Haaveissa kolmas viikko 7
Hei ja uutta viikko kaikille!
Oma viikkoni alkoi menkoilla. Toivoahan ei itselläni ollut sen gynekäyntini takia, koska en ilmeisesti ovuloi. No, menkat olivat ns. päivän myöhässä, joten ehtihän se pieni, entä jos sittenkin toivo herätä. Romukoppaan meni sit sekin toivo aamusta heti. Aattelin, et kiertoni max 26, viimeksi kesäkuussa ollut 27, mut nytpä sit oli sen 27.
Clomit aloitan tästä kierrosta. Toivottavasti niillä saan sit oviksen!! Pitää sit niitä ovistestejä taas muistaa ja jaksaa tehä. Mies vei viime ti simppanäytteen ja siitä kuumeisesti vastausta ootan! Kaunkohan siihenkin menee?! On tää kyl tämmöstä säätämistä tää juttu. Näytteitä, testejä, lääkkeitä, pettymistä kuukaudesta toiseen. Ei oikeesti taho jaksaa:(. Mut sen kolmosen niin kovasti vielä haluisin!! No, eiköhän tää taas tästä. Menkkojen alku on aina itellä se vaikein aika kuusta, sit taas alkaa "helpottaan".
Mikäs muiden tilanne on? Onko piinailijoita? Entä onkos kukaan testeillut?
Uusiakin oli näyttänyt tulevan mukaan:)! Kaikille tasapuolisesti tervetuloa ja toivottavasti oma vierailunne jää PALJON lyhyemmäksi kuin omani!
Senny kp 1/23-27
Kommentit (30)
Minulla oli pari päivää netti pois toiminnasta ja kyllä oli orpo olo. :)
Ja koko viikon olen ollut kipeänä ja pienet myös. Eilen oli vasta ensimmäinen päivä jolloin oli parempi olo.
Luulenpa, että tämän taudin takia ei tärppää TAASKAAN. Kohdun napukka on jo pehmeämpi eikä ole kiinni. Voi himskatin himskatti. :( Jotenkin taas ajattelen, että yritettäisiin vasta kesällä. Olen vaan niin väsynyt tähän, kun ei tärppää edes vaikka on ovispäivänä puuhissa. Kesällä ei ainakaan olisi niin usein flunssa tms. En tiedä sitten...
Luin netistä, että kun ikä on lähellä 35v., niin onnistumisprosentti on vain 15%. (ja sen jälkeen kait n 5-15%). Ja ennen 30v. on sen 25%. Eli ei kuulosta kovin hyvältä. Täytän 35 v. tuossa keväällä. Ei kai pitäisi lannistua.. Mutta gynen vastaanotolla törmäsin taas tähän sanontaan, että: onhan sinulla jo kaksi lasta. Hmmph.. niinpä.
Kaksoísraskauksista oli täällä juttua. Itse ajattelin vielä pari kuukautta sitten, että ei olisi niin paha juttu jos syntyisi smalla kaksi lasta, mutta enää enole niin varma siitä. Toisaalta en enää haluaisi niin. Onhan siinä paljon työtä. Ja en ole varma kestäisikö kroppa kaksoisraskautta. Kun nyt on jo kohdun laskeuma. Gyne muuten sanoi, että kaksoisraskaus voi tulla jos on kilpirauhasongelmia, vai oliko se prolaktiini. En nyt muista ihan tarkkaan, mutta minulla on nuo molemmat "ongelmat". Kääks. No, en usko, että edes enää tärppää.
NellaN: Ovistesti voi näyttää raskauden kun menkat on jo myöhässä. En minäkään tekisi vielä raskaustestiä, vaan vasta sitten kun menkat on jo myöhässä.
Hyvää viikonloppua! :) Ja tärppionnea!! =)
Kp 17/28-30, yk 17 (???)
sorruin tänään ostamaan testin ja tein sen suitsait saman tien. Testiin tuli aivan selvä plussa! Kuitenkin kyseessä oli Clearblue, joka on aikaisemmin näyttänyt neljästi plussaa (tosin samalla kierrolla), ja lyhyeenhän se lysti viimeksi päättyi. Viime kierrossa tein testit viitenä päivänä ja aina oli haalea plussa, mutta ei koskaan tummempi kuin edellinen. Tämän päiväinen plussa oli selvästi tummempi kuin yksikään viime kierrossa olleista.
Uskaltaisikohan tässä jo olla toiveikas, josko tämä vaikka olisi todellista...?
2poj@näiti taisi kertoa, että meillä kolmevitosilla onnistumisprosentti olisi vain noin 15% luokkaa. Meillä tämä oli kuudes yrityskerta, joten tukisi tuota teoriaa :-) .
Kyllä tässä on nyt pelko pepussa, että käykö samoin kuin viimeksi. En uskalla varmaan käydä vessassa koko viikonloppuna, kun pelottaa tädin saapuminen.
Tällä kertaa oli todella omanapainen kirjoitus, pahoitteluni siitä.
Parasta mahdollista viikonloppua meille kaikille toivotellen,
Nella, yk 6, kp 29/29-32 (en uskalla vielä laittaa muuta)
Ymmärrän kyllä pelkosi, mutta enpä tiedä onko sillä testin merkillä oikeasti mitään tekemistä sen kanssa miten raskaudelle käy. Mä olen ollut itse tosi tyytyväinen CB:n testeihin. 3 raskautta sillä todettu, ensimmäinen tosin päättyi tuulimunana ja se olisi näkynyt plussana millä tahansa testillä. Mutta siis kovasti laitan enkeleitä matkaan ja toivotaan, että nyt onnistumista ja turvallista matkaa. Meinaatko vielä testailla viivan vahvistumista?
Sorry, nyt on aika omanapaista viestiä. Musta tuntuu, että tää laspsenyritys kaatuu näihin miehen työmatkoihin. En millään saa ajatuksiani pariksi päiväksi siihen, että ekaksi ole lasten kanssa yksin, välillä hermo piukalla, sit mies tulee 2 päiväksi kotiin ja piätis olla niin halukkaana. Pah! tuntuu tällä hetkellä. Nyt pitäsi kohta olla ovulaatio, tosin luulen, että myöhästytään taas. Tikut näyttää heikkoa viivaa ja mies tulee tänään ja lähtee sunnuntaina, eli sunnuntaina ei mitään toivoa peuhuiluun, kun esikoista ei kuitenkaan saada päiväunille. Ja mies tulee sit vasta keskiviikkona takaisin.
Aloitin ottamaan Omena-viinietikkaakin, mutta tuli päivän oksu-kuumetauti mulle ja alkoi tympäseen koko etikka, joten jätin sen pois.
Mulla tuli jotenkin niin tympääntynyt olo kaikeen, että olen ollut vähän hiljakseen, en suuremmin laskenut päiviä, sen verran että noin-päivät tiedän ja otti pattiin, kun painoakin oli tullut taas pari kiloa. Nyt riitti ajattelin. Aloin maanantaina laskea painonvartijoiden pisteitä ja 12kg on mun tavoitepainooni pudotettava. Tyhmää tässä on se ,että viime keväänä pudotin 15kg painoa, josta nyt syksyn sairastamisen aikana tuli 7 takaisin, Arvatkaa ottaako pattiin. Jos tällä sais ajatukset vaikka muihin asioihin välillä, kuin pyörimään ainoastaan vauvojen ympärillä.
Ihanaa viikonloppua kaikille!
Emu yk3, 12/26-27
ajattelin testailla huomenna aamulla uudestaan.
Emu: en toki usko, että raskaustestit vaikuttaisivat millään lailla raskauden kulkuun. Tarkoitin vain, että koska clearblue näyttää plussan todella aikaisin, myös kemialliset raskaudet näyttävät helposti plussaa. Jokin vähemmän herkkä testi ei välttämättä reagoisi niihin hormoonimääriin. Ainakaan en saanut Predictorista tai apteekin testistä plussaa kemiallisen raskauden aikana. Testaamalla myöhemmin voisi siis ehkä kokonaan välttää pahan mielen, joka kemiallisistakin raskauksista tulee.
Mitenkäs muut, onko tällä hetkellä muita piinailijoita tai testaajia? Toivottavasti rupeaisi plussia satelemaan, niitä kun ei ole viime aikoina kovin paljoa näkynyt. Eikä lokakuisissakaan ole liiemmin tärppäillyt...
Kauhulla jännittäen, Nella kp 30/29 - 32
Mun ei pitänyt tehdä tätä. Lupasin itselleni etten kiertopäiviä tarkasta, kun olin niin ihanasti osannut tämän kierron olla asiaa ajattelematta. Mutta nyt kun katselin lasten vanhoja vauvakuvia oli pakko käydä kalenteria vilkaisemassa ja jaiks... kp on jo 27. Joten piinailu alkaa täällä.
Nellalle varovaiset onnittelut! Eiköhän se vahvempi viiva nyt merkkaisi jotain. +++++ :)
Hyvää hiihtolomaa teille, jotka nyt saatte sellaista aloitella! Toivottavasti minun lomafiiliksiäni ei nyt menkat pilaa.
Bakteeri yk 5, kp 27/27-31
Heips.
Nellalle täältä myös varovaiset onnittelut, tulehan kertomaan pian taas kuulumisia.
