*/*/*/* HEINÄHATUT viikkoon 7 */*/*/*
Tässäpä taas ahkerille uusi pino :)
Ja viimeviikkoiset:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
M ja kuudes rv 20+1
Kommentit (54)
ja kaikki suht ok. Siis suht ok siksi, että olen nyt sitten tässä sairiksella, kun ollut pikku väsy päällä ja hemoglobiini olikin tullut aika rajusti alas joulukuun lopulta eli silloin oli peräti 148, nyt alle 120. Lepäilen siis loppuviikon eli parantelen väsyä ja juon rautaa ;-) Tabletit ei minusta oikein auta.
Nlalääkäri oli samalla ja mukava oli kuulla myös vauvan sydänääniä. Samaten kohdunsuun tilanne normaali eli kiinni ja kaulaa jäljellä runsaasti. Hyvä tässä vaiheessa, jos viikkoja olisi jo lähelle 40, niin voisi harmittaa ;-) Rv:t tänään tasan 17+0. Näin se aika kuluu "loppukuulaiseltakin" Hassua vain, kun toisilla niin hirmusti viikkoja jo, varsinkin kun esikoinen ja kuopus olivat noita alkukuun vauvoja, niin itsellä oli aina paljon viikkoja muihin saman kuun odottajiin verrattuna!
Käytiin tänään rakenneultrassa ja kaikki oli hienosti, tai priimaa kuten lääkäri sanoi. Painoarvio oli 348 g, viikkoja nyt 19+5. Tuosta olisin ehkä itse jo päätellyt sukupuolen, kun meillä nuo kauniimman sukupuolen edustajat ovat olleet pienempiä, mutta kyllä se tuli sitten ihan oikeastikin nähtyä, ei ollut pelkkä napanuoralenkki ;o) Ja ehkä vähän raskausoireetkin viittasivat tähän suuntaan, kokemusta kun on jo molemmista. Tuntuu ihan hassulta tietää jo nyt sukupuoli, saa nähdä miten sitä osaa pitää suunsa supussa, kun päätettiin, ettei ainakaan vielä kerrota muille. Mutta kyllä parasta on, että kaikki näyttäisi olevan hyvin!!
Istukka oli ihan ylhäällä, mutta sen olin jo itse päätellyt, kun en tunne sinne liikkeitä. Tietysti unohdin sitten kysyä kohdunsuun tilanteen. Tuskin siinä mitään ihmettä on. Ulkosuu on auki, sen tunnen itsekin, mutta se lienee tavallista näin monennen kohdalla. Täytyy kysellä neuvolasta sitten ensi kuussa, pitäiskö ihan varmuuden välttämisen estämisen poistamiseks tutkia joskus, edellisestä kerrasta on kuitenkin jo pari kuukautta ja supisteluahan minulla on aina.
Tullessa yritettiin miettiä nimiä esitietolappuun hätäkastetta varten. Sekin tuntui hassulta, mutta kai se toinenkin sukupuoli pitää nimetä, kun ei tuo ultra ole ihan satavarma. Kutakuinkin saatiin nimet kuitenkin kasaan. Meidän vauva lakkasi nyt sitten olemasta sukupuoleton otus, siitä tuli ihan joku =)
Tänään täysin omanapainen Miksu 19+5
Tänään oli neuvola. Paino oli noussut pari kiloa. Se on se suklaa... no ei, viimeeksi ei ollut noussut yhtään, joten eipä tuo haittaa. Mutta suklaata kuluu kyllä ihan likaa, nyt se vaan maistuu jotenkin taivaalliselta.
Sydänäänet kuului hyvin, syke oli 140. Melko alhaalta joutui terkkari ääniä kuuntelemaan, että kuuluivat kunnolla. Sanoikin, että uudelleen synnyttäjillä joskus vauva saattaa majailla hyvinkin alhaalla. No selittyi sitten tämä painon ja epämielyttävyyden tunne ja jatkuva vessassa ravaaminen. Toivottavasti se tulisi nyt vähän ylemmäs sieltä :D oikeasta välillä tosi epämukava olla, varsinkin iltaisin kun muutenkin turvottaa.
