Onko collegehousut oikeasti ala- ja yläkouluikäisten kouluvaate?
Kommentit (31)
Koululaisenne liikkuvat pakkasella! Olen yläkoulun ope ja meillä on ulkovälitunnit. Jotkut oppilaat ovat elokuusta asti kulkeneet siinä samassa collegetakissa ja lippalakissa! Samat vaatteet vaikka olisi 10 astetta pakkasta. Nämä sitten hytisevät ja anovat armoa käsi kiinni ovenkahvassa: "Enks mä vois mennä sisään. Mä jäädyn!" Silti seuraavallakin kerralla on samat vermeet päällä.
Meillä on jo luovutettu sekin taistelu tuulimyllyjä vastaan, että käytetäänkö niiden collegehousujen alla pitkiä kalsareita, jos on (reilusti) pakkasta. Itsepähän palelee. Ei se hengiltä ehdi koulumatkoillaan ja välitunnilla sentään jäätyä.
Wimbledon-Putney-Fulham akselilla on ihan tuttun näky koululaisten päällä. Nimenomaan tollaisten yläasteikäisten.
Kelpaa myös kaikkiin juhlatilaisuuuksiin häistä hautajaisiin!
näkee varsinkin yläkouluikäisillä pelkkiä collegehousuja jalassa, niin tytöillä kun pojilla.
Ja kiinnitin huomiota että kaupoissa oli 'collegehousuja' näyttävästi esillä suurin piirtein sadassa värissä, mallissa ja materiaalissa. Varmaan Suomessakin tämän ja ensi vuoden nuorten muotivaate.
Äläosissakin narutopitkin on vihdoin out.
saa sitten taas keskustella)
En toki varmasti tiedä, mutta luulen, että ei myöskään ole ovensuussa kerjäämässä sisään. Jos on, niin toivottavasti ei ainakaan pääsisi. Hyvin tuo tosin näyttää hytisemättä noissa collegehousuissaan tarkenevan ulkona pidempiäkin aikoja kuin välitunnit.
Koululaisenne liikkuvat pakkasella! Olen yläkoulun ope ja meillä on ulkovälitunnit. Jotkut oppilaat ovat elokuusta asti kulkeneet siinä samassa collegetakissa ja lippalakissa! Samat vaatteet vaikka olisi 10 astetta pakkasta. Nämä sitten hytisevät ja anovat armoa käsi kiinni ovenkahvassa: "Enks mä vois mennä sisään. Mä jäädyn!" Silti seuraavallakin kerralla on samat vermeet päällä.
Sittenhän nuoresi on niitä parhaiten pukeutuneita oppilaita!
En toki varmasti tiedä, mutta luulen, että ei myöskään ole ovensuussa kerjäämässä sisään. Jos on, niin toivottavasti ei ainakaan pääsisi. Hyvin tuo tosin näyttää hytisemättä noissa collegehousuissaan tarkenevan ulkona pidempiäkin aikoja kuin välitunnit.
mä käytän kollareita töissäkin... siis mulla on rento työpaikka ja vuorotyö nyt niin en jaksa esim ilta/yöaikaan olla muissa kuin kolitseissa... joten jos tuun kahdelta ja täällä on muitakin niin saavat kestää sen että mulla joko kolitsit tai verkkarit... meikkaan ja laitan tukan aina nätisti kumminkin, mut on ihan kauheeta koko ilta olla jossain farkuissa tms...
Toka- ja neljäsluokkalaiset poikani pitävät joka päivä toppahousujen alla verkkareita tai collegehousuja. eivät suostu muita laittamaan kun ei tunnu mukavilta. Muutkin housut käytössä keväällä ja kesällä, kun ei tarvitse toppahousuja.
mutta muoti sellaisia (nike,adidas tms) alla tietty pitkät kalsarit ja meillä on kyllä toppatakit +pipot--pipothan on oikein muotia,mitä erikoisempi pannumysy päässä sen prempi :)
Collegehousut ja farkut pitää olla ja siellä sitten alla pitkät kalsarit, jos hyvin käy.
eikö jokainen saa kulkea sellaisissa vaatteissa kuin haluaa? tosin vanhempien on katsottava että lapsilla on tarpeeksi päällä ja muuten siistit vaatteet. Musta collegehousut ja verkkarit käy oikein hyvin koululaisten arkivaatteiksi. Toiset vaan ei voi sietää kankeita farkkuja. Itse tosin käytän farkkuja lähes aina.
(oma lapseni on vasta 5kk..)