Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA APUA! Asiaa asiakastietorekisteristä!

Vierailija
05.02.2009 |

Epäilen että mulle on tullut merkintä luottorekisteriin. Soitin aamulla kaikkiin niihin paikkoihin, joissa voisi olla jotain ongelmaa ja kukaan ei sanonut vieneensä asiaa luottorekisteriin. TOSIN: mulla voi olla jäänyt joku lasku maksamatta mutta en kyllä ole saanut esimerkiksi perintätoimistosta kirjettä.

Tilasin Suomen Asiakastietorekisterin omatieto-otteen eikä siinäkään näy mitään ELI kysymys kuuluu: kauanko siinä menee ennenkuin se on siellä? jos siis merkintä tulee? Ja voiko ollla niin, että esim pankki tai luottokunta tietää merkinnästä mutta asiakastietorekisteri ei?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.mutta mulla ei oo ennen ollut mitään tilanteita tällaisten asioiden kans

Vierailija
2/7 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulla edes kovin paljon ole mitään lainoja mutta siis että olis yksinkertaisempaa. Laitoin varmaan viiteen paikkaan hakemukseen ja kaikilta tuli vastaus, että valitettavasti emme voi nyt myöntää teille lainaa ja se perustuu kokonaisarvioon.

VAI olisko ne sanoneet suoraan, ettei voida myöntää koska ette ole luottokelpoinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että luottotiedot eivät ole kunnossa!

Tiedän kokemuksesta.

Vierailija
4/7 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulla edes kovin paljon ole mitään lainoja mutta siis että olis yksinkertaisempaa. Laitoin varmaan viiteen paikkaan hakemukseen ja kaikilta tuli vastaus, että valitettavasti emme voi nyt myöntää teille lainaa ja se perustuu kokonaisarvioon.

VAI olisko ne sanoneet suoraan, ettei voida myöntää koska ette ole luottokelpoinen?

eivät riittäneet lainasummaan ? tai vakuudet eivät ole kunnossa.

Vierailija
5/7 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusista merkinnöitä ei enää tule kirjettä.

Sulla on siis luottotiedot kunnossa. Ei ne mene siitä, että on lasku maksamatta. Ne menee vasta, kun perintätoimisto siirtää asian käräjäoikeuteen. Senkin jälkeen on vielä 2 viikkoa aikaa hoitaa lasku, ennen kuin tulee merkintä luottotietoihin.

Lainojen maksamatta jättämisestä tulee tosin merkintä jo ennen noita em. juttuja.

Vierailija
6/7 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli taloustilanne oli hyvä, mutta 2 vuotta vanha maksuhäiriömerkintä esti luoton saamisen.

Sulla on siis vielä luottotiedot kunnossa.

Vierailija
7/7 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan et eikö ne vaan kehtaa sanoa, jos on luottorekisterissä merkintä ja sen takia ei anneta lainaa...