Miten sanoisitte nätisti naapurille, jos sen koira ulvoisi monta tuntia putkeen useamman
päivän ajan?
Asutaan kerrostalon ylimmässä kerroksessa ja meidän rapussa on ainakin kaksi koiraa, toinen tuossa ekassa kerroksessa ja toinen tokassa (itse asutaan kolmannessa). En tiedä, että kumpi koira (tai mahdollisesti tuo voi olla seinänaapurinkin koira, en tiedä) on kyseessä. Mutta tuo koira on ulvonut lujalla äänellä viitenä päivänä (ei kuitenkaan perättäisinä päivinä) ja tuota ulvontaa on jatkunut monta tuntia (3-4 tuntia) putkeen.
Miten sanoisitte nätisti tuosta? Luulen, että koira ulvoo eroahdistuksen takia, koska tuota tapahtuu silloin, kun omistaja ei ole kotona.
Kommentit (3)
En vain tiennyt kenen koirasta on kyse, kun rapussa/talossa asui niin paljon koirallisia. Laitoin ilmoitustaululle hyvin ystävälliseen sävyyn kirjoitetun lapun tyyliin: "Hyvä naapuri. Poissaollessasi koirasi ulvoo ja ulisee tuntikausia putkeen. Sitä on hyvin ikävä kuunnella päivästä toiseen. Toivottavasti voit tehdä asialle jotain. Kiitos! " Seur. päivänä ilm.taululla oli lappu: "Kiitos tiedosta naapuri! Olenkin miettinyt, miten uusi lemmikkini päivät pärjää kun olen pois. Nyt tiedän: huonosti. Pahoittelen kovasti ja ryhdyn heti toimenpiteisiin." Ja niin koiran ulina loppui päivässä parissa...
nätisti sanotaan niin, että sanotaan nätisti! Soitetaan ovikelloja, esittäydytään jos on tarpeen ja kerrotaan koiranomistajille että heidän koiransa ulvovat. Ei voi normaali kohteliaisuus olla noin hankalaa! Omistaja varmaan mielissään kun saa tietää. Voi sitten tehdä asialle jotain,sillä eihän hän halua että koira kärsii.
ulvoo yksinään tunnista toiseen. Musta ainakin koiranomistajana olisi kiva tietää jos koira ulvoo tai haukkuu yksin ollessaan.