Turvotusta huomasin jaloissa, sukkien varsista oli jäänyt hirveät painaumat.
Kohtu oli kasvanut reippaasti, sf mitta oli 17. Paineet ok, mutta hb laskenut 118, sain sitten rautaa. Viimeeksi hb laski melkein 100.
Nyt tuntuu jo selvästi liikkeitä :) rakenneulta parin viikon päästä, jospa siellä näkyisi kumpi on tulossa.
Jollain oli ollut huimausta, mulla myös aamuisin töissä on alkanut välillä huimata. En tiedä johtuuko se huonosta ilmasta vai seisomisesta vai mistä. Paineet mittasin työpaikalla ja ne oli ok. Terkan mukaan ei vaarallista, kun paineet kuitenkin ok.
eipä muuta tänne masuun tällä kertaa!
Vivi rv 18+3
Olen lukenut kyllä teidän muiden viestejä, mutta olen vvan ollut laiska kirjoittelemaan.
Mulla rakenneultra vasta 2.3 ja seuraava neuvola 12.3, hirveän pitkä aika odotella. Liikkeitä ei vielä tunnu tai ei ainakaan mitenkään selvästi ja pelottaa, että onko vauva kunnossa. Tntuuko kaikilla muilla jo liikkeet selvästi?
Mulla aloitettiin iltainsuliinit tässä noin kolme viikkoa sitten ja nyt on sit aamupalan jälkeen verensokerit ollut liian alhaalla. Nyt insuliinit sit lopetettiin ja katsotaan miten käy.
Niina rv 18+0
Tuo Hb:n alhaisuus voi myös aiheuttaa huimausta. Itse ihmettelin, kun tuntui, että särkee aina vaan päätä, mutta niskat ei nyt sen kummemmat kuin aiemminkaan, ei ollut migreenimäistä särkyä ja paineetkin olleet tosi hyvät (mikä mulle poikkeuksellista), niin sitten olikin tuo hemppa matala. Sain sen ohjeistuksen ja siinä oli mm. tuo, että päänsärkyä voi aiheuttaa ja huimausta. Ehkä tuo rauta auttaa sinua tuohon huimaukseenkin.
Ja minulla kanssa (oli siis lääkäri, se ensimmäinen vasta 16+6 viikoilla ;-) ) tosi alhaalta kuului äänet ja kieltämättä on paineen tunnetta väliiin. Kohdunsuu ja -kaula olivat kuitenkin ihan kiinni ja normaalimittaiset tässä vaiheessa. Että kai se vain on, kun tämä nyt on kuitenkin kolmas. Ja rv:t tänään 17+1!
Vivi, mulla ollut ainakin huimausta. Terkka sanoi mulle kans vaan et hitaasti nousta ylös, ei mitään muuta. Kotona oli paineet huonoimmillaan muistaakseni 104/65 tjn, mut eilen oli hyvät paineet.
Nimba, mulla oli eilen hb muistaakseni 135, eli ei mulla ainakaan johdu siitä huimaus.
Miranna, asun Riihimäellä ja tää oli kolmas neuvola. Ekassa ei kuunneltu ääniä, viimeks äänet ei kuulunu mut lääkäri "näki" ne eli dopplerin näytössä näkyi syke. Eilen sit kuulin ne oikeasti ekan kerran. :) Äänet siis kuunnellaan joka kerta.
Oon tässä miettiny et pitäis vissiin tehdä itselle mammafarkut niin saa varmasti leveillä lahkeilla. :) Jospa alkais ettii kaavoja, tänään pitää kuitenkin mennä kirjastoon palauttaa käsityö lehtiä..
Bejpi ja Tiuhti 17+2
Eli neuvolassa sanoivat että ens kerralla varataan aika sokerirasitukseen ja sit tuli puheeks edellinen missä paasto oli rajalla eli 4.8, niin nykyään se on 5.3! Eli jos mulla pysyny sokerit samananiin ei hätää. :) Toisaalta, jää se yksi ylimääräinen ultra pois..
Onko kukaan muu menossa sokerirasitukseen?
bejpi jo nuo paineetkin sen verran matalat, että voi olla niistä huimausta. Ja minusta tuo 104/65 kuulostaa tosi hyvältä ;-) Mulla nimittäin on yleensä korkealla ollut raskauksissa ja sen takia särkee taas päätä! Tosin nyt esim. kotona on ollut jotain 117-108/68-73 ja neuvolassakin 133/75. Ja just jos vähän hissukseen nousee, niin ei huimaa. Mulla on mennyt kaikista kolmesta aina alkuraskaudesta helposti "vintti pimeäksi" ja auttanut sitten se rauhallisempi tahti.
Millä perusteella muutoin odottajat noin yleensä teidän neuvoloissanne joutuvat sokerirasitukseen? Ultraava kätilö nimittäin vouhkasi mulle, että kaikkien pitäisi mennä sokerirasitukseen ja varsinkin, kun mullakin tuo painoindeksi oli normaalin ylärajoilla ja toisekseen kuulemma kun lapset ovat olleet niin isoja (4250 g ja 4120 g -minusta ei yhtään isoja, en minä mikään pikkuinen ole itsekään, kuten ei mieskään... ja eikös se raja ole yleensä 4,5 kg). Sokereissa ei ole ollut edellisissäkään raskauksissa mitään (siis en ole ollut rasitustestissä, mutta eikös sen pitäisi näkyä virtsanäytteessä?) ja vanhana kääpänä olen joutunut jo työpaikan ensimmäiseen ikätarkastukseenkin (35 v. siis) ja siellä otettiin sokerit ihan verestä, eikä ollut mitään (oli jossain 4 pinnassa se arvo).
Eli vähän jäi kaivelemaan tuo kätilön jurnutus, mutta neuvolatäti oli sitä mieltä, ettei mitään rasituksia tarvita.
Niin mä oon sairaanhoitaja kaverin kanssa jutellu et paineet syynä, vähän kauhisteli tuota matalinta. :)
Painoindeksin takia joutuu ainakin, kaveri joutu siks kun sen omalla äidillä oli ollu raskausajan diabetes. Mulla vaikka se paasto oli rajalla, esikko meni 11pv yli ja painoi vaan 3450g. Eli en ole nyttenkään huolissaan koon puolesta, itse oon painanu 4,6kg ilman että äidillä ollut diabetestä ja painoi raskuden alussa n.50kg, :)
Mulle jäi esikon rakenneultran tekijästä huono muisto kun kysyi et onko jo ollu rasitus, ei ollut ollu, sanoi vaan et harmi niin ois voitu puhua niistä ruoka-asioista. Oli siis ihan varma että mulla on diabetes. Olis tehny mieli mennä näyttää arvot sille rasituksen jälkeen.. :)
Nyt taas kopiomaan mammafarkkujen teko-ohjeita, piti käydä ostamassa lisää mustetta. :)
Bejpi
Taas hukkui bittiavaruuteen kirjottamini viesti.
Lepäilystä: Kannattaa vaan jaksaa levätä, jos saikkua siihen tarkoitukseen saanut. Mullekin kelpaisi tuollainen injektio, joka vie supparit, Olin päivän kokeilemassa työntekoa ja sitten valvoinkin seuraavan yön suppareiden kanssa. Ja komas viikko sl. Katto on todella tuttu näky. Tällä hetkellä yritän pitää tukkimiehen kirjanpitoa harjoitussuppareista sekä yli 30s, kivuliaist suppareista. Näkee sitten lääkärikin milloin ja miten paljon... Ja mies joka on ollut jo kolme viikkoa talonmies (paitsi että mä teen ruuan ja heitän pyykit koneeseen).
