Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan "yövaate"

04.02.2009 |

Kertokaapa jotkut viisaammat, että millaisissa vaatteissa vastasyntynyt nukkuu yö-/päiväunensa? Pitääkö olla joku erillinen "yöpuku" vai nukkuuko se ihan bodyssa (ja potkuhousuissa)?

Esikoista odottelen rvk 36+0

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kaksiosainen tai haalaarimallinen trikoopyjama. Yöpuvut ja päivävaatteet on ihan selkeästi erikseen kaupoissakin.

Päivällä sitten oli käytössä plyyssisiset potkupuvut, collegepuvut ym. päivävaatteet. Päiväunet nukkui päivävaatteissa.

Vierailija
2/3 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vastasyntynyt saattaa helposti nukahtaa yöunilleenkin päivävaatteissa, mutta jo rytmityksen kannalta saattaa olla kivempaa vaihtaa yöksi yövaatteet. Meillä näin tehtiin n. 2-viikkoisesta alkaen.

Vauva nukkuu terällisessä potkupuvussa tai sitten unipussissa, joka pitää varmasti lämpimänä (saa verkkokaupoista ja lastentarvikeliikkeistä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen melko pienellä jo ruvennut käyttämään erillistä yöasua ihan siksi, että kuvittelen tiettyjen iltarutiinien auttavan vauvaa jäsentämään aikaa (tyyliin: iltapesut, yöpuku päälle --> on yö, kuuluu nukkua...)

Meillä kätevin yöasu on ollut mahdollisimman helposti ja nopeasti puettava asu, joka ei sisällä liikaa osia (eli esim terällinen vetoketjulla suljettava potkupuku). Blogisti-Lauran pojalla oli myös hurjan kätevän näköinen yökkäri, katson jos osaan laittaa linkin kyseiseen blogiviestiin: http://vauva.mederra.com/mblog/post.php?p=4581 Helppo ja nopea puettavuus on ihana ominaisuus silloin, jos joudut vauvaa käyttämään vaipanvaihdolla kesken yön, mitä pienemmillä eleillä homma hoituu sitä vähemmän sinä itse ja vauva virkistytte.