Vinkkejä kitaraisaleikkaukseen menevälle poitsulle (ja äidille)?
Meillä on pian edessä kitarisan poisto ja korvien putkitus. Mitähän pitäisi tietää ja mihin kannattaa varautua?
Kommentit (4)
Olin mukana kun nukutettiin ja se meni hetkessä. Hetken oli tokkurainen toimenpiteen jälkeen, mutta ei pahasti itkeskellyt. Lueskeltiin sylikkäin jonkin aikaa, katsottiin videota ja lapsi söi mehujäätä. Toimenpiteestä oli todella apua meille.
Hassuna sivuvaikutuksena jäi joksikin aikaa honottava ääni, kun puhui jotenkin "nenän kautta". Ihan tyypillistä kuulemma ja meni ohi aikanaan.
Välttämättä korvatulehdukset ei vähene, ainakaan heti, mutta märkä tulee heti pihalle jolloin tulehdus on kivuttomampi ja helppo diagnosoida eikä jälkitarkastusta aina tarvita.
Ekalla kerralla isi meni pojan kanssa nukutukseen ja kuulin äänet odotushuoneeseen. Itkin myötätunnosta sielläkin, joten hyvä, etten ollut paikalla. Poika oli tosi itkuinen herättyään ja kesti pitkään ennen kuin hän tokeni siitä. Kotimatkalla olisi käsittääkseni hyvä, jos lapsi ei joutuisi istumaan takapenkillä yksin - meillä isi ajoi ja minä olin pojan kanssa takapenkillä.
Toisella kerralla osattiin pojan kanssa molemmat varautua paremmin: olimme selittäneet naamalle laitettavan maskin ja sen, että siihen nukahtaa, ja että pojan herättyä äiti olisi heti siinä vieressä odottamassa. Tällä kertaa olin nukutuksessa mukana ja se on tosiaan herkälle vähän rankkaa seurattavaa, mutta nopeastihan tilanne siitä laukeaa. Pojan avattua silmänsä olin siinä ihan vieressä istumassa ja puhuin rauhoittavalla äänellä (ekalla kerralla muistaakseni huonoa oli juuri se, että ensimmäinen ihminen, jonka poika näki nukutuksesta herättyään, oli vieras hoitaja) ja sillä kertaa poika oli välittömästi hyväntuulinen ja pääsimme kotiin nopeasti.
Molemmilla kerroilla putkitus auttoi eikä korvatulehduksia ollut koko sinä aikana, kun putket olivat paikoillaan. Nyt on varmaan molemmat jälkimmäisen kerran putketkin irronneet ja hyvin on mennyt!
meillä tehtiin noi samat kans. oli ihan helppo juttu. jos oot kovin herkkä niin älä mee kattoo ku nukutetaa. koko hommassa meni jotain 10min, lapsi oli itkuinen sen jälkeen heräillessään noin 30-45min, kahden tunnin päästä jo leikki ja söi.
tulehduksia ei ole sen jälkeen ollut ja räkäisyyskin on vähentynyt flunssissa.