Neuvoloista: Espoossa jokainen neuvola, jonka asiakkaana ole ollut on toiminut eri lailla. Tosin ensi odottajalla on muutenkin tiheämmät käynnit, ja toisessa odotuksessani oli tieto 1 . raskauden toksemiasta rv35 todettuna. Nyt olen käynyt kahdesti neuvolassa ja kolmas on ensi kuussa. II UÄ vasta 26.2
Sokerirasituksesta: Yleensä koe seulontaaan otetaan BMI:n, diabeteksen tai edellisten raskauksien perusteella.
Äitiysvaatteista: Onko vero modallakin oma mallisto? Ellokselta juuri katselin. Itse ostin H&M:ltä farkut. Edelliset olen jo laittanut kiertoon. Etsin niitä tuloksetta vauvan vaatteista - en kyllä sittenkään ota sitä äippä pakkausta, niin paljon vaatteita löytyy varastosta.
Jos nyt hukkuu viesti, niin en enää kirjoita...
Tai rv 19+0
Hei!
Taille vastailen tässä että noita Vero Modan äippävaatteita on kuulemma ainakin Kampin Vero Modassa ja Sokoksella Hesassa. Sieltä kannattaa kysäistä.
Levättyä on täällä tullut urakalla ja mies tosiaan saanut toimia talonmiehenä ja sisäkkönä =). Se hyvä puoli on että pahimmat supparit ja kivut on nyt kolmatta päivää poissa. Joten todellakin; levätkää jos siksi joudutte/saatte olla kotona!
Lenni 20+1
Täällä jälleen, muutaman pv:n tauon jälkeen. Töissä tänään tuli käytyä ja nyt poikkeuksellisesti jo ens ma uudestaan. Ensimmäinen "ulkopuolinen" huomas raskauden. Oltiin pukkarilla samaan aikaan ja työkaveri siis ihmeissään kyselemään, et onko toinen tulossa =) Niin, eli on se masu ihan muutamassa viikossa pulpahtanut tohon esiin.
Maanantaina taisin kirjoitella niistä liikkeistä ja niihen vähyydestä. Hommasin sen kotidopplerinkin jo hätäpäissäni... tiistaina alkoi sellainen mylläys, jota nyt kestänyt tähän päivään asti =) Kannattaa siis tulla tänne palstalle päivittelemään, niin heti alkaa liikkeet tuntua ;) Nyt taas paremmin mielin odotusta eteenpäin.
Nimba oli kysellyt sokerirasituksesta...Mullakin se edessä BMI:n vuoksi. Olin esikostakin, ja sokerit ok. Nyt taas muutaman viikon päästä olen menossa. Litku on kyllä karseen makusta, mut mitä sitä ei tekis vauvan hyvinvoinnin eteen.
Ainakin Tai ja Lenni suppareiden takia ihan vuodelevossa. Teillekin tsemppiä ja jaksamista. Itellä onneks vain kivuttomia kovettumisia, jotka helpottaa heti levossa. Nekin inhottavan tuntusia, joten kaikki sympatiat teille.
Nyt soi munakello, ruoka taitaa olla valmista.
Hepe rv 18+2
Ihanaa, viikonloppu tulossa :) Esikoinen on menosta pitkästä aikaa yöhoitoon yhdeksi yöksi äidilleni, niin saa nukkua pitkään :) Uni tuleekin tarpeeseen, työtunteja on tullut tehtyä tällä viikolla 49 eli yli 10 tuntia ylitöitä... Jospa ne sais jossain kohtaa napsittua pois niin sais vähän vapaata. Tekemäni työ on kriisi- ja joskus myös hätätyötä eli työpaikalta ei saa poistua jos hätätilanne, siitä johtuu tyo työmäärä. Ja 16 tunnin työpäivät...
