Onko törkeää? Lahja-asiaa..
Voithan sanoa, että ehkä sisaresi palauttaa ne takaisin kiertoon.
Kommentit (23)
On alkanut vituttaa miehen sisko niin paljon että kieltäydyn miehen suvun lahjoista.
Miehen vanhemmilta ja siskoilta tulee ihan hirveästi lahjoja ja tosi kalliita.. Jokainen (sisko on jonkun lapsemme kummi)..
Yhdellä siskolla on nuoremmat lapset kuin meillä ja tämä onkin sitten alusta asti "varaillut" kaikki vaatteet haalarista sukkahousuihin omille lapsilleen.. Sitten hirveetä valitusta kun ei olla reimatec haalareita pidetty "parempina haalareina kun ne on niin kalliitkin jne jne..
Matkasänky saatiin aikoinaan miehen isältä mutta sitä ei saanut anoppilasta sitten kuljettaa mihinkään kun muutkin sitä tarvitsevat jne jne..
Nyt sitten kilahti ja kunnolla kun olemme säilyttäneet anopin varastossa nuorimmaisen tytön vaatteita ja oma siskoni sai tytön muutama viikko sitten. Lupasin antaa siskolleni nämä vaatteet ja kun menin niitä hakemaan kävikin ilmi että miehen sisko (=on raskaana) on roudannut ne omaan varastoonsa tai itsellensä kuitenkin..
Soitin ja sanoin että haluan ne vaatteet tokaisi minulle että siellä on kuule niin paljon meidän puolelta saatuja vaatteita että niitä ei sitten saa antaa kenellekkään "ulkopuoliselle". Varmaan tiesi että siskolleni olisin niitä ollut antamassa. Olin niin raivona että savu nousi päästä ja lopetin puhelun vähin sanoin että en olisi haukkunut miehen siskoa pystyyn..
Nyt sitten mietin mitä sanon, sanonko mitään ja vaan ilmoitan kaikille että emme ota heiltä mitään lahjoja vastaan...?
Ai niin sokerina pohjalla 4- vuotias tyttömme sai miehen toiselta siskolta nuken rattaat lahjaksi ja halusi viime kesänä työntää rattaita ulkona niin eikös tämä toinen sisko kieltänyt kun pitäisi näiden rattaisen säilyä vielä heidänkin tytölleen... Siis se ämmä on uskomaton!
AAAAARRRRRGGGHHHHHH!!!
Meilläkin kierrätetään vaatteita ja tavaraa, mutta kyllä ne lahjat annetaan ihan lahjan saajaa varten. Jos saan jonkun antamani lahjan 'takaisin' oman nuoremman lapseni käyttöön, on se kiva, mutta jos en saa, niin tärkeintä on, että lahjan saajalle on siitä ollut iloa.
Sellaisesta asiasta voisin huomauttaa, jos olen itse ostanut jotain omalle lapselleni, lainaan sitä siskoni lapselle ja haluan sen takaisin seuraavalle lapselleni (ollaan siskon kanssa tehty sopivasti vuorotellen : ) ja jos näkisin, että tällaista tavaraa 'kohdellaan huonosti'. Silloinkin on hyvä muistaa, että normaalissakin käytössä tavarat ja vaatteet kuluvat joka tapauksessa.
NYT teet selväksi sen, että tavarat ovat teidän ja teet niillä, mitä haluat. Jos käly ei palauta niitä vaatteita, niin nostaisin kyllä hirveän metelin.
Itse sanoisin asiallisesti mutta tiukasti, että olen kiitollinen lahjoista, mutta lahjat ovat lahjoja, eikä niitä voi varailla. Ne ovat teidän perheen tavaroita ja sillä siisti. Pyytäisin miehen siskolta tavarat takaisin.
Laitoin viestin että mies poikkee työmatkalla hakemassa laatikot.
- vastaus: No katson muutamia vaatteita itselleni mitkä haluaisin että jäisivät meidän suvulle.
- Minä vastasin: Ajattelin laittaa ne säilöön omille lapsilleni että saavat sitten antaa omille lapsillensa ja loput antaa siskolleni.
Ja nyt vastasi: Ok. Palautan sinulle kyllä vaatteet hyvässä kunnossa
Siis odottelen nyt kun se mies sitten saapuu.. Tästä tulee vielä iso riita ja vähän arveluttaa miten nämä kaksi muuta siskoa tähän suhtautuvat..
ap
Kaikkea sitä kuuleekin. Pysy ap nyt kuitenkin lujana, vaikka vaikeata olisikin. Minä olisin sen verran pirullinen ja lapsellinen, että seuraavaa synttäri- tms. lahjaa saadessa heittäisin jotain tyyliin "kiitos paljon, haluatteko te tämän jo saman tien itsellenne takaisin vai saako meidän lapsi käyttää sitä..?".
Pida puolesi, vaikka riitaa tulisi.
Älä suostu, älä missään nimessä suostu!!!
kyllä miehesi tehtävä ois sanoa että kaikki rätit tänne vaan, ennen ei lähde kotiinsa. Siis aivan naurettava tyyppi tuo miehes sisko, eihän lahjoja anneta niin että ajatellaan että ne saadaan takaisin omaan käyttöön. Älä tosiaan niele tuota, vaan anna tulla oikein täyslaidallinen.
miehen siskolle, että siinä, säilytä kuten parhaaksi näet, ja ostaisin omalle tytölleni uudet, joita hän saisi työnnellä ulkona miten lystää. Yleensä "lahja" tarkoittaa sitä että jotain annetaan OMAKSI. Muuten kyseessä on laina.
katsokoon vaikka lakikirjasta mitä lahjaksi antaminen tarkoittaa! Olisko pikkuisen materialisti se kälysi. Mulla ainakin kilahtaisi tuollaisen kanssa! Ja periksi en antaisi. Kai se mieheskin tähän voi jotain kantaa ottaa, toivottovasti ei ole tossukka joka on siskonsa tossun alla.
et voi mennä takuuseen siitä, että säilyvät priