en jaksaisi valvoa
lapsemme on nyt 1v 3kk ikäinen. öisin meillä välillä valvotaan kolmatta tuntia, ja vähintään pari kertaa lapsi herää ja nukahtaa sitten aika nopeasti uudestaan. heräämiset kestäisin, mutta en jaksa (selväjärkisenä) yöllä valvoa. olen aina ollut hermona jos herätetään kesken unien ja nyt pitäisi rauhallisena valvoa tunteja.
valvomisen ja heräilyn olen vahvasti yhdistäny allergiaan. silloin harvoin kun poika on oireeton, nukkuu hän heräämättä läpi yön ja vuorokaudessa unta tulee niinä päivinä n.13 h, silloin kun allergia painaa niin n.11 h ja tätä voi jatkua viikon tai ylikin helposti. eli selvästi nukkuu enemmän ja paremmin kun allergiat ei paina. lisäksi saa niinä öinä maidon kun on allergia oireita, jos ei oireita ole ei hän myöskään herää maitoa pyytämään. ollaan n.7 kertaa pidetty unikoulua, sen tulokset kestää niin kauan kunnes taas täytyy testata uutta ruokaa. pojalla on 5 ruoka ainetta jotka on todettu sopiviksi, joten uusia ruokia on kokeiltava lähes jatkuvasti. mutta silti EN JAKSA VALVOA! pelkään että tulen hulluksi, heh muutun ihmissudeksi öisin jos joudun valvomaa, no siltä se oikeasti tuntuu. poika muuten nukkuu lasten sänngyssä mun vieressä joten siitä aina kömpii viereen. onko mitään tehtävissä. onko kellään samoja kokemuksia?
Kommentit (2)
Ei ihme, että on allerginen, kun on eka vuosi menty pelkällä rintamaidolla. Tiesittekö, että yli puoli vuotta kestävä täysimetys altistaa allergioille?
Niin pakko sun on pitää taukoa kokeiluissa. Meillä on kyllä enemmän ruoka-aineita nyt kun kuopus on 2v niin jo 17 ruoka-ainetta. Voihan se olla ettei sopivia niin vaan löydykään vielä vaan lähes kaikesta tulee oireita. Päätä vaikka että pidätte niin kauan taukoa että saat huilata, menet ajoissa nukkumaan jne. Tankkaat itsellesi voimia ja sitten kun tuntuu että jaksat niin alat vasta antaa jotain uutta. Ei täältä ole mitään muuta kun vertaistukea tulossa, oon itekin ollu joskus aika väsy. Mun mielestä ei ole mikään pakko koko ajan vaan kokeilla jos teillä on edes joka ruoka-aineryhmästä yksi ruoka-aine ja korvike niin huilatkaa nyt ensin vähän! Terve esikoisemme oli lähes pelkällä rintamaidolla ekan vuotensa kun mikään ei kelvannut. Ihmeesti ne pärjäilevät.