*hemoglobiinista* ollut puhetta. Mulla on hemoglobiini todennäköisesti aika matalalla, pari viikkoa sitten oli 118 ja väsymys painaa päälle vaan entistä pahemmin. Huimausta ei ole kyllä ollut.
*Hepeliini* totesi, että kannattaa tulla tänen valittamaan jos ei vauvan liikkeet tunnu, niin johan vaan alkaa tuntua. Itse olen huomannut ihan saman :)
Kiva kulla muiden hyviä kuulumisia *ultrasta* :) Oma rakenneultra vasta 2 viikon päästä.. Mites muuten, onko teidän neuvoloissa ultralaitteita ja ultraavatko siellä koskaan muuten vaan ? Meidän neuvolassa ei ole, mutta olen käsittänyt, että jossain neuvoloissa olisi...
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Nasqu 18+0
Joka päivä käyn kuulumisia lukemassa, mutta kirjoittamaan intoudun harvoin..
Eilen oli meillä rakenne ultra. Kaikki oli hyvin, kokemuksena vaan ei ollut sieltä mahtavimmasta päästä.. :( Ultraaja painoi mahaa niin kovasti ultralla, et ihan kyyneleet tuli silmiin (johtuu siitä kun mulla on tuota mahaa ihan luonnostaankin) ja muisti se siitä mainitakin, koko ajan suu kävi tyyliin "ei tästä tule mitään, en minä näe, " Eli jos häntä ajattelen asiakaspalvelijana, sai kyllä ala arvoisen!! Ei puhunut lopussa mulle enää mitään, katsoi vaan haavi auki kun mulla kyynelet silmissä!
että näin.. MUTTA pääasia et kaikki oli hyvin :)
Vauva lehden tilausta olen tässä suunnitellut, mutta kun mitään hyvää tarjousta ei ole silmiin kantautunut..joten, jos joku hyvän tarjouksen netistä tms löytää..olisin tiedosta kiitollinen (en ole vielä koppeutunut soittamaan lehden aspaan)
Terkuin; taateliz ja 20+2
Minäkin pitkästä aikaa kirjoitan tänne, välistä oon käyny lukemassa kuulumisia.
Viime neuvolassa kävin yli viikko sit ja sillon oli kaikki ihan ok, paitsi että Hb oli 112 ja neukkutäti määräs rautakuurille, olinkin tosi väsyny koko ajan vaikka kyllä sitä väsymystä on vieläki, maanantaina ois sit seuraavan kerran neuvola ja seurataan et onko lähteny nousemaan.
Kohdun pohjan mitasta oli muistaakseni puhetta, multa se otettiin ja oli 16 ja rv oli tuolloin 18+2. Liikkeitäkin oon tuntenut jonkin verran, mut en osaa varsinaisista potkuista sanoa mitään et onko niitä ollu.
Masu on kyllä kasvanut ihan älyttömästi, saattaa johtua myös siitä kun jäätelöäkin tekee mieli (hirveä himo tullu siihen) tuntuu et joka päivä pitää saada. En oo vielä mammavaatteita ostanut, katellu kyllä mut täällä missä asun ei oo kovin vaihtoehtoja mistä ostaa. varmaan pari liikettä jotka myy, Ouluun pitäs sit lähteä ostoksille. Ostanu muutaman numeron isompia housuja, niillä toistaseksi selviää:)
Ei oo sillain ollu kumpaakaan tyttö-poika oloa, 19.2 ois rakenneultra joten sitä ootellessa ja aijotaan kysyä et kumpikas siel on jos vaan näkyy.
