Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haaveissa kolmas viikko 7

09.02.2009 |

Hei ja uutta viikko kaikille!

Oma viikkoni alkoi menkoilla. Toivoahan ei itselläni ollut sen gynekäyntini takia, koska en ilmeisesti ovuloi. No, menkat olivat ns. päivän myöhässä, joten ehtihän se pieni, entä jos sittenkin toivo herätä. Romukoppaan meni sit sekin toivo aamusta heti. Aattelin, et kiertoni max 26, viimeksi kesäkuussa ollut 27, mut nytpä sit oli sen 27.

Clomit aloitan tästä kierrosta. Toivottavasti niillä saan sit oviksen!! Pitää sit niitä ovistestejä taas muistaa ja jaksaa tehä. Mies vei viime ti simppanäytteen ja siitä kuumeisesti vastausta ootan! Kaunkohan siihenkin menee?! On tää kyl tämmöstä säätämistä tää juttu. Näytteitä, testejä, lääkkeitä, pettymistä kuukaudesta toiseen. Ei oikeesti taho jaksaa:(. Mut sen kolmosen niin kovasti vielä haluisin!! No, eiköhän tää taas tästä. Menkkojen alku on aina itellä se vaikein aika kuusta, sit taas alkaa "helpottaan".

Mikäs muiden tilanne on? Onko piinailijoita? Entä onkos kukaan testeillut?

Uusiakin oli näyttänyt tulevan mukaan:)! Kaikille tasapuolisesti tervetuloa ja toivottavasti oma vierailunne jää PALJON lyhyemmäksi kuin omani!

Senny kp 1/23-27

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää alkanutta viikkoa! =)

Ihanasti aurinko paistaa.

Senny: Tsemppiä sinulle! =) Meillä nyt 1,5 vuotta kolmosen yritystä takana ja tympii tämä koko juttu. Mutta eteenpäin vaan sanoi mummo lumessa. :)

ON ).(: Löytyihän se ovisplussa. Tänä aamuna siis vahvempi viiva. Mutta viime kierrossa kävi niin, että puuhailu ovispäivän iltana oli liian myöhään. LH-hormooni oli ilmeisesti alkanut nousta jo edellisenä iltana. Äääks... Mutta, mutta... onnekseni mies on tänään kotona, joten täytyy yrittää kellistää mies petiin. Vaikka toiveet ei ole juuri kovin korkealla, kun molemmat ollaan oltu kipeinä juuri tässä oviksen aikaan. Mutta täytyy yrittää. Ei ainakaan jaksa enää stressata. Jospa se auttaisi.

Tsemppaukset kaikille! bd bdbd!! =)

Kp 14/28-30, yk 17

Vierailija
2/30 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä reissu takana. Eilen istuttiin autossa 10 tuntia! Nyt väsyttää. Ihanasti jaksoivat lapsetkin pitkän matkan. Kiitos kannettavan dvd laitteen.

Joo, omasta kierrosta ei mitään hajua. Oireiden perusteella aavistelin ovulaation lähestyvän tuossa kp 18 tienoilla ja kp 19 tikutin sitten positiivisen ovistestin. Puuhasteltiin vain yhden kerran tärppipäivinä, joten on erittäin epätodennäköistä, että olisi tärpännyt. Uskomattoman pitkä kierto! Joulukuisen ehkäisylaastarin pois oton jälkeen menkat tulleet epäsäännöllisesti. Nyt ei siis mitään hajua milloin menkkoja pitäisi odottaa. Edellisten menkkojen mukaan vai tuon ovulaation mukaan? En siis oikein tiedä mitä ajatella.

Tervetuloa uusille kuumeilijoille! Minullakin on -03 ja -05 syntyneet lapset. Ja ihan samoja ajatuksia täälläkin. Vihdoinkin elämä rauhoittunut ja hieman helpottunut, niin haluaako sitä ihan oikeasti aloittaa taas alusta?! Toisaalta sitten aloitin työt marraskuussa ja koen erittäin ahdistavana vähäisen ajan mitä jää perheelle! Harmittaa ihan kamalasti kun on niin väsynyt töiden jälkeen ja tosiaan tuo raksa vielä. Sitten tulee kiukuteltua lapsille ihan suotta. Haluaa taas jäädä kotiin!!!

