Vauvan "yövaate"
Kertokaapa jotkut viisaammat, että millaisissa vaatteissa vastasyntynyt nukkuu yö-/päiväunensa? Pitääkö olla joku erillinen "yöpuku" vai nukkuuko se ihan bodyssa (ja potkuhousuissa)?
Esikoista odottelen rvk 36+0
Kommentit (3)
ihan vastasyntynyt saattaa helposti nukahtaa yöunilleenkin päivävaatteissa, mutta jo rytmityksen kannalta saattaa olla kivempaa vaihtaa yöksi yövaatteet. Meillä näin tehtiin n. 2-viikkoisesta alkaen.
Vauva nukkuu terällisessä potkupuvussa tai sitten unipussissa, joka pitää varmasti lämpimänä (saa verkkokaupoista ja lastentarvikeliikkeistä).
Itse olen melko pienellä jo ruvennut käyttämään erillistä yöasua ihan siksi, että kuvittelen tiettyjen iltarutiinien auttavan vauvaa jäsentämään aikaa (tyyliin: iltapesut, yöpuku päälle --> on yö, kuuluu nukkua...)
Meillä kätevin yöasu on ollut mahdollisimman helposti ja nopeasti puettava asu, joka ei sisällä liikaa osia (eli esim terällinen vetoketjulla suljettava potkupuku). Blogisti-Lauran pojalla oli myös hurjan kätevän näköinen yökkäri, katson jos osaan laittaa linkin kyseiseen blogiviestiin: http://vauva.mederra.com/mblog/post.php?p=4581 Helppo ja nopea puettavuus on ihana ominaisuus silloin, jos joudut vauvaa käyttämään vaipanvaihdolla kesken yön, mitä pienemmillä eleillä homma hoituu sitä vähemmän sinä itse ja vauva virkistytte.
tai kaksiosainen tai haalaarimallinen trikoopyjama. Yöpuvut ja päivävaatteet on ihan selkeästi erikseen kaupoissakin.
Päivällä sitten oli käytössä plyyssisiset potkupuvut, collegepuvut ym. päivävaatteet. Päiväunet nukkui päivävaatteissa.