Antaisitteko kissan oleskella vauvan sängyssä?
Mä suorastaan järkytyin, kun olin kaverilla ja huomasin heidän kissan makoilemassa Vaavi-sängyssä.
Vauva ei tietty ollut siellä, mutta kuitenkin.. En antaisi kissan "kotiutua" ja pesiä koskaan vauvan sängyissä!
Kaverini vain sanoi, kun mainitsin kissan olosta, että "joo, se menee sinne koko ajan", muttei tehnyt asialle mitään.
Kommentit (18)
Minulla myös ystävä jonka luona kaikenkarvaiset ystävät saavat makoilla vauvan sängyssä ja hoitopöydällä.
Yököttää.
onko teidän kissat tottuneet ettei saa mennä vai pidättekö ovet kiinni? en ajatellut ostaa mitään verkkoa sängylle tai ainakaan pitää sitä aina.. Yökis laitamme sitten huoneen oven kiinni. Miten muut tekevät?
Tutustumassa se sai aikoinaa käydä pinniksessä ja siihen se sitten jäikin. Meidän katti on jättänyt vauvan/lapsen sängyt rauhaan, sillä meni oppi nopeasti perille kun meni nuuhkimaan vauvaa joka tömäytti sitä kädellä pari kertaa :)
kissat myös hyppivät ruokapöydillä (tarjoiltavien ollessa esillä) ja ruoanvalmistustasoilla.
Minua hieman yököttää, koska käpälissään kuljettavat kissanhiekkamurua joka paikkaan. Myös kaikesta tarjottavasta saa aina onkia kissan karvoja.
Heillä myös haisee kauhealle, kun kissanhiekkaa ei kauhean usein puhdisteta, myös vessan lattia on sitä täynnä.
Kissojen takia kutstun heitä mieluummin meille, kuin menen itse heille.
Välillä mietin olenko ihan hysteerinen, mutta minusta on ällöä kun heillä ei siisteydestä pidetä kauhean hyvin huolta ja kissat sitten vielä nuuhkivat/nuolevat ruokia ja sitä murua on jopa ruokapöydillä.
Kiva kuulla, että tässä sänkyasiassa en ole ainakaan ainoa "hysteerinen" ;).
ap
Hinkkaavat persreikiäänkin joka paikkaan! YRJÖ!!!
Haistelevat kadulla toisten koirien kuset ja paskat ja toisten koirien takamukset ym. ja sitten tulevat nuolemaan vauvan naamaa ja tassuissaan tuovat likaa sisälle....
Ei täysin sisäkissat mitään pöpöjä levittele. Toisin kuin joka päivä ulkona käyvät kissat ja tietysti ne koirat...
Täältä opittu hyvä neuvo oli se, että vauvan sänky ja vaunut aivan tupaten täyteen ilmapalloja. Meillä riitti kissoille se, että kun sinne kerran hyppäsi, ei tehnyt toiste mieleen.
kynsillään tai silmiin. Kissa on peto.Saisin ihan hysteerisen kohtauksen, jos kissa menis mun vauvan sänkyyn tai vaunuihin. Tietysti jos ystäväsi koko ajan vahtii kissaa, ettei se pääse sänkyyn silloin kun vauva on siellä, mutta enpä luottaisi. Totta kai kissa menee kielloista huolimatta sinne, kun kukaan ei näe. Tuo karvahomma on ällöttävää, mutta ei niin suuri ongelma kun tuo raapimis- ja tukehduttamisvaara. Sinuna kysyisin ystävältäsi, eikö hän pelkää, että kissa raapii tms. vauvaa. Eläin"hullut" ei useinkaan ajattele tällaisia ennenkuin tapahtuu jotain.
Meillä on 2 kissaa, ikinä ei ole ollut asiaa vauvan sänkyyn, vaunuihin, hoitopöydälle yms vauvan omiin paikkoihin. Ja täydellisesti ovat tuon muutamasta komennosta uskoneet. Eivät ikinä edes yritä.
Karvat sun muut hygieniaseikat ei mua huoleta, ihan yhtä puhtaita ne (sisä)kissat on kuin muukin koti, hyvä vaan kun saa vauvakin vähän vastustuskykyä kun kaikki ei ole yli-hygieenistä.. Mutta alussa varsinkin pelkäsin että kissa hyppää vauvan päälle sänkyyn, vahdin aika tarkkaan. Mutta ei ne tosiaan ikinä edes yrittäneet, oli vauva sängyssä tai ei. Ne jotenkin ymmärsi sen homman heti.
Ja nykyisin kun lapsi reilun 1v, ovat hali-kavereita, lapsen eka sana on kissa, rakastaa niitä selvästi todella paljon.
lapsemme on kolme vuotta ja koskaan kissat eivät ole häntä raapaisseet, vaikka lapsi antanut aihetta siihen monesti.
Kasasimme vauvan sängyn kaksi kuukautta ennen laskettua-aikaa ja sillon opetimme jo sen, ettei pinnasänkyyn mennä. Oppivat sen varsin nopeasti. Kuitenkin vauvan sängyn viereen laitoimme kissoille tuolin, jossa saivat istua ja katsoa vauvaa. Istuivat siinä paljon, mutta sänkyyn eivät mene
eikä myöskään vaunuihin. meilläkin kissa on hyvin oppinut tämän, kun alussa johdonmukaisesti aina kielsi näihin menemästä. mitään verkkoja tms. ei alettu virittelemään.
sen sijaan tuon 3-vuotiaan sängystä en enää hätistele pois jos siellä joskus torkkuu. eipä sinne menekään kuin sängyn ollessa tyhjä, sen verran lapsi öisin pyörii. yöllä meillä kissa nukkuu meidän aikuisten sängyssä jalkopäädyssä.
Meillä 1,6v tyttö tykkää ja leikkii hirveästi kissan kanssa, mutta kissa on kissa ja yks päivä raapas tyttöä silmästä, verta tuli ihan sieltä silmän sisältä.
Lääkäriin menttin ja lääkäri katsoi ettei ole saanut isompaa vahinkoa ja antibiootit määräsi.
Sanoi vaan et tyttö pääsi helpolla kun miettii miten terävä kynsi kissalla on.
Enpä ole enää kauheasti tytön antanu leikkiä kissan kanssa.
meidän kissojen mennä vauvan sänkyyn tai vaunuihin. Eivät kyllä ole ikinä yrittäneetkään niin että vauva olisi sängyssä, tyhjään sänkyyn alussa yrittivät mutta kielloista oppivat.
Ikinä en kuitenkaan luottaisi siihen, että kun kerran eivät ole ennenkään menneet niin ei ne varmaan mene nytkään. Meidän lapsi on jo reilusti yli vuoden, mutta nukkuu edelleen aina suljetun oven takana. Ikinä ei ole kissojen kanssa mitään ongelmaa ollut, ei edes vaikka lapsi joskus aika "väkivaltaisestikin" niitä hellii, mutta ei se tarvitse kuin sen yhden ainoan kerran kun jotain käy. Asettuu nukkumaan lapsen päälle tai raapaisee tms. Kissa on kuitenkin petoeläin.
Ei siis ikinä kissoja (tai muitakaan elukoita) yksin/vahtimatta lasten kanssa meidän huushollisssa!
meillä kissa nukkuu vauvan sängyssä. en näe siinä mitään kummallista. jotkut ovat vain hysteerisiä ;)
Ties milloin se kissa hyppää sinne vauvansänkyyn ja tukehduttaa vauvan. Olen joskus kylässä ollessani repäissyt kissan väkivalloin ylös matkasängystä ja roikottanut sitä rangaistukseksi raivon vallassa niskasta ilmassa kun meni hyppäämään meidän vauvan tyhjään matkasänkyyn. Tämän episodin jälkeen se kissa ei enää koskaan mennyt sinne matkasänkyyn yökyläillessämme eli koulutus tehosi.
enkä myöskään antaisi kissojen kulkea ruokpöydällä sillonkaan kun sen äärellä eivät ihmiset syö. Muuten saavat olla ja elää. Aiemmin oli kissoja muttei lapsia, nyt päinvastoin. Pidän kissoista todella paljon, niiden riippumattomuudesta ja kauneudesta, mutta en silti antanut niille rajattomia vapauksia.
Tuli mieleen, että haiseeko kaverillasi kissanpissa? Mulla on sellainen peukalosäänto tms, että hyvässä kissakodissa ei haise.
Yksi syy oli se, että emme osanneet opettaa kissalle, että sine ei mennä.
Samasta syystä vauva nukkuin päivisin vaunuissa ja olipa sisällä taikka ulkona, niin kissaverkko oli päällä.
Meillä on kaksi kissaa ja en ikinä antaisi kissojen mennä vauvan sänkyyn, sillä kissa oppii siihen herkästi (tykkäävät laatikoista yms.paikoista/kolosista).
Kissa on mukavuudenhaluinen eläin ja ei välttämättä välitä vaikka vauva olisikin sängyssä nukkumassa. Voi kiehnätä vauvaa ja nukkua vahingossa vauvan päällä. Lisäksi karvoja meillä ainakin on ihan tarpeeksi muuallakin, ei niitä vauvan sänkyyn erikseen tarvita:)