Omaa napaa... Otin eilen vauva-asian puheeksi miehen kanssa. Ei mennyt hyvin se keskustelu, miehen mielestä on ihan tarpeeksi stressiä nytkin (lapset pian 4 v ja reilut 5 v) :-( Mun mielestä olis niin sopiva aika, varsinkin kun töissäkään en viihdy tällä hetkellä yhtään. Olis niin ihanaa jäädä kotiin.
Ja eilen oltiin vauvaperheen luona kylässä, aivan ihana parikuukautinen vauveli. Voitte uskoa, että piti vauvaa vähän lainata. Tökkäsin vauvan miehenkin syliin, mutta ei tullut toivottua reaktiota :-)
Nyt ulos reippailemaan.
Rusettiina
Mielenkiinnolla seurailen teidän toisten kuumeilua ja hypetystä erilaisten testereiden kanssa :D.... Naiset on hassuja, kun pitää miettiä ja kuulostella kroppaansa, vaikka sehän on totuus, että jos raskaana on niin kyllä se paljastuu ennen pitkää ilman testejäkin :)
ITSE siis kuulun MYÖS tähän samaan porukkaan, joka seuraa kk.kiertoa niinkuin jännitysnäytelmää ja yritän jatkuvasti ennakoida juonenkäänteitä: koska on ovulaatio, vihlaisiko nyt nänniä ja jokohan vuodon koostumus on tarpeeksi limaista XD.
Tällä hetkellä pitäisi olla menossa hedelmällisimmät päivät, ja "toistoja" on ollut mielestäni tarpeeksi. Kiertoa tosin on ollut vaikea määrittää, kun on vasta ensimmäinen kierto hormonikierukan poiston jälkeen ja kierukan aikaan kierto oli kuukausien mittainen. Ovislimat olin bongaavinani lauantaiaamuna ekan kerran. Siinä uskossa ainakin oon. Noh, se kait selviää kahden viikon kuluessa, että oliko se eilinen oikea päivä :)
Anilja
yk1, kp 13/26?
Nyt alkais olla täällä ne hetket millon vauva vois saada alkunsa.Ja jos tässä kierrossa tärppäis ois laskettuaika noin 10.11.Mutta eka yrityskierros vasta käynnissä joten toiveet ei kovin korkealla ole(vaikka onkin).Kuinkahan sitä jaksaa noin henkisesti tämän yrittämisen?Voin vaan kuvitella itseni joka kerta itkemässä/kiukuttelemassa kun puolukkapäivät taas alkaa.Toisalta,vahvistuupa sitten joka kerta se tunne,kuinka paljon sitä uutta vauvaa sitten todellisuudessa haluaakaan.Nyt sytyttämään takkaa..kaunis pakkaspäivä alkaa tunkeutua tänne sisätiloihinkin..
myös sunnuntaiaamuna, joten pakko kai uskoa! Lokakuun loppupuolella olisi sitten uusi tulokas toivottavasti saapumassa kotiimme.
Kiitokset kaikille onnitteluista, toivotaan nyt että tämä toukka pysyy siellä missä pitääkin. En oikein osaa itse vieläkään hehkuttaa täysillä, sen verran koville otti tuo edellinen km.
Ehkäpä tästä alkaisi nyt plussabuumi kolmosten palstalla :-). Mukavaa viikonjatkoa kaikille!
Nella
Mä olen Rusettiinan kanssa samaa mieltä, että tää on kyllä hulvattoman hauska palsta. Välillä omat touhut kyllä naurattaa jo ihan hirmuisesti. Aivan kuten aiemmin totesin, niin tuntuu, että järki katoaa päästä, eikä elämään mahdu muuta kuin lapset, nykyiset ja toivottavasti tuleva.
Eilen katselin Kotikatua ja totesin, että käsikirjoittaja on vieraillut vauvapalstalla. Niin tutulta kuulosti vauvakuumeisen papin jutut (en muista roolinimeä) tikutteluineen yms.
Miehelle selitin tuossa yksi päivä, mitä tarkoittaa tjottailu. Repesi aivan täydellisesti. Totesi vain, että kyllä naiset on ihmeellinen laji! Niin kai me ollaan =)
Mun ovistestit tuli toissapäivänä postissa. Tein testin, joka näytti haaleampaa viivaa kuin kontrolliviiva. Eilen tein myös testin, jonka tulos oli vielä haaleampi viiva. Näin ollen suuressa viisaudessani päättelin, että ovis oli ollut alkuviikosta, jolloin peittoa tuli heiluteltua ahkeraan. Toivotaan että tärppi tulisi.
Nyt pitää mennä valmitamaan esikoineen lähtökuntoon. Lähtevät isänsä kanssa kirjapainoon vierailulle. Luvassa siis jännä päivä! Minä jään pikku-ukon kanssa kotiin, jospa vaikka kutoisi hetken matkaa esikoisen neuletakkia.
Iloista viikonloppua!
t. Marju, yk 5 kp 17/26