistokunnossa, ei mitään vaivoja.

Tuttavani sai hiljan kaksoset 45-vuotiaana ja hänellä on ollut vähän rankkaa, mutta se johtuu varmaan enemmän kaksosista kuin iästä.

Vierailija
27/42 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni hyvin ja mummoni ehti vielä nähdä nuorimpien lastenlastensa rippijuhlat, ennen kuolemaansa 98-vuotiaana.

Vierailija
28/42 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

palasi pitkältä "kotiäitivapaalta" töihin ja iski vauvakuume, sai kuopuksensa kun oli 46v. Kuopusta edellinen pääsi ripeiltä samana kesänä kun vauva syntyi=)

En tiedä, ehkä voisin harkita vielä iltatähteä nelikymppisenä, siihen on vielä hetki mutta silloin nämä nyt pienet olisivat jo koululaisia kaikki, voisi olla ihana ottaa viimeiset huilit äippäloman merkeissä ennen kuin seuraava kunnon loma on eläkkeelle pääsy=)

Itelläni on krooninen vauvakuume, että sikäli ei tiedä miten elämä vielä menee.

Eihän nelikymppinen tänäpäivänä ole mikään vanha, elämä kaikkineen on helpompaa ja fyysiseti kevyempää kuin isoäidinaikaan kun raskas työ vanhensi ihmiset ennenaikaisesti.

tosin on meidänkin perhekerhoryhmässä harmaahapsisia äitejä, onhan se vähän vekkulin näköistä, ja täytyy myöntää, että muutamaa olen luullut lapsen mummuksi ja sammakoita on suusta päässyt.."punastuu häpeästä"...

Vierailija
29/42 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita kirjonkirjoja kun selaa huomaa, että ennen moderneja ehkäisykeinoja 42-50-vuotiaat synnyttäjät eivät olleet mitenkään harvinaisia. Ennemminkin oli poikkeus jos monilapsisessa perheessä kaikki syntyivät äidin ollessa alle 40. Useimmiten lapsia ehti tulla 2 kpl vielä sen jälkeen kun tuo rajapyykki oli ohitettu.

Vierailija
30/42 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..viesti karkasi - sori.

Täytin syksyllä 43 ja vieressä tuhisee parin kuukauden ikäinen lapseni.

Äitin sai minut nelikymppisenä, joten en ole kokenut asiassa mitään niiiin ihmeellistä. Ollaan mieheni kanssa nuorekkaita sekä ajatuksiltamme, teoiltamme että ulkonäöiltämme.

Kuten täällä viestiketjussa on jo mainittu, agrariyhteiskunnassa naiset olivat tasaisin väliajoin raskaana koko hedelmällisen aikansa eli 18 - 40 ja risat. Eli ei tässä nyt mitään ihmeellistä ole.

Vierailija
31/42 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän tänä vuonna 50 ja lapset täyttävät 13 ja 8. Hyvin olen pärjännyt ja ikä ei ole ollut ongelma, näytän nuoremmalta (myös muiden mielestä), joten ei ole ihmeteltykään, paitsi silloin kun olen kertonut ikäni niin joskus on jotain kommentoitu. Lapset eivät ole kärsineet iästäni, heitä ei ole kiusattu, joskus tosin varsinkin esikoinen on hiukan laskeskellut ja pelännyt, että elänkö enää kauan ja ehdinkö nähdä lapsenlapsia jne.

Mutta hyvin on kuitenkin mennyt.

Vierailija
32/42 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko minun pitänyt tehdä abortti, kun tulin raskaaksi 42 vuotiaana ehkäisystä, myoomista ja endosta huolimatta.? T: Iloinen ja hyvinvoiva 47-vuotias 5-vuotiaan lapsen äiti

Vierailija
33/42 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini täytti juuri 70 v. Jos hän vielä pyöräyttäisi minulle sisaruksen, niin kutsuisin häntä todella iäkkääksi äidiksi.

Vierailija
34/42 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 43 ja puoli ja haaveilen neljännestä.. kolmas täyttää kohta kolme ja kaksi vanhinta 13 ja 12

on tosiaan rikkaus kaikille, kun perheessä on niin eri-ikäisiä lapsia.

Vierailija
35/42 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini täytti juuri 70 v. Jos hän vielä pyöräyttäisi minulle sisaruksen, niin kutsuisin häntä todella iäkkääksi äidiksi.

Vierailija
36/42 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis esikoisensa. 20 vuoden lapsettomuuden jälkeen tuli luomu.

kaikki meni hyvin .

Vierailija
37/42 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tunne miehen joka on viimeisimmän kerran tullut isäksi 63-vuotiaana.

Vierailija
38/42 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

43v.

Ja vieläkin on elossa,ikää nyt 90v. Että ei se välttämättä sitäkään sano että lapsi menettäisi silloin vanhempansa nuorena. Oma äitinikin jo viittä kymppiä lähentelee. :)

Vierailija
39/42 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaika ja synnytys meni hienosti!

Vauva voi hyvin, samoin minä. Raskaaksi tulin heti ensimmäisestä kierrosta kuten vähän vanhemman esikoisenkin kohdalla. Että ei tässä mitään niin kummallista ole...

Vierailija
40/42 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai kaksoset 48v. :D

Siinä riittääkin hommaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi