Miksi työille on enemmän ja kivempia vaatteita kuin pojille?
Olenko ainoa joka on turhautunut vaateketjujen valikoimiin?
Kommentit (21)
Meitä on varmaan vähemmän, jotka haluaisivat pukea pojatkin nätisti ja kivasti.
Pojille on synkkiä värejä ja tylsiä kuvioita, tai tosi hurjia. Tietenkin myön kivoja vaatteita löytää, mutta harvoin kaupassa saa oikein ihastella kuinka ihania vaatteita on pojille. Toisin kuin tytöille. No, alan pikkuhiljaa tajuta miksi kaupat on täynnä esim. liekkipipoja. Ne on poikanikin mielestä niin hienoja. Itse niitä inhoan ja vielä olen saanut puhuttua ettei sellaista osteta:)
Muutimme Euroopasta viime kesänä takaisin Suomeen. Huomasin jo heti ekana koulupäivänä koulun pihassa, että poikani erottuu joukosta selvästi oranssissa paidassa ja punaisissa farkuissa. Kaikki muut pojat näyttivät olevan puettu tummansiniseen, harmaaseen, mustaan.
Kun meillä ulkomailla kävi Suomesta vieraita ja katselimme lastenvaatekaupassa pojille vaatteita, ei suomalaisille äideille kelvanneet kuin ne tummasävyiset. "Sitähän pidetään ihan pellenä, jos se laittaa keltaisen paidan päälle" sanoi yksikin ekaluokkalaisen pojan äiti. Niin. Siksi kai ei niitä erivärisiä vaatteita täältä löydykään.
ainakin osittain. Kaverini joskus kauhisteli noin kaksivuotiaan pojan punaisia housuja. Itselleni ei ollut tullut mieleenkään, ettei pojalla voisi olla myös punaista.
Itsekin olen sortunut hankinnoissa aika paljon noihin tylsiin poikamaisiin vaatteisiin. En ole jaksanut nähdä niin paljon vaivaa, että olisin etsinyt ns. erilaista vaatetta, kun ei ole helpolla pahemmin löytynyt.
Muutimme Euroopasta viime kesänä takaisin Suomeen. Huomasin jo heti ekana koulupäivänä koulun pihassa, että poikani erottuu joukosta selvästi oranssissa paidassa ja punaisissa farkuissa. Kaikki muut pojat näyttivät olevan puettu tummansiniseen, harmaaseen, mustaan.
Mua ahdistaa poikani puolesta nuo tummansiniset, harmaat ja mustat. Lapseni on vasta 1,5v ja noin pienille nyt sentään vielä löytyy värikkäitäkin vaatteita. Mutta miten tulevaisuudessa? Pitää varmaan tehdä vaatteet itse jotta saa väriä niihin. Nuo tummanharmaat on NIIN ankeita. :(
Olen itsekin ollut lähinnä helpottunut, kun on ollut esikko-tyttö puettavana viimeiset kaksi vuotta. Pojille on NIIIN ankeita vaatteita, etenkin syksyisin ja talvimallisto (esim H&M ja Tutta), kesämallisto saattaa olla vähän värikkäämpi.
Siis todella: jopa 0 - 3 vuotiaille pojille (puhumattakaan vanhemmista) vaaleaa harmaata, maastokuviota, vaaleaa ruskeaa, tummaa ruskeaa, beessiä, maaston vihreää... eikä edes ripaustakaan vaatteessa mitään kirkkaampaa edes terästeenä (esim. keltaiset tai punaiset tereet) puhumattakaan, että kokonaista pitkähihaista paitaa löytyisi punaisena tai reippaan vihreänä (jonka sitten yhdistäisi vaikka sinällään kivoihin tummanruskeisiin collegehousuihin... Jotenkin tosi huvittavaa!
Tuntuu, että jos noin puettua poikaa ei erota loskaisesta ja syksyisestä maisemasta ikkunan edestä...
Se on se turhamaisuus johon naiset sortuu ja opettaa sen tytöilleen. Tämä on syvälle juurtunut juttu.
Erikoinen pukeutuminen miespuolisella on niin että olet homo tai jonkun bändin jäsen. Rokkari voi pukeutua erikoisesti ja sopii tyyliin.
EI pahalla, mutta asun alueella, jossa suuri osa on lapsiperheitä. Ja pojilla on punaisia, keltaisia, oransseja (ja tietty sitä beigeä...ja ruskeaa)..mutta ihan koululaispojilla on kirkkaita vaatteita. Yhtäkään liekkipaitaa en ole nähnyt..spidermania tosin..
Jollet halua ällöttävän pinkkiä tai kuvottavan vaaleanpunaista niin on poikien hyllylle mentävä.
Asumme Irlannissa, eika taallakaan mikaan kummoinen varikirjo poikien hyllyissa ole nakyvilla. Ma INHOAN kaikkia dinosaurus- taistelu- liekki- rajahdys - skeittilautapaitoja! Ihan kuin poikien ainoat mielenkiinnon kohteet sais olla jotain vakivaltaan tai vauhtiin liittyvia. : (Haluaisin pukea 5 v pojan natisti siisteihin ja kauniisiin vaatteisiin, ihan niinkuin tyttarenikin. Jonkin verran enemman vareja olen taalla Irkkulassa nahnyt ja pojalla on kuin onkin nyt muutama punainen ja oranssi vaate, joita on kiva yhdistella esim. farkkuihin. Poikakin tykkaa varikkaista vaatteita.
Odotan kolmosta, joka on myos poika, ja olen yrittanyt seka Suomesta etta Irlannista loytaa sopoja poikavauvanvaatteita (siis sellaisia "suloisia" , esim. vaal. sinisia, jotain ihania pikkukuvioita, jne, saa olla kaikkea sopoa ja pienta), ja valikoimat joka paikassa huonot. Poikien vaatteet on kylla jarkyttavan RUMIA. : /
Leluvalikoima on sit toinen mun lempi-inhokkiaihe... En edes viitti aloittaa...
on tosia ihania vaatteita pienille pojille, samoin Luhdalla ja Tutalla. Ulkomaisista Vinginolla ja Villa Hapilla (Villa Happ). Saa netin kautta.
Minusta on ihanaa pukea pojat tyylikkäästi, kun ovat vielä siinä iässä, että suostuvat laittamaan minun valitsemani vaattet päälle.
En halua pukea tyttöäni vaaleanpunaiseksi HelloKitty-prinsessaksi enkä muihinkaan ihmeröyhelöihin. Tällöin valikoima jää erittäin suppeaksi... Pojille olen nähnyt kivoja vaatteita. Tietty osan tyttönikin vaatteista ostan "poikien puolelta".
Esim. Maxomorralla on kivoja vaatteita, joista osa ihan täysin unisex. Värejä ja kivoja kuvia.
Siis mikä teitä estää ostamasta pojalle "tyttöjen osastolta" kivempia vaatteita?
Just vähän aikaa sitten joku mamma taivasteli bussissa miks tyttöjen kumppareissa ei oo ikinä lentsikoita vaan kukkasia.
Haloo! Olis ostanut tytölleen ne kumpparit joissa on lentsikoita! Ei siitä sakkoja rapsahda että ostaa lapselleen vaatteet "väärältä osastolta". Etenkin tollasella 0-3-vuotiaalla taatiaisella ei oo kropassa mitään sellaisia eroavaisuuksia joiden vuoksi olisi syytä edes eritellä vaatteet "tyttöjen" tai "poikien" vaatteisiin. Sen verran ahdasmielinen olen että tuskin pukisin pojalleni hametta, mekkoa tai muuta selkeästi naisten vaatteisiin viittaavaa "tyttöjen vaatetta", mutta jos kyse on mallin sijasta väreistä ja kuvioista, en minä näe mitään syytä ikuiseen marmatukseen siitä että kun pojilla on tämmöistä ja tytöillä on tuommoista.
Ostakaa itse ennakkoluulottomasti niitä värikkäitä ja kivasti kuvioituja vaatteita miettimättä lukeeko H&M:n katalogissa "tytölle" vai "pojalle".
Itselläni on siis sekä tyttö että poika. Molemmille on ostettu vaatteita puolin jos toisin, vähän riippuen myös lapsen mieltymyksistä.
Se on se turhamaisuus johon naiset sortuu ja opettaa sen tytöilleen. Tämä on syvälle juurtunut juttu.
Erikoinen pukeutuminen miespuolisella on niin että olet homo tai jonkun bändin jäsen. Rokkari voi pukeutua erikoisesti ja sopii tyyliin.
Tai vaihtoehtoisesti asut jossain Nurmeksessa. Katsele ympärillesi jos joskus eksyt sivistyksen pariin!
En halua pukea tyttöäni vaaleanpunaiseksi HelloKitty-prinsessaksi enkä muihinkaan ihmeröyhelöihin. Tällöin valikoima jää erittäin suppeaksi... Pojille olen nähnyt kivoja vaatteita. Tietty osan tyttönikin vaatteista ostan "poikien puolelta".
vaatteita kuin naisilla? Etenkin nuoret hoppari- ja fruittarikundit satsaavat pukeutumiseen, persoonaalliseen tyyliin ja kenkiin taatusti enemmänkin kuin naiset. Myös aikuisemmat miehet kuluttavat nykyisin pukeutumiseen ja tyyliin, etenkin kun mukaan lasketaan kaikenlainen tekstiiliurheilu-kikkailu. Sä kyllä elät jossain toivottoman kaukana menneisyydessä.
miksi työillä on enemmän vaateita niiku mitä ne käyttää ja pojille ei? Vaateita on niiku:mekkoja,lekkinsejä,yläosallisia uikkareita? muttytöt voi käyttää niiku farkku vaik poijatki miksi miski?
Joskus on jopa pojalle helpompi löytää. En tosin asu Suomessa.