Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karppaus ja imetys...saako imetysaikana laihtua?

Vierailija
07.02.2009 |

Haluaisin päästä omiin housuihini pian. Karppauksella sain ennen raskautta nopeasti ja pysyvästi painoa alemmas. Nyt haluaisin raskauskilot pian pois...eli, voiko imetysaikana karpata- ja laihduttaa? Kärsiikö maidon laatu vhh-ruokavaliosta? Entä siitä, kun sillä ruokavaliolla laihtuu...onko laihtumisesta imetykselle haittaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskomus mulla on, että imetysaikana ei saisi paljon laihduttaa, koska laihdutus laittaa kuona-aineet liikkeelle ja niitä eksyy sitten myös maitoon. Ja toki maidon erittyminen vaatii myös rasvaa ja kunnon ravintoa. Mutta neuvolasta saanet oikeata tietoa, nää on vaan mun uskomus asian laidasta.

Vierailija
2/5 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka söisi kuin hevonen, niin kiloja karisee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidon laatu kärsii. laihduta imetyksen jälkeen. voit tietysti syödä kulutuksesi (siis sen määrän minkä voit syödä ettet laihdu etkä liho) verran (laske vaikka kalorilaskuri.fi). täysimetys ittessään kuluttaa 200kcal päivässä.. että sulla tulis sitten 200kalorin vaje.. pikku hiljaa siis voit laihtua tolla, mutta ei enempää vajetta muuten maito kärsii.

Vierailija
4/5 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei sieltä sillon mitään myrkkyjä lähe liikkeelle. Muistaa vaan syödä ja ennen kaikkea juoda tarpeeks, että maitomäärä pysyy hyvänä.

Mä alotin hyväkarppauksen ku tää pienin oli n.5kk (ikinä ennen en ole siis karpannut) ja pikkusella oli painokäyrä kaks kertaa korkeammalla mitä ennen sitä ja sen jälkeen. Parisen kuukauttaa siis karppasin ja epäilen, että maito oli "paksumpaa" karpatessa ja siks paino nousi.

Multa ohjeena ois, että herkut pois/minimiin, peruna, pasta, leipä pois tai vaihto täysjyvätuotteisiin jos ei kokonaan halua heittää pois. Kermakkeiden tilalle kuohukermaa ja jogurtti turkkilaista (10% rasvaa). Yms. näitä perusjuttuja jotka jo varmaan entisenä karppaajana tiedätki ;)

Itse asiassa aloitin nyt uudella innolla karppauksen uudestaan vaikka yhä edelleen imetän meidän 9kk vauvaa.

Vierailija
5/5 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettämisellä ihan automaattisesti. Joka kerta laihtunut alle lähtöpainon suunnilleen 6kk:ssa. Ja lähtöpaino siellä 20 BMI tietämillä. Lapset kasvaneet kohisten...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi