Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä viikoilla teilä on ollut jo "synnytyspolttoja"?

Vierailija
09.02.2009 |

Tuskimpa kyse on varsinaisista synnytyspoltoista, epäilyttää ainakin että noilla viikoilla olis jo noin kipeitä supistuksia. En laittaisi harjoitussupistustenkaan piikkiin, vaikka ne kyllä joillakin on tosi tuntuvia.

Ihan oman mielenterveytesi vuoksi ota yhteyttä neuvolaan tai äippäpolille. Todennäköisesti kuitenkin kyse on inhottavista ligamenttikivuista tai vastaavista kasvukivuista, itse ainakin muistan niiden tuntuneen tosi kipeästi varsinkin ensimmäisen kohdalla. Matkan varrella sitä sitten oppii kestämään kaikenlaisia kolotuksia ja kipuja, raskaus kun on usein täynnä sellaisia kummallisia kiputiloja:)

Synnytyskivut on tosiaan sitten jo ihan omaa luokkaansa mutta niistäkin selviää kyllä, jos ei muuten niin epiduraalin avulla:D

Mutta ota tosiaan yhteyttä neuvolaan ja kerro olotilastasi, auttavat kyllä sieltä eteenpäin jos tarvetta on. Onnellista odotusta ja toivottavasti kivut hellittävät.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko niitä olla jo viikolla 13? Mulla ollut parina päivänä karmeita polttoja, joiden seurauksena olen ollut kontillaan lattialla ja melkein huutanut kivusta. Poltot ovat myös tulleet "aaltoina", kipu ei siis ole ollut tasaista. En tiedä miltä oikeat synnytyspoltot tai supistukset tuntuvat, kun tämä on ensimmäinen raskauteni, mutta voisivatko nuo olla jo jotain harjoitussupistuksia tms.? Vai onko kyseessä joku vakava häiriö raskaudessa...? :( Mietityttää vaan kun noi on sen mittakaavan kipuja ollut, että miten ikinä selviän synnytyksestä, jos sinne asti päästään...?!? Luomusynnytys on haaveena, mutta jos nuo ovat vasta alkusoittoa sille kivulle, niin apua...

Vierailija
2/3 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla raskauden ihan alusta asti, mutta ne ei ole tuollalailla kivuliaita kuten sulla. Kannattaisi ottaa yhteys neuvolaan ja jutella omalle terkkarille noista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ikävä kyllä silloin keskenmeno. Käy neuvolassa kuunteluttamassa sydänäänet jotta tiedät kaiken olevan kunnossa.