kamala vauvakuume vaikka eka lapsi on vasta 5 ja ½ kuukautta vanha
onko muita samassa tilanteessa olevia?olen saanut negatiivisia kommentteja siitä kun en anna ensimmäisen lapseni olla rauhassa vauva vaan haluaisin ruveta yrittämään toista.onko muitakin jotka ovat saaneet samanlaisia kommentteja?itselle tuli tuosta aika paha mieli kun tuomittiin omat haavet noin pahasti :( meillä on tämä ensimmäinen lapsi saanut alkunsa icsillä ja nyt pelottaakin et kun eka yritys tärppäs heti niin miten nyt sitten käy kun on passin vuoro.onkohan mahdollista että myös tämä toinen tärppäisi heti?tosiaan ja hoitoihin ajateltiin mennä huhtikuussa.
Kommentit (4)
meillä esikoinen 4v ja vauva 5kk ja mulla kauhee vauvakuume..ensin ajattelin että en halua pienellä ikäerolla lapsia oman jaksamiseni takia (miehellä toosi pitkiä päiviä ja vkl/yö töitä) nyt sitten mieli on muuttunut.. vaikeaksi tilanteen tekee se että miehelle en oikein uskalla edes vihjasta asiasta ja mun työ tilanne ei tosiaan ole mikään paras mahdollinen..lisäksi imetän vielä eikä tuo seksi elämäkään ole oikein kukoistanut..haaveilen että jos vaikka syksyllä pääsis yrittämään vauvaa kun aletaan rakentamaan omaa taloa niin ajatukset pääsis pois yrittämisestä ja vois helpommin tärpätä..minä kun olen stressaaja tyyppiä ja jo sen takia siinä saattaa mennä kauan..kylläpä tuli avauduttua nyt.. mutta olen samaa mieltä että muiden mielipiteistä ei kannata välittää näissä asioissa..jos siltä tuntuu niin antakaa mennä vaan ja toivotaan että pian tärppää:)
Teidän päätöshän se on! Meillä muksut pienin välein. Eka-toka 1v5kk, toka-kolmas 1v2kk ja kolmas-neljäs 1v6kk. Juu ja jotkut kauhisteli. Mutta meidän valinta ja toive :)
Pökköä pesään vaan ;)
AIHA
Mikäs siinä,antaa mennä vaan=)
Aina joku kauhistelee ja aina löytyy ihminen jonka mielstä toimit väärin,teit sitten niin tai näin...
Jos vaan tuntuu että omat rahkeet ja voimat riittää niin mikäs siinä!
Itsellä on 7 lasta,eikä isoja ikäeroja muuta kuin nelos-viitos välissä.
Eka-toka 1v2kk
toka-kolmas 1v8kk
kolmas-neljäs 2v
neljäs-viides 2v10kk(eikä täkään mikään pitkä ero oo...)
viides-kuudes 2v7kk
kuudes-seiska 1v8kk
Ja niitä kauhistelijoita riittää mutta myös niitä jotka IHASTELEE!!!=)
Nuorin on nyt 3,5kk ja itsekin jo haaveilen siitä "viimeisestä villahoususta";)
Me yritettiin ensimmäistä muutama kuukausi, päättyi keskenmenoon n. rvk7. Seuraavan "tekeminen" kesti 10kuukautta ja ne oli todella pitkiä kuukausia.
Kun poikamme vuosi sitten syntyi ajattelin, että ei mitenkään voisi vielä kuvitella toista, ajatus tuntui jotenkin epäreilulta tuota pientä kohtaan.
Mutta, mutta keväällä aloin tuntea vauvakuumetta ja mieskin oli heti mukana, kun perustelin asiaa sillä, että eihän se tärppi taaskaan välttämättä heti tule. Ehkäisyt heitettiin nurkkaan ja niin vain kävi, että ensimmäisestä kierrosta onnistui! Poikamme oli reilut neljä kuukautta kun plussattiin, eli poikien ikäeroksi tulee laskettujen aikojen mukaan vuosi ja kuukausi.
Ja olen aivan varma, että veljistä tulee todella läheiset, niin hyvässä kuin pahassa, juuri sen takia, että ikäero on niin pieni.
Lapsia tehdään / yritetään / hankitaan / toivotaan silloin kun vanhemmista siltä tuntuu!
Ps.Nyt haaveilen siitä kolmannesta, jota mieheni ei kuulemma tahdo..hyvä aloittaa taivuttelu jo ennen kuin toinen on edes syntynyt =)...