Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

koulukiusaamisesta...

Vierailija
06.02.2009 |

lastani on kiusattu koulussa (tyttö 9v)

eräs poika on tuuppinut ja kampitellut niin, että kyljet ja reidet ovat mustelmilla ja ranne kipeä, kun tyttö on kaatunut käden päälle

tällasita ei ole ennen tapahtunut, tämä oli ensimmäinen kerta, ja myö viimeinen, jos se minusta on kiinni

ja kysymys kuuluukin: otanko yhteyttä luokanopettajaan vai pojan vanhempiin?

ja yhteydenotto kannattanee jättää maanantaille, vaikka mieleni tekisi soittaa heti....

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteesi!!! Itse tiedän että tekisi mieli ottaa yhteys pojan vanhempiin, jotta tieto menisi varmasti pojan kotiin. Mutta oikea asian hoitotapa on ottaa yhteys kouluun/omaan opettajaan.

Yleensä kouluilla on tapansa toimia näissä tilanteissa. Meidän pojan koulussa asiat on hoidettu tosi hienosti ja ovatkin pyytäneet että heihin otettais yhteyttä kun on kuitenkin kouluajalla tai koulumatkalla tapahtuntu juttu. Jos asia jatkuu ja toistuu sit palaveerataan yleensä molemmat perheet ja ope..

Toivottavasti tosiaan jää viimeiseksi kerraksi.

Itse olen kiusattu vuosia koulussa ja omaa poikaa on kiusailtu muutaman kerran, ihan lievästi mutta minä en salli sitä pientäkään.

Vierailija
2/9 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiukuttaa niin kovin, että kädet tärisee!!!

kai se on sitte paras vaihtoehto ottaa yhteyttä opettajaan...tässä tapauksessa pojan vanhemmat ovat myös opettajia, ja vieläpä samassa koulussa missä lapset ovat, toki eri luokilla opettamassa

ja pitää kai odottaa maanantaihin asti, vaikka tiukkaa se tekee

omaa opettajaa en viitsi häiritä viikonloppuna, mutta pojan vanhempia voisin kyllä häiritä, niin kiukussa olen!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
4/9 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikosilmoitus, mutta se tuntuu kuitenkin ehkä liialliselta...tai en tiedä?

ap

Vierailija
5/9 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiusaaja saman ikäinen tai sinne suuntaan (9v) niin en lähtisi rikosilmoitusta tekemään. Kyllä mä sinuna vaivaisin opettajaa huomenna vaikka onkin viikonloppu. Saisit asiaa vähän harteiltasi. Pahoittele, että häiritset vapaa-ajalla mutta asia vaivaa niin paljon että pitää saada nyt puhua siitä.. kyllä opettaja varmasti kuuntele. Kerro ehdottoman tarkkaan mitä tyttäresi on kertonut tapahtuneen, mitä poika teki ja missä ja kerro mustelmista jne.

Ja sano että haluat, että pojan vanhemmat saavat tietää asiasta.

Monesti saattaa tälläiset asiat jäädä luokan sisälle...

2.

Vierailija
6/9 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä tietenkään häiritse häntä vapaapäivänä. Koulukiusaaminen on vakava juttu, mutta opettajallakin täytyy olla vapaapäivät!

Vierailija
7/9 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin et pilaa vkonloppuasi murehtimalla ja raivoamalla! Soita vaikka pojan vanhemmille. Sanot suoraan, että nyt saa riittää. Teidän tyttöä ei muksita enää (tai mitä nyt olikaan tapahtunut). Pyydät puhumaan pojalle. Tu kertomaan sitten, miten kävi;)

Vierailija
8/9 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vasta maanantaiaamuna. Asia on tärkeä, mutta voi odottaa viikonlopun yli, opettajalla on nyt vapaapäivä. Sinä olet olemassa lastasi varten joka päivä, opettaja vain työpäivinään.

Jos asia ei hoidu heti alkuviikosta, soitat rehtorille.

Jos kyseessä olisivat yläasteikäiset lapset, voisi soittaa luokanvalvojan lisäksi/sijasta opintojen ohjaajalle (= opo). Mutta vasta maanantaina.

Minä en ymmärrä, mitä opettaja voisi tehdä asialle viikonloppuna. Pilata oman viikonloppunsa pohtimalla asiaa? Ei opettaja kuitenkan ala viikonloppuna soitella kiusaajan kotiin tai rehtorille tai koulukuraattorille tai koulupsykologille tai poliisille. Opettaja on ammatti, ei harrastus tai elämäntapa. Työtä tehdään työpäivinä.

T: ope

Vierailija
9/9 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teidän mielessä oikein liikkuu, jotka moista ehdotatte? Soitatteko kotiin kampaajalle, lastentarhanopettajalle, kaupankassalle, kirjastonhoitajalle, poliisille, palkanlaskijalle...

Jos asia vaatii välitöntä viranomaisyhteydenottoa, soita poliisille. Jos taas tarvitset juttuseuraa, joka lohduttaa, soita äidillesi tai ystävättärelle. Opettaja ei ole poliisi eikä auttava puhelin, hän ei voi tehdä asialle mitään nyt (paitsi pilata viikonloppunsa).