Ehdottakaa minulle ammatti!
Olen täysin ulalla mitä haluaisin alkaa opiskelemaan.. Tiedän, että haluan tehdä käsilläni jotain ja näen itsekin tulokset. Mutta mitä?
Ajattelin tulevan ammattini ensin olevan kätilö. Hain kouluun ja pääsin sinne. Tämä ei kuitenkaan todella ole se minun alani, en halua olla niin paljon ihmisten kanssa tekemisissä (Älkääkä kysykö miksi sitten hain kätilöksi, makes no sense..)
Ei tässä pysty muuta enää ajattelemaan, pää kumisee tyhjyyttään kun ei ole ideoita. Ehdotuksia? Lukio on käytynä mutta ammattikoulutasoisetkin koulutukset kelpaavat!
Kommentit (8)
vaan, siinä saa tehdä käsillään kaikkea, ruuvata putkia ja kolata lunta!
hae taidealalle ja hakeudu suunnitteluhommiin.
Moni ottaa nykyisin mieluummin naismaalarin, laatoittajan tms. kotiremontin tekijäksi. Tekevät usein huolellisempaa jälkeä kuin miehet.
Maalari kuulostaisi hyvältä! Täytyykin mennä katsomaan koulujen sivuja.. Kiitos! Palaan tänne vielä katsomaan kyllä jos on lisää ehdotuksia =)
tai vaikkapa kultaseppä :) tuli heti mieleen, että varmasti sinun vahvinta alaa!
palkkatyöpaikkoja on todella niukasti - sisustajille ehkä sisustusmyymälöissä jonkin verran, jos sitten haluaa keittiökaapistosuunnittelijaksi yms. Jopa Taideteollisesta korkeakoulusta valmistuvien on vaikea löytää alan töitä, vaikka opinahjo tuottaa alan korkeinta osaamista.
Saa olla todella motivoitunut ja kestää epävarmuutta, jos taide- ja esinesuunnitelijaksia aikoo. graafikkona tai teollisena muotoilijana töitä löytyy varmemmin.
Todella huono matematiikassa, kemiassa ja fysiikassa..