No, tunnetusti tuo lisääntynyt valo piristää ja saa hormonit hyrräämään :) Jospa tässä kevään mittaan tulisi lisää plussia!

Minsku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo esittäytymiseni jälkeen (eli n. 2 viikkoon) kirjoitellut. Kierron alkuvaiheessa kun ei oo mitään jännättävää... Luulen, että ovis oli/ on juuri nyt, joten seuraavat kaks viikkoa on taas vuorossa kaikkien todellisten ja kuviteltujen oireiden kyttäämistä :-) Viime kierron loppuvaiheessa tei 3 raskaustestiä, vaikka menkat ei ees olleet vielä myöhässä.. nyt yritän jaksaa ainakin siihen päivään, jolloin menkkojen pitäis alkaa.

Plussaonnea kaikille! Toivottavasti saatais pian siirtyä tuonne odotus-puolelle! Jos nyt tärppäis, niin LA olis marraskuun alussa. Meillä menis sitten lasten syntymäkuukaudet peräkkäin. Esikoinen on syntynyt joulukuussa ja kuopus tammikuussa.

Toisaalta kyllä hieman tuo mahdollinen tuleva odotusaika kauhistuttaa, kun muistelee kahden aikaisemman raskauden aikana vaivannutta karmivaa pahoinvointia..

Metsämansikka kp 15/27-29 (yk 4-5)

Vierailija
4/30 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minsku, jos tikutit oviksen kp 19, niin sitten lasket siitä 14 pv eteenpäin eli menkkojen pitäis / ei pitäis :-) alkaa n. kp 33.

Mulla oli 33-34 pv:n kierto silloin, kun aloin odottaa toista lastamme. Olin silloin varannut ajan gynelle, koska yritystä oli takana jo vähän pidempään. Gyneaika oli kp 20 ja gyne ei nähnyt mitään merkkejä tulevasta/ tapahtuneesta oviksesta ja oli sitä mieltä, että munasarjat ei toimi normaalisti. Sain muistaakseni jonkun reseptinkin mukaani. Kävi kuitenkin niin, että juuri ko. kierron aikana tulin raskaaksi, enkä ehtinyt edes hankkia lääkkeitä. Ovulaatio oli ollut ilmeisesti juuri kp 19, jonka takia munasarjoissa ei näkynyt vielä keltarauhasta ja ei toisaalta kypsyvää munarakkulaakaan, koska se oli juuri puhjennut. Elikkäs haluan vain sanoa, että 33-34 päivän kiertokin voi olla ihan "normaali" ja raskaaksi tulo mahdollista :-)

Vierailija
5/30 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut aktiivinen. Harmillista, että monet ovat saaneet gyneltä tylsiä uutisia, toisaalta taas ei kuitenkaan ilmeisesti täysin toivottomia. Mielestäni on kuitenkin hyvä, että tilanteet tutkitaan ja mahdolliset lääkkeet tai muut konstit otetaan käyttöön. Ehkä toivoa silloin on kuitenkin vähän enemmän. Toisaalta silti usein ihmiset eivät haluaisi kuulla diagnoosia, jonka ovat jo aavistaneet. Paperilla oleva diagnoosi kun on jotenkin niin lopullinen.

Oma napa: täällä on piinojen piina. En viisastunut lainkaan edellisen kierron seitsemästä raskaustestistä ja keskenmenosta. Nyt jo huomaan taas laskevani, milloin voisin aikaisintaan testata herkällä Clearbluella (torstaina). Vannoin, etten niihin enää koske. En olisi nimittäin edes tiennyt kemiallisesta raskaudesta ilman Clearblueta. Muut testithän olivat puhtaita negoja.

Musta on aivan hervontonta, että joku oli täällä palstoilla testannut ovista samana päivänä ties kuinka monella testillä (Ninni?). Aivan yhtä kaheli tapaus kuin minä! (Älä nyt vaan loukkaannu, mutta se oli superhassua, aivan mahtavaa...) Näillä perusteellisilla tutkimuksilla kyllä köyhtyy rutkasti :-).

Rutkasti tsemppiä kaikille kiertojen eri vaiheisiin!

Nella, yk 6, kp 25/31?

