Montako kummi-lasta teillä on?
Kommentit (17)
ja vielä Pelastakaa Lapset -järjestön kautta ollut kummilapsi Keniassa.
khden ensimmäisen kanssa vietin paljon aikaa ja hoidin heitä, mutta lopuille en millään pysty tarjoamaan sellaista kummisuhdetta kun toivoisin...ja kunomia lapsiakin jo on. En ehkä näin montaa olisi halunnut, koska aikaa ei vain kaikille ole niin paljoa kuin haluaisin, mutta siitä tehtävästä ei ole helppo kieltäytyä. vaikka 2 kert olen sen viime vuoden aikana tehnytkin.
Mulla ei ole ainuttakaan, eikä ole miehelläkään. Musta olisi kyllä ihan kiva, jos olisi joku.
ja seitsämäs on jo äitinsä massussa kovaa vauhtia tulossa =)
Valitettavasti en ole yhdestä vuosiin kuullut mitään.....
4 poikaa ja 2 tyttöä kummilapsena. ikähaarukka 6-15v.
joista kolme vauvoja... en tajua vanhempiansa, tiesivät että mulla on monta pientä kummilasta ja omakin lapsi, mutta silti halusivat mut kummiksi. Hienoahan se on, mutta pakostakin aika vähän jää aikaa kummilapsille:(
Toivoisin kovasti, että pääsisimme edes yhden vauvelin kummiksi vielä. Omatkin lapset kun ovat jo vauvavaiheen ohittaneet, niin olisi tarjota toiselle hoitoapua ja ostella pikkuvaatteita.
Ongelma on vain se, että meillä ei ole miehen kanssa oikein sellaisia yhteisiä tuttavaperheitä - on vain minun ystäviäni tai hänen ystäviään. Ja ymmärrän kyllä että on vaikea pyytää kummiksi sellaista pariskuntaa, jonka toista osapulta ei oikein hyvin tunne :(
Yhteisiä onkin sitten kahdeksan. Vähänpä meistä enää kummeina hyötyä on, kun omiakin lapsia on.
Enkä tiedä tuleeko koskaan olemaankaan, vaikka meillä kyllä intoa riittäisi... :(
Mulla 2 omaa kummipoikaa ja 1 kummityttö,
miehellä 3 omaa kummityttöä
yhteisiä vielä 1 tyttö ja 1 poika.
Eli yhteensä kahdeksan, ikähaarukassa 0-12 v - ja miehelle tulossa vielä yksi poika, jos suostuu.
Kaikkia nähdään vähintään kahdesti vuodessa, lähes kaikkia kuukausittain.
2 ns parasta ystävää on pyytänyt kummeiksi muita kavereitaan. Mitäpä tuosta. En ole ikinä ollut kaasonakaan.
Mielelläni joskus kummiksi tulen. Omassa suvussa on tapana pyytää kummeiksi sukulaisia. Pääsen varmasti sisarusten lasten kummiksi tulevaisuudessa.
Kärsittiin lapsettomuudesta kun ystävät sai lapsia ja kaikki nähtävästi ajattelivat ettei haluta olla lasten kanssa laisinkaan tekemisissä.
Nyt kun saatiin oma lapsi niin osa harmittelee että jos oltaisiin tiedetty että teillekin lapsi tulee niin oltaishan me....