Mut taidan tästä lähteä ruuan laittoon.
tikru85 rv 19+6
Kävin tänään sokerirasituksessa, tämä oli toinen tässä raskaudessa ja neljäs tänävuonna. Labratäti puuskahti, että eikö ne jo usko..no mukavahan se on käydä lipittämässä pullo ruskeeta herkkua ja lukea lehtiä 2h. Tulokset tulee ensiviikolla. Jonkun verran liikkeitä tuntuu mutta harvemmin ehdin/muistan niitä seurata..myllää yleensä aika hektisinä hetkinä niin ei ehi ku miettiä, että oho ja sitten ollaankin taas ratkomassa esikoisen elämää:) Puhtaanapito ongelmia alkaa esiintymään: Paitoja menee pyykkiin ..ja hampaidenpesusta se alkaa..ei tipu nimittäin enää lavuaariin tavara vaan..mahan päälle tai Bosalle..ihanaa jos on vähä hoppu ja olis jo ihan valmis muuten mutta..per..mikä tatima se taas..huoh. Viimeraskaudessa poltin masuun viirun paistinpannulla :p hoitsut jakso innostua kyselemään siitä..ja sitten piti ihan tosissaan selittää kun tuli niitä mustelmia injektioruiskusta kun käytin insuliinia...ilme epäuskoisena kuuntelivat..siis kun ihan oikeesti en oo kolauttanut masua..minua ei hakata kotona..
Esikoinen 1.9 vee nosti tänään paidanhelman ja hetken katseli ja tunnusteli..sitten veti paidan alas ja hävis leikkimään, hellyyttävää:)
Vaikka toisaalta ottaa raskauden ensimmäiseen verraten köykäisemmin(ainakin vielä) niin silti enemmän miettii vammaisen lapsen mahdollisuutta ja riskejä synnytyksessä ja raskaudessa ja ja ja ..miten saan pidettyä hengissä molemmat kakrut siis kun voi sattua mitä vahinkoja vaan ja ja ja ja voiko kaikki hyvä jatkua vai tuleeko lapsen myötä nyt jotain surkeutta elämään..ja ja ja ..
dingeli dong ja hormoonia pesään :)
Äitiysvaatteita ei oikein enää meinaa löytyä muista kuin alan liikkeistä. Itse kolusin kaupungin läpi ja mitään en löytänyt. Pienen paikkakunnan pienestä liikkeestä löysin sitten sopivia vaatteita. Todella hankalaa on löytää juhlavaatteita tähän aikaan mikäli ei ole hautajaisiin menossa..kovin on synkkä väriskaala tarjolla.
Kysymys: Joko teidän jalka on alkanut leviämään..itse olen laiskuuksissani kulkenut väljissä kengissä talven mutta eivät enää ole niin väljät..voiko se ala-antura levitä jo nyt? voi ei..kesällä kuljen sitten jo miehen läpsyissä.
Minulta ei mitattu masua vielä kertaakaan, josko seuraavalla neuvolakäynnillä sitten. Sairaslomalla olen vielä 1,5 vkoa, ensin flunssa ja kuume ja sain siihen lääkekuurin. Saikkujatkoa tuli noiden kipujen vuoksi, supistuksia ovat olleet! Ei kannata vähätellä, jos itse tuntee kipuiluja, eikä antaa periksi niitä tutkittaessa!
Neuvolassa otettiin hyvin tämä asia ja sain parin pvn päähän lääkäriajan! Kaikki oli kuitenkin hyvin tuolla alakerrassa, mutta määräsi saikkua kuitenkin.
Eilen oli rakenneultra ja kaikki on hyvin! Vauva on kehittynyt ja kasvanut hyvin! Eilen oli siis rv 19+5 ja vauva vastasi viikkoja 20+2 että hyvin kasvanut!
Sukupuolta emme harmiksemme saaneet selville, vaikka kysyimmekin... Vauvalla oli koko ajan joko jalat tai käsi edessä, kätilö tuumasi vaan että hän ei halua värkkejään näyttää ennen syntymäänsä =) Arvoitukseksi nyt sitten jäi... 50%/50% on tyttö tai poika, heheh!
mp73 ja Sissi rv 19+6 (20+3)
Kiva lukea miten muilla odottajilla menee. Meillä odotetaan viidettä ja päätin jo aikaa sitten että jos hb laskee niin en alota rautaa sillä muistissa on kyllä mihin kuntoon se tokassa raskaudessa veti vatsan ja lisäksi olen huomannut että vaikka menettäisi synnytyksessä "paljon" verta niin mun elimistö korjaa hempan tosi nopeesti, jälkitarkastuksessa on jo ollut tosi hyvä aina!
oon huomannut miten taas on herkistynyt synnytysjutuille, ihan tippa linssissä lueskelen muiden synnytyskertomuksia kun taas sillon kun ei oo raskaana ne ei kiinnosta yhtään :D
Joku kyseli alhasen hemoglobiinin vaikutuksista, yleensä se on väsymys ja hengästyminen että jos on kurja olo sen takia niin kannattaahan sitä käyttää, tämä minun valintani on vain henk.kohtainen...
voi itku, mp73, mä pelkään että meille käy just noin.. Tai en tiä haittaako se sua kauheesti mutta mulla on hirvee polte tietää kumpi siellä on! Mulla rakenne vasta 10.3. Ja en muista kuka se oli ketä ultraaja oli loukannut (sekä henkisesti että fyysisesti) mutta voisit vaikka valittaa asiasta kirjallisesti. Voihan ultraaja sanoa asiallisesti että "vatsanpeitteiden takia näkyvyys on heikko" mutta olla ihan ystävällinen. Mua on kanssa tokassa raskaudessa loukattu tosi pahasti, asuin sillon Hyvinkäällä ja siellä oli ihan hirvee sellanen ulkolainen ultraaja joka tervehtimisen sijaan tokas "housut pois ja pöytälle" ja kun olin anonut pelkopolille pääsyä koska ekassa synnytyksessä lapselle tuli neurologisia häiriöitä kuristumisen takia hän vastasi vihaisesti että "synnytyksessäsi ei ollut mitään dramatiikkaa, kukaan ei ole kuollut", silloin uupuneena purskahdin itkuun eikä kumpikaan puhuttu enää mitään, hän sitten vihaisin ottein kirjoitti lähetteen pelkopolille jossa onnekseni oli miellyttävä ja ihana kätilö kanssani keskustelemassa! En ymmärrä miksi sellaisessa kauniissa ja herkässä asiassa kuin raskaus pitää olla ilkeä kun kyseessä usein vielä on nuoria ja kokemattomia ja pelokkaita synnyttäjiä. No, toivon että kaikki valittavat ketkä kokevat saaneensa huonoa kohtelua, se voi auttaa muita myöhemmin! Itse en kyllä sillon valittanut----olin nuori ja arka---nyt varmaan haistattelisin tuollaiselle lääkärille :D
Riikka
tulin tänne muuten vain kirjoittelemaan kun kotosalla ole, aurinko paistaa taivaan täydeltä :))
Missäpäin beijpi asustat? Meillä neuvolassa on joka kerralla kuunneltu sydän äänet, hassusti eri paikkakunnilla eri tavat :/
Me saatiin se talo :D Perjantaina menemme kirjoittamaan paperit asunnosta pankkiin. Sitten alkaa maalaus vauvan huoneessa.
Eilen olin noin tunnin verran kellarissa laittamassa tavaroita roskii ja säkkeihin, mutta ei tainnut olla hyvä idea, selkäni on taas niin kipeä. Yöllä heräsin kovaan kipuun... :/ mitäköhän muuttamisesta tulee :F tiedän etten malta olla laittamatta tavaroita paikoilleen.
Liikkeitä ei ole vielä tuntunut mutta nipistyksiä svuilla ja kaikkialla kyllä on ollut :)
Aurinkoista keskiviikkoa teille!
Miranna 15+5