Pesukoneen puhdistus?
Onko kellään tietoa/ vinkkiä että millä saisi pesukoneen pesuaine-ja huuhtelulokeron sekä sen kolon jossa lokerot on. (Tosi vaikea selittää, toivottavati joku ymmärtää!) pudistettua. En ymmärrä mistä kertyy likaa.
Kommentit (8)
Minä mietin että voiko se lika olla homettakin? kun meillä oli sama homma ja pyykki kokonaisuudessaan haisi helposti tunkkaiselle eikä kovinkaan raikkaalle erityisesti jos huuhteluainetta ei käyttänyt.
Niin olen tehnyt niin simppelisti, että olen kaatanut desin, pari etikkaa koneen molempiin lokeroihin ja koneen sisälle kertynyt "lika" ja tunkkainen haju on lähtenyt heti pesussa pois. Olen vielä harjannut ne lokerot puhtaiksi kun se etikka ei niiden reunoja pese. Riittää kun kerran kuussa tekee tuon käsittelyn ja kone pysyy oikeesti puhtaana ja pyykki tuoksuu raikkaalle!
sitruunahapolla (apteekista, pussillinen/pesu). Sitähän voi ripautella myös lokeroihin (ja loput koneen sisään), pesu 90 asteessa ja puhdasta on!
Eikä se hometta ole, vaan pesuainejäämiä.
Meillä sama homma, kone täynnä "likaa" tarkemmin katsottuna se näyttäs melkein homeelta ja on erityisesti siellä huuhteluaine-lokerossa.. Pyykkikään ei haissut enää raikkaalle. Hoidoksi riittää lokeron pesu ja kaada sitten molempaan lokeroon desi, pari ihan tavallista etikkaa. Se puhdistaa koneen myös sisältäpäin ja pyykki tuoksuu taas raikkaalta ja likä lähtee pois!
saa kyllä hassun värin (tumman vihertävää), vaikka pesupulveri on valkoista ja huuhteluaine vaaleansinistä.. siksi mietin että homeeltä se näyttäs. Ehkä se siis on vaan jotain tummaa tekstiilipölyä siis tarttuneena tahmeaan pintaan.
Joka tapauksessa tuo etikka poistaa lian ja raikastaa koneen. On edullista sekä ekologista!
Ei siis tarvitse pestä enää sitruunahappopesun jälkeen.
Se pitää värit hyvinä.
Lisää etikkavinkkejä: http://www.elisanet.fi/puutteenpera/etikka.html
ja sisältä sitten milloin milläkin rätillä. Hankalia paikkoja...
Vilkaisepa oven kumitiivisteiden takaa ja välistä! Tai ehkä parempi jättää katsomatta...