Jos yh-äiti nauttii psykoosilääkkeitä,
eikä herää yöllä, kun lapsi kaipaa tai esim. oksentaa sänkyyn, onko lastensuojelun paikka?
Kommentit (9)
Vähän faktoja:
joka sadas suomalainen sairastaa skitsofreniaa
joka kolmas voi elää normaalia elämää lääkkeiden ansiosta
joka kolmas saa vähäisiä oireita lääkkiestä huolimatta mutta voivat silti elää melko normaalia elämää
joka kolmas ei saa apua lääkkeistä ja tarvitsee siksi hoitajaa ja ehkä jopa laitoshoitoa.
Älkäämme siis niputtako kaikkia.
Jos äidin ainut ongelma on ettei meinaa herätä lapsen itkuun esimerkiksi unilääkkeen vuoksi on syytä järjestää asia jotenkin sillä tavoin että äidin kanssa asuu joku muu aikuinen joka voi tarvittaessa auttaa öisin.
Muutoinhan äiti voi toimia ihan kuten terveet äidit joten huostaanotto olisi vääryys sekä äitiä että lasta kohtaan.
ne pikemminkin piristävät. Unilääkkeet asia erikseen.
t. psykoosilääkkeitä jo 6 vuotta syönyt ja aina olen herännyt vauvan tai taaperon itkuihin tai vähäiseenkin ääntelyyn
herännyt hyvin kyllä aina lapsen yöllä itkiessä ja mielialalääkkeitä olen käyttänyt viim 10v
Ainakin mulla. Onneksi on lapset suht isoja ja mies normaali.
nyt kun olen 4 vuotta sitä syönyt, olen huomannut että herään taas lasten itkuihin helpommin.
Lääkkeen alotuksen jälkeen meni varmaan vuosi etten aina herännyt.
eli se kallein alkuperäinen:/
Onneksi on 112-koodi kelakortissa niin ei tarvi maksaa kuin 3e /3kk lääkkeet
mutta ei vie tajua kankaalle. Minullakin on 112-polttomerkki kelakortissa, niin saan 500€:n lääkkeet 3€/3kk
ei skitsofreenikot saa lapsia????