LIUKURIT myyntikieltoon!!!
Siis miten saa myydä niin vaarallisia vehkeitä kuin liukureita. Niiden reunat on ihan liian teräviä. Kokoajan on jollakin lapsella päässä haava kun kaveri lyö liukurilla päähän.
Kommentit (9)
Tehnyt töitä 20 vuotta ja kuulemman yhden kerran on liukurista tullut haava.
Aika erikoisia lapsia jos ne koko ajan hakkaa vaan toisiaan.
Sillä etusuksella kun ajaa toisen päälle niin voi mennä silmä puhki, nenä murtua, pää haljeta.....
Puhumattakaan nyt LUISTIMISTA! Miettikää jos lapsi lyö toista lustimella....
Haarukat ja veitset myyntikieltoon, aletaan syömään sormin. Ai niin, voihan sormellakin toista tökätä silmään jos haluaa....
Siis miten saa myydä niin vaarallisia vehkeitä kuin liukureita. Niiden reunat on ihan liian teräviä. Kokoajan on jollakin lapsella päässä haava kun kaveri lyö liukurilla päähän.
Missä piireissä liikutkaan....
meillä on ollut liukurit talossa yhtä kauan kun on ollut lapsia, itse asiassa kauemminkin, kun ovat miehen lapsuudenkodista peräisin. Ja kertaakaan ei ole ollut kellään mikään paikka auki. Jos lyöminen ei lopu, liukurit varastoon ja kakara nurkkaan miettimään tekojaan.. kato niin yksinkertaista se on.
sen kunto. Olen päiväkodin varastosta heittänyt roskiin teräväsärmäisiä liukureita, ne voivat näkäjään halkeilla jne. Toiseen osuessaan sattuu.
Olen nähnyt valvoessani laskemista, kuinka lapsi kipittäessään reunaa pitkin johimennessään on huitaissut alas laskevaa lasta liukurilla!
Myös tapahtuu kahdenkeskistä huitomista liukureilla, voi osua kasvoihin, vaikka ei tarkoitakaan.
Päiväkodeissa tulisi tarkistaa myös lapioiden kulmat. Olen poistanut rikkinäisiä lapioita, muoviosa lohjennut tai haljennut. Myös kahva on teräväsärmäinen jos se on mennyt osittain rikki, puolet muovista jäljellä. Muovisia lelulaatikoitakin on rikkinäisiä niin sisätiloissa kuin ulkonakin. Erään lapsen sormi jäi väliin haljenneeseen lelulaatikon reunaan, kiinni otettaessa laatikosta saa viillon käteensä, jos kulma on murentunut, ja näihin olen törmännyt. Lelulaatikon lähettyvillä olevat lapset voivat kiellosta huolimatta harrastaa juoksemista sisällä, jolloin voi kaatua lelulaatikon päälle. Paljon olisi tarkistettavaa...
Tämähän menee samaan kategoriaan sen kanssa, että mikroaaltouunit pitäisi kieltää koska kissat eivät säily mikrotuksesta hengissä...