Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

missä jouluna?

Vierailija
07.12.2008 |

missä olette jouluna? meillä joka vuosi sota... minun vanhemmat haluavat meidät heille, miehen vanhemmat heille. itse haluamme olla omassa kotona lasten kanssa. joka vuosi jomman kumman vanhemmat suuttuvat, molempien luokse ei voi välimatkojen takia mennä.ja joka vuosi petymme itse, kun emme jääneet kotiin...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten olette kotona ja kutsutte teille, tulkoot tai on tulematta.

Vierailija
2/3 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitatte hyvissä ajoin, että vietätte joulun kotona ja vanhemmat ovat tervetulleita teille. Miksi tehdä tuosta iso ongelma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joka vuosi petymme itse, kun emme jääneet kotiin...[/i

Me kuljimme ennen mummoloiden väliä sukkulan lailla jouluna. Mentiin hyvissä ajoin ennen aattoa ja oltiin pyhien yli. Tämä siksi, että asuttiin kerrostalokaksiossa, eikä siellä päästy oikein joulutunnelmaan ensin kahdestaan miehen kanssa ja sitten esikoisen synnyttyä kolmihenkisenä perheenä.

Mutta heti kun hankimme oman kodin (rivari) päätimme, että jouluaatto ollaan tästä lähtien aina kotona. Samoihin aikoihin saimme myös toisen lapsemme. Jotenkin kaksi lasta oli jo "niin paljon", että koimme olevamme sopivan kokoinen perhe viettämään joulun omin päin. Emme halua aattona vieraitakaan, vaan haluamme olla vain me neljä. Ja on ihanaa =)

Aikaisemmin jouluina oli aina ristiriitoja, pettymyksiä, kovia odotuksia ja pieleen mennyitä juttuja. Monenlaista. Nyt ei enää.

Joulupäivänä lähdetään kiertämään mummoloita ja ollaan pari yötä reissussa. Silloin ei enää haittaa, vaikka anopin kanssa menee sukset ristiin jne. kun on saanut jo sen tärkeimmän päivän viettää juuri niin kuin on halunnut.