Onko täällä muita onnettomia, jotka eivä t koskaan tule perimään muuta kuin velkaa?
Minä en tule koskaan saamaan vanhemmiltani euroakaan perinnöksi ja heidän hautajaisensakin joudun sitten tulevaisuudessa rahoittamaan velkarahalla.
Hiukka vituttaa kun joillekin läpsähtää miljoonaperintöjä
Kommentit (48)
Tyypillistä AV:a "olisin kiitollinen jos vanhempani olisivat elossa". " En ole kiitollinen vaikka sainkin periä viisi milliä, voi kunpa isopappa eläisi vielä". Näin puhuu ihminen joka on saanut paljon ilmaiseksi. Jos on rikas, on helppo esittää nöyrää ja muka väittää pehmeiden arvojen olevan tärkeitä.
Tyypillistä AV:a "olisin kiitollinen jos vanhempani olisivat elossa". " En ole kiitollinen vaikka sainkin periä viisi milliä, voi kunpa isopappa eläisi vielä". Näin puhuu ihminen joka on saanut paljon ilmaiseksi. Jos on rikas, on helppo esittää nöyrää ja muka väittää pehmeiden arvojen olevan tärkeitä.
En ole saanut mitään ilmaiseksi, ja omilta vanhemmiltani en tule saamaan. Alkoholiin on menneet heidänkin rahat ja minulle on aika sama elävätkö vai eivät.
Miehen puolelta on odotettavissa suuri perintö. Todella toivon, että sen aika on vuosikymmenten päässä, jolloin luonnollisesti siirtäisimme varat suoraan omille lapsillemme.
Ymmärrän, jos ap olisi kaivannut henkistä tukea ja turvaa vanhemmiltaan, mutta en sitä, jos kaipaisi rahoja. En kai vaan osaa arvostaa materiaa enkä kaivata sitä ympärilleni.
sanoa jos ei ole joutunut koskaan hautaamaan läheistä, rakasta ihmistä.
Tällä palstalla taitaa kuienkin olla niitäkin jotka eivät oikeasti välitä kenestäkään ja ilahtuisivat vanhempiensa tai muiden läheisten kuolemasta. Mahtavaa, tulee perintöä =D
ovat lähtöisin rakastavasta kodista ja toivovat vanhempien elävän mahdollisimman pitkään.
Ja ne, jotka haluaisivat jotain periä, eivät peri, he ovat kylmästä kodista, joissa ei lapsista välitetty ja nyt heille on aivan sama kuolevatko vanhemmat vai ei.
Niin se vain on.
En tosiaan elele vanhempien rahalla. Auttaisivat tietty jos tarvis, mutta ei tarvitse, Ihan normaalia elämää tässä vietetään. Ja en tosiaan ilahdu jos läheinen kuolee ja tilille rapsahtaa mojova perintö...Olet outo! Tietysti haluan, että lapsillani on ihanat isovanhemmat elossa!
että vain ison perinnön jättävät vanhemmat välittävät lapsista ja tukevat heitä.
Kyllä niitä perintöjä jää juopoilta ja narsisteilta ja vaikka kuinka julmilta vanhemmilta.
Minä tulen varmaan ihan oikeasti perimään ja kunnolla velkaa, jos vaan vanhempani kuolevat tietyssä järjestyksessä. Ei tulisi pieneen mieleenkään häätää omaa vanhempaani pois omasta kotoaan ja miettimään, että miten pärjää pelkällä kansaneläkkeellä kymmenien tuhansien ellei jopa satojen tuhansien asuntolainan kanssa.
Olen tähän kyllä jo henkisesti varautunut ja ajattelen, että se on sitten minun vuoroni auttaa vanhempiani.
Ja sille, joka sanoo, että velkaa ei voi periä, niin sanon taas, että minä en taas voi olla niin epäinhimillinen etten ottaisi velkaa niskaani.
Niin eihän sitä kukaan kiellä. Miksi et maksaisin niitä jo ennen vanhempiesi kuolemaa ?
jos ei halua ottaa velkoja niskaansa? Kun vanhemmat kuolleet, niin miksi sinun pitäisi kärsiä heidän veloistaan? En ymmärrä.
Minä olen kotoisin lämpimästä rakastavasta ja varakkaasta kodista. Olen perinyt jo ison omaisuuden ja perin vielä lisää. Olen siitä äärettömän kiitollinen ja onnellinen. Miksi en olisi? Elämäni on helppoa, mikä ei tarkoita sitä, että en tekisi töitä.
Minun on helppo ymmärtää Ap.ta joka ei jaksaisi aina kitkuttaa köyhyydessä. Joskus olisi kiva saadakin jotain. Kun niin moni on sitä mieltä, että eivät haluaisikaan periä rahaa, niin ihmetyttää miksi sitten ihmiset lottoavat, raaputtavat ässä arpoja jne. rahojen toivossa. Mitä eroa niillä rahoilla on? Eiköhän suurinosa meistä kuitenkin pitäisi vanhempansa niin kauan kuin mahdollista, eikä odottele kieli pitkällään tulevaa perintöä.
En halua vanhempiani hengiltä mutta olen kateellinen heille, jotka tulevat aikanaan saamaan rahaa "lohduksi" vanhempiensa menettämisestä! Ajatelkaa meitä köyhiä, me ikäänkuin saamme sekä surua ja ehkä vielä velkaakin tai jos ei velkaa niin vaivaa!
Mun vanhemmilta tulee jäämään vain arvoton talo. Kukakohan senkin ostaisi eikä siitä mitään saakaan. Luultavasti maksamme sisarusten kanssa vielä hautajaisetkin omasta taskusta.
Eiköhän raha pikkasen edes lohduta siinä vaiheessa kun sen rakkaan ihmisen menettää. Mutta AV:n mukaanhan raha ei lohduta eikä ikinä ole hyvästä! Näin puhuu vain ihminen jolla on aina ollut rahaa riittävästi!!!
Näinkö se menee ei ihmishengellä ole mitään arvoa kuin mitä perinnöksi saa?
ja jos vanhemmilla jotain oliskin niin sanoisin että käyttäisivät itseensä. Siivoojan ja autonkorjaajan palkoista ei säästöön ole jäänyt ja eläkkeet niin pienet että hyvä kun pärjäävät. Mutta en ole katkera. Päin vastoin toivon itselläs olis ylimääräistä millä avittaa heitä.
En kuitenkaan ole antanut sen pilata elämääni.
Hankin itselleni -monien ihmisten suureksi yllätykseksi- maisterin paperit ja olen onnistunut ihan itse kokoamaan itselleni ihan riittävästi mammonaa.
Eipähän tarvitse olla katkera ja kateellinen muille.
että ihmiset jotka saavat perintöä, ottavat sen kuitenkin vastaan, miksi? Perinnöstä voi kieltäytyä.
Miksi ette kieltäydy, jos sillä perinnön saamisella ei ole mitään väliä, vaan haluatte ikuista elämää vanhemmillenne.
Siitä on 20 v aikaa. Rahaa tuli sen verran että opintojen aikana ei tarvinnut kituuttaa.
Seurravat perimät tuonevat kiinteää omaisuutta eli käytännössä talo pitää myydä tai sitten ottaa lainaa että saa perintöverot maksettua :-o
Tarkoitatko oikeasti, että jos vanhempasi olisivat kuolleita, maksaisit heidän velkansa, koska muu olisi "epäinhimillistä"? Miten, miksi, miltä kannalta? Tuskin se vanhempiesi "eloa" haudassa lohduttaa, että lapsi kantaa heidän velkojaan...
Ei tarvitse yleensäkään pitää mitään hautajaisia. Riittää kun pyytää ruumiin poltettavaksi krematoriossa ja sitten ne tuhkat voi uurnasta sirotella mereen ja sanoa että se oli vainajan tahto. Kätevää. Ei tule mitään kustannuksia. Näin aion omien vanhempieni kohdalla menetellä.
voi laittaa. Ilmaiseksi täältä ei lähde kukaan.
jos menee sosiaalihuoltoon ja sanoo että kertokaa milloin on hautajaiset ja että vainaja on varaton.
Ja missään nimessä ei saa mennä ottamaan pesästä mitään - jos otatte sokerikipon niin se katsotaan että huolitte perintöä. Antakaa sossun hoitaa sekin ja kysykää milloin on perukirjoitus. Muuten joudutte velkavankeuteen. Asiat pitää osaa hoitaa. Kyllähän ne yrittävät että maksatte kaikki
Velat vähennetään pesästä ja jos pesä menee miinukselle, niin ei sitä tarvii maksaa.