Vierailija
6/30 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa seiska viikkoa, kyllä se kevät pikkuhiljaa lähenee

Noista ovulaatiotesteistä piti kirjoitella... Olen tehnyt fertestin testeillä ja minusta ne on ollut aika hyviä (tosin vauvaa ei ole tullut). Ne on siitä erilaisia, että kehotetaan tekemään aamupissasta eli ei ehkä muutenkaan pelaa ihan samat säännöt. Joka tapauksessa niissä annetaan ymmärtää, että se 24-36 tunnin aika ovulaatioon eli hedelmällisin aika lasketaan siitä ensimmäisestä plussatestistä eli siitä kun lh nousee. Minulla menee ainakin aina niin, että ensin saan yhtä vahvat ja seuraavana päivänä testiviiva on vielä kontrolliviivaa vahvempikin. Olettaisin, että silloin ovulaatio on jo ihan käsillä ja tärppäämisen kannalta se edeltävä päivä olisi parempi. Mutta siis tulosta ei ole tullut, joten tiedä sitten. Tässä kierrossa ovulaatio ja sänkyseikkailut ainakin sattuivat juuri sopivasti toisiinsa nähden eli vähän meinaa toivo nousta! No tuskin kuitenkaan.

Jännä muuten, että tämä on toinen kierto nyt peräkkäin, kun ovulaation jälkeen ei ole ollut munasarjat kipeinä. Olisiko se hyvä merkki? Ei siis, että tarkoittaisi raskautta, mutta että olisi normaalimpaa touhua. Välissä oli ihan järkyn kipeä loppukierto.

Inhottavasti alkaa toiveet nousta, tullaan varmaan kohta taas syöksyllä maanpinnalle. Auts.

MammaMia kp 19/27-33, yk 8

Vierailija
7/30 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis vielä tylsä alkukierto eikä sen tiimoilta mitään uutta. Se on kummaa kuinka sitä ajatukset vauvakuumeessa lopulta sulkee kaiken järjen pois. Vielä vuosi sitten kun kolmatta kuumeilin oli ajatuksissani koko ajan, että ei ole rahaa, tilaa jnejne... mutta nyt vain ajattelen, että kyllä me selvitään, tahdon kolmannen.

Mulla on sellanen tunne, että tätä kolmatta saa odottaa pitkään, jos se on tullakseen ollenkaan. Kaksi ensimmäistä on saanut alkunsa ensimmäisestä kierrosta kun on antanut luvan tulla, mutta nyt on sellainen tunne -ehkä johtuen kaikista ihme oireista sekä gynen endo epäilyistä, että ei se kolmas olekaan mikään itsestäänselvyys.

Itse olen sen periaatepäätöksen tehnyt, että MITÄÄN apuja, mitä lääkärit tarjoavat, ei käytetä. En koe olevani niin erinomaisen hyvä periyttäjä kuitenkaan loppupeleissä, että alkaisin tekemällä tekemään lapsia. Eli jos vauvaa ei täysin luomusti tule, sitä ei ole tarkoitettukaan tulevaksi (tällä en siis todellakaan kritisoi muiden päätöksiä ja näkemyksiä, tuo on vain oma henkilökohtainen päätökseni :) )

Nyt ei taida olla ketään edes piinailemassa, mutta jos on, toivottavasti tulee toivottu lopputulos piinailulle :)

Swingfire kp 6/35 yk 2

Vierailija
8/30 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänniä nuo eri ovulaatiolaskurit. Tämän vauva-lehden palstan mukaan hedelmällisimmät päivät tulla raskaaksi olisivat tämän kuun 9-11. päivä ja perhesuunnittelusivun mukaan hedelmällisyys laskee jo 8. päivä. Hoh hoijaa, mihin tässä nyt sitten uskoa. Kun ihan koko aikaa ei oikeen voi tuota miestäkään kellistää, välillä kun pitäis tehdä muutakin kuin yrittää uutta vauvaa =)

Minä kanssa vannoin aiemmin, että ovistikkujen kanssa en ala touhottamaan. Ha-haa, odotan kuumeisesti postissa huomenna saapuvaksi ovistikkuja. Siis en ymmärrä... tuntuu vaan, että järki katoaa päästä. Mutta kun minä niiiiiiiin haluan sen vauvan. Eihän niistä ovistikuista nyt ainakaan haittaa ole. Tosin tähän kiertoon ne eivät ehdi, mutta seuraavaan sitten. Tai jos jää käyttämättä, niin voi sitten antaa jollekulle. Toivotaan että jää käyttämättä.

Tänään olin pongaavinani ovislimat. Miten se nyt olikaan, erottaako sperman ja ovisliman toisitaan? Voiko spermaa tulla silleen reilummin kerrallaan? Tämä oli kirkasta ja suht venyvää, mitä sitten lie? Ällö aihe, sorry!!

Nyt pitää ruveta järkkäämään esikoisen huoneen lattia puhtaaksi leluista. Huomenna tulee siistijät, ihanaa. Olen tavannut laittaa tavarat paikoilleen, niin heidän hommansa käy sitten nopeammin. Meillä käy joka toinen vko siistijät. Koti pysyy kivasti kuosissaan ja itse pääsee mukavan helpolla, kun ei tarvi roudata mattoja pihalle ja pestä lattioita jne. Käytättekö muut siivous- ym palveluita, joista saa kotitalousvähennyksen? Jos niin mitä?

Marju yk 5 (vai 6, en oo varma) kp 14/26

Vierailija
9/30 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MammaMia; mainitsit tuosta kivusta munasarjoissa. Minulla on ollut oviksen jälkeen kipua molemminpuolin munasarjojen kohdilla. Kipu tuntuu kun nousen kyykystä ylös tai käännyn nopeasti. Nyt jo vähän hellittänyt, mutta aika ajoin vieläkin nippailee. Mistä ihmeestä se johtuu?

Aiemmin kierto ollut minulla aina sen 28 päivää. Aikaisemmat hormonaaliset ehkäisytkään eivät ole sitä sotkeneet. Niin, ja molemmat lapset saaneet alkunsa nopeasti. Nyt sitten kierto mitä sattuu ja olenkin varma että nyt ei tärppää niin nopsaan, jos ollenkaan. Meilläkin mennään ihan luomu - periaatteella. Jos kolmatta ei tule, niin sitten niin on tarkoitettu.

Ovisliman ja sperman erottaa tukuuvarmasti ainakin hajusta! itsekkin bongasin ovisliman ja se oli semmoinen limainen, kirkas klöntti. Minulle tuli mieleen limatulppa.

Onko teillä kenelläkään käynyt mielessä, että entä jos tärppää ja tuleekin kaksoset! Eikös synnyttäjän iän myötä mahdollisuus kaksoisraskauksiin kasva? Siinäpä sitä oltaiskiin...

Minua hieman hirvittää nuo raskauksien aikaansaamat muutokset omassa kropassa. Itsellä ainakin nivelten lisääntynyt liikkuvuus saanut aikaan isoja ongelmia selän kanssa. Esikoisesta oli raskausmyrkytys ja kuopuksesta kovat liitoskivut. Olenkin aina sanonut että synnytän mielummin kun olen raskaana, sen verran rankkaa on ollut. Juu, ja pönttöä on halailtu ja lujaa molemmissa raskauksissa.

Tälläisiä mietteitä tällä erää.

Minsku

Vierailija
10/30 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pco-epäily on vahva ja clomitkin pääsen aloittamaan vasta seuraavasta kierrosta, niin pupuilua on nyt harrastettu oletettuun ovisaikaan joka toinen päivä. En halua jättää yhtään yritystä väliin vaikka odotukset ei ole kovin suuret. Ovista en tässä kierrossa alkanut tikuilla testaamaan, luotan että puolen vuoden aikana tekemäni testit jo osoittavat milloin se suunnilleen ois. Ja sitä limaakin on vuotanut viime päivinä... vaikka tästä ei taaskaan raskautuisi niin yritän nyt pitkästä aikaa oikein nauttia niistä sänkykammarisessioista :-) Sellasta pakkopullaa se on ollu kierrosta toiseen ettei tottakaan...

Kaksosraskauksista... ystäväpiirissä on kaksosperhe joiden arki on kyllä kaikkea muuta kuin aina ruusuista, mutta tässä tilanteessa en pelkää edes kaksosia. Suvussanikin on taipumusta kaksosraskauksiin.

eewokki joka ei nyt tänään edes jaksa laskea kierronpäivää, yk 10

Vierailija
11/30 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla en jaksanut rustata riviäkään, vaikka lukemassa kävin kyllä. Kamala influenssa piti kuumetta yllä lähes viikon. Kyllä on jälkeenpäin heikko olo. Kuukautisetkin oli ja meni, joten kai tämä kroppa lähtee pikkuhiljaa normaaliin toimintaan kierukan poiston jälkeen (7.1). Luomuna mennään meilläkin, ilman testejä toistaiseksi. Hiljaa hyvä tulee.

Kipeän kuopuksen kanssa ollaan kotona ja aurinko paistaa. Saisinkohan hullun maineen, jos pesaisisin pari ikkunaa?

Lotta yk2, 6/32

Vierailija
12/30 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätökseni piti ja olen tässä kierrossa onnistunut ottamaan etäisyyttä tähän yrittämiseen. Olen jättänyt kalenterinkyttäämisen ja ajatellut vain muita asioita. En ole käynyt edes täällä lukemassa teidän juttujanne. (muutenhan tuo etäisyyden ottaminen ei olisi onnistunutkaan). Olen ylpeä itsestäni!

Sänkypuuhiakin on ollut tässä kierrossa todella vähän, ihan vain fiiliksen mukaan. Ei juuri siis kovasti toiveita raskautumisesta... En silti millään halua enää palata siihen päivien laskemiseen ja pakkoseksiin.

Toivottavasti en nyt ala ajatella omia fiiliksiäni tuolla navanseudulla. Moikkaan teitä ja unohdan taas asian!

Tsemppiä teille kaikille! Ehkä taas ensi kierrossa olen täällä laskemassa päiviä ja kuvittelemassa kaikenlaisia oireita! :)

Bakteeri yk 5, kp ? (menkat kai alkaa about viikon sisällä)

Vierailija
13/30 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen odottelen kuukautisia alkavaksi....ja samalla

olen ihmetellyt tätä kiertoani. Viime kierto oli 28 siis ihan normaali, mutta kuukautiseni kestivät 7 päivää, joka on minulle erittäin poikkeuksellista. Normaalisti ne kestää noin 3-4 päivää.

Nyt vuoto oli siis ensimmäisestä päivästä viimeiseen runsasta. Kipuja ja "klönttejä" ei ollut.

No, nyt sitten olen odotellut seuraavia kuukautisia, mutta niitä ei vaan kuulu. Nyt on menossa kp 37. Minulla ei ole koskaan ole aikaisemmin ollut näin pitkä kierto. Sekin on tiedossa, etten voi olla raskaana kun ei ole vaan voitu "pupuilla". Joten olisikohan nuo edelliset kuukautiset johtua kemiallisesta raskaudesta ja tämän vuoksi olisi nyt hornoonitoiminta sekaisin?

Voi, kunpa kuukautiset alkaisivat pian niin voisin taas rauhallisin mielin kuumeilla kolmosta.

Mutta kaikesta huolimatta plussaonnea kellekin kierron ajankohdasta riippumatta!

halti

Vierailija
14/30 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaiseloa vietelty. Väsyttää ja töissä kiireitä. Menkat loppui vasta eilen ja vuotoa oli 10 PÄIVÄÄ!! Ihan kummallista. No nyt on siis kierron 11. päivä tai sitten 7. päivä, jolloin vuoto runsastui. Joopa joo en tiedä. Mitenkähän tässä raskautuisi????

kolmosmuri yk 1 ja kp sekaisin.

Vierailija
15/30 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosmuru: Kylläpäs sinulla oli pitkät menkat. Tuossa äsken itse surkuttelin kans pitkistä menkoista ja sekavasta kierrosta. Pidetään kuitenkin lippu korkealla ja toivotaan, että kierto normalisoituu. Sitä en vaan tiedä kuinka pitkään niitä seuraavia pitää odottaa ja milloin ehkä pitäsi käydä vaikka lääkärissä.Yritystä ei kuitenkaan ole takana mulla kuin muutama kuukausi.

Mutta minkäs sitä vauvan kaipuulleen voi.

Toivottavasti tulisi niitä plussia tähänkin ketjuun pian!

halti

Vierailija
16/30 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtui juuri äsken: pissasin ovistikulle, vaikka ovis oli ja meni jo aikoja sitten! Mitä se nyt tarkoittikaan, jos ovistestissä näkyy viiva, kun menkkojen pitäisi alkaa? Voisiko olla kyse raskaushormonista? Viiva oli kyllä haaleampi kuin testiviiva, mutta aika tumma kuitenkn.

Taidan olla täysin seonnut. Tekisi mieli juosta äkkiä ostamaan Clearblue- raskaustesti, vaikka viisi viikkoa sitten siitä oli vain harmia. Tuskin tämä nyt on yhtään mitään, ovistesti kun ei ole raskaustesti.

Kannustakaa, hyvät ihmiset, minua olemaan ostamatta raskaustestejä vielä. Toinen km peräjälkeen olisi kyllä tiukka paikka. Voi apua, tämä piinailu on karmivaa. Tuntuu, että palstailu vain pahentaa sitä. Tässä on mukana muidenkin piinoissa melkein kuin omissa. Ja toisten plussat antavat omastakin toivoa.

Taidan lähteä kävelylle, mutta en apteekin suuntaan.

Mukavaa viikonjatkoa kaikille (tai ainakin niin siedettävää kuin mahdollista piinailuissa, pupuiluissa ja tädin vierailuissa)!

Nella, yk 6, kp 27/28-32

Vierailija
17/30 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! En tiedä, osaanko jatkaa oikein tätä viestiketjua, mutta katsotaa, mihin tämä viesti päätyy...

Olen siis uusi tällä palstalla. Toivottavasti huolitte minut mukaan, olisi kiva silloin tällöin käydä täällä tilittämässä tunnelmia. En varmaankaan päivittäin täällä ehdi käydä lukemassa viestejä, mutta silloin tällöin kuitenkin.

En tiedä, voinko vielä ihan täysin sanoa kuuluvani tähän keskusteluketjuun, tämä kolmannesta haaveilu on niin tuore asia. Tai olen kyllä haaveillut jo piktään, mutta konkreettisemmaksi se muuttui vasta n. viikko sitten, kun mieheni kanssa päätimme ehkä antaa vielä yhdelle haaveelle mahdollisuuden...

Olen siis 29-vuotias ja ennestään minulla on 2 tyttöä, 4- ja 2-vuotiaat. tässä kuussa emme ol vielä edes ehtineet oikein ovikseen tms. mukaan, koska päätös kolmannesta vasta tehtiin. Tai siitä, että tässä joksus pikkuhiljaa, ilman paineita (tosi helppoa!) katsellaan, josko tärppäisi vielä. Olen kovin skeptinen itse tärppäämisestä, koska omat tunteenikin asiaa kohtaan ovat vielä niin myllerryksessä. Olin jo ehtinyt asennoitua, että kaksi lasta on meidän perheen lopullinen lapsilukumme, mies oli samaa mieltä. Nyt kuitenkin mieli on hiukan muuttunut... Mutta asialla ei siis ole kiire, yritys on vasta hyvin alussa. Pienenpieni mahdollisuus on toki olemassa tässäkin kuussa, mutta sitä en halua vielä edes toivoa, vaikka se tietysti olisi ihana asia. Kaksi edellistä raskautta ovat alkaneet melko helposti, mutta tiedän, että jokainen kerta on oma koitoksensa. En ole koskaan testaillut oviksia, mutta nyt olen asennoitunut jossakin vaiheessa tekemään niitäkin testejä. Toki tämä haaveilu varmasti jossakin vaiheessa muuttuu totisemmaksikin, vaikka nyt toisin uhoan. ;)

Mutta varovasti siis tässä asiassa vielä edetään. En ole haaveistani kertonut vielä edes kenellekään ystävälle. Kaikki läheiset taitavat olla siinä harhakuvitelmassa, että sain kotiäitiydestä ja vauvanhoidosta tarpeekseni, sen verran innolla odotin viime syksyn töihin paluutani 4 vuoden kotona olon jälkeen. ;) Toisin kävi! Toivon, että en nyt enää muuta mieltäni!

Kiva oli lukea tämän viestiketjun viestejä. Paljon tsemppiä ja malttia ja positiivista mieltä kaikille meille vauvahaaveilijoille!

H_Ö_P_Ö

yk1, kp 25/28-30 (en oikein tiedä tarkkaa kiertoa tällä hetkellä, se on pillereiden jäljiltä vielä aika arvoitus...)

Vierailija
18/30 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marju73, ovislaskurit OVAT outoja. Tämän Vauvan lakuriin kerran eksyin eikä se täsmänyt yhtään siihen, mitä tiedän ihmisen fysiologiasta ja lääketieteestä (ja tiedän melko paljon). Antoi hedelmälliset päivät liioin myöhäisille päiville.

Ja vielä vastaus Marju73:lle : meilläkin käy kahden viikon välin siivoojat. Väliviikolla siivotaan sitten jonkin verran laten kanssa. 5v tyttömme pesee jo melko adekvaatist ja ennen kaikkea innolla vessanpöntöt ja lavuaarit, 3-vuotiaski imuroi ja yrittää kovast auttaa. Se lasten kanssa siivous aloitettiin oikeastaan vasta syksystä, kun kuulimme pariin kertaan lasten suusta "siivoojathan tulee, eihän meidän tarvi".

Nella: ÄLÄ tee vielä raskaustestia! On väitetty, että vaan 50% hedelmöityneistä munasoluista johtaa elävän lapsen syntymään, niistä lopuista 50%:sta suurin osuus on hyvin varhaisia km, monet niin varhaisia, että niistä ei pitäisikään olla tietoinen. Tietoisuus siitä "kemiallisesta raskaudesta" aiheuttaa yleensä vaan pahaa mieltä. Pääset todellakin helpommalla, jos keskityt muutamaksi päiväksi vaikka väkisin aivan johonkin muuhun, testin kerkii sitten tekemään, kun menkat oikeasti myöhässä.

Itselläni KP 12, mutta kun edellinen kierto oli niin kamalan lyhyt, en osa ovulaatiota veikata. Mutta onneksi pystyn suhtautumaan oikein rauhallisesti, oikeastaan nautin vaan tunteesta, että ei ole ehkäisyä ja saatta olla, että tulee pikku yllätys, että luonto saa hoita asioita omalla tavallaan. TJOT. Eniten harmittaa, että ehkä joku hetki joudun uudelleen ottamaan ehkäisyn käyttöön (siis ennen, kuin kolmatta tuleekaan), eli kun ikää rupea olemaan jo liikaa (milloin se ikä on liioin korkea?) siihen kolmanteen. Tämmmöistä vapauden tunnetta ei ole oikeastan ikinä ollut tässä asiassa, esikoista kun tehtiin pitempään ja hermoilleen, toinen tuli ensimmäisestä mahdollisuudesta, ja muu elämä sitten hyvin huolellinen ehkäiseminen. Nyt vaan eletään ja katsotaan, mitä elämä tuo. Hauska! :-)

Vierailija
19/30 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoinkin jo tekstiä tonne marraskuisista haaveileviin mutta komannesta haaveilen mille kuukaudelle tahansa.Nyt siis paukahti yk 1 ja pillerit jäi kaapin pohjalle makaamaan.Kierrossa mennään noin 10/30.

Tänne kun tulee kirjoittamaan,alkaa se vauvakuume iskemään kuin pahinkin tauti.Muina hetkinä uskottelen itselleni eteneväni kaikessa rauhassa,ilman mitään sen suurempaa hoppua tai ovisten bongailuja.Ja äsken huomasin tiirailevani kalenterista niitä otollisimpia päiviä ja taisinpa käydä näppäilemässä ovislaskuriinkin jotain.

Parin viikon päästä alkaakin sitten se oireiden tarkkailu,tissien painelu ja hiljainen makoilu sängyllä,kuulostellen jokaista pintä vihlaisua ja nipistystä.Voiko ihminen odottaa rauhassa?Miten se tapahtuu?

Vierailija
20/30 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hihittelen täällä työpöydän ääressä itsekseni teidän jutuille. Ihanan höppänää porukkaa täällä. Tunnen kuuluvani täysin porukkaan mukaan, tuntuu, että sovin hyvin näiden juttujen joukkoon.

Joka päivä löydän kyllä itseni täältä palstalta, ja alan olla kärsimätön. Mä haluan kanssa ruveta laskemaan kiertopäiviä yms. Mutta kun pitäis se mies ensin vielä suostutella tähän puuhaan mukaan. Miehenpehmitysvinkkejä kellään?

Tällä hetkellä vauvakuume on kyllä todella korkea, eikä kyllä parane täällä notkumalla...

Meillä käy kans kahdesti kuussa siivooja, väliviikolla YRITETÄÄN siivota itse, lähinnä se tarkoittaa että minä imuroin, ja lapset auttaa, minkä jaksaa/osaa. Välillä heistä on jo ihan oikeasti apua.

Nyt itseä niskasta kiinni ja takaisin töhin!

Rusettiina