Kouluikäinen poika kyselee isäänsä=(
En tiedä mitä mun pitäisi tehdä/sanoa, kun poika kysyy että koska isä tulee häntä hakemaan/katsomaan. Vastaan aina vaan että en tiedä, isälläsi on varmaan kiireitä.. Yrittänyt soittaa hänelle, vaihtanut numeron salaiseksi. Koko pojan elämän aikana olen saanut lapsen isän houkuteltua lasta katsomaan ehkä yhteensä 10kertaa ja yksi vaihe oli kun kävi ihan itse pari kk:tta itse ihan säännöllisesti ja soittelikin pojalle välillä. Syntymäpäiviä ei muista, eikä joulunakaan.. Yli vuosi jo viime tapaamisesta, nyt poika taas kerran kysyi että koska isä tulee hakemaan? Vastasin taas: En tiedä. Jos pojan isä joskus vielä jostain kumman syystä ottaa yhteyttä, niin en tiedä pitäisikö sanoa että jättää kokonaan rauhaan, eli ei enään ikinä yhteydenottoa vai itkettää lasta ikävään kun isä käy kerran vuodessa katsomassa? En tiedä enään mitä pitäisi tehdä?? Kaikkeni olen yrittänyt että mies kävisi poikaansa katsomassa. Kertonut isälle kuinka poika kaipaa häntä ja että hän on tärkeä pojalle. Hänellä on toinenkin lapsi. Asuu lapsen ja nykyisen naisensa kanssa. Onkohan nainen kieltänyt tapaamasta? Isä kuitenkin "kiltti" luonteeltaan, miksi ei halua tavata/pitää yhteyttä? En haluaisi pakottaa luomaan isä-poika suhdetta, mutta pojalle tämä on tosi raskasta. Kuinkahan isompana kostautuu??
Kommentit (2)
lapselle ettei syy ole hänen, vaan isä on sellainen
Noi jutu on todella rankkoja lapselle joka syyttää itseään siitä ettei isä halua nähdä häntä. Minulla oli exäni kanssa sama tilanne, isä ei halunnut nähdä lastaan. Nyt lapsi on jo aikuinen ja isä on ottanut kerran häneen yhteyttä, mutta lapseni ei halunnut nähdä häntä.
Minkä ikäinen lapsi on nyt, kuinka paljon hän ymmärtää asioita. Sinuna kertoisin rehellisesti lapselle että et saa hänen isäänsä kiinni etkä tiedä missä hän on.
Halaus sinulle
heillä onneksi isä lopetti yhteydenpidon kokonaan lasten ollessa noin 7-8 vuotiaita.. nyt lapset voivat paljon paremmin ja äiti myös.
varmaan jossain vaiheessa lapsille tulee kriisi mutta luulen, että on helpompi selvitä siitä että isä ei välitä eikä tule käymään, kuin siitä, että isä vähän väliä nostaisi toivoa ja sitten pettäisi taas.
mitä jos menisit pojan kanssa perheneuvolaan ja siellä yhdessä ja ehkä erikseenkin juttelisitte siitä, että isä ei tule enää, mutta pojalla on sinut.... ammattiauttaja voisi auttaa poikaa purkamaan tunteitaan ja löytämään muita positiivisia asioita. asutteko paikkakunnalla jossa toimisi näitä varaiskiä? olisiko teillä mahdollisuus värvätä joku sukulainen tms tekemään pojan kanssa miesten juttuja.
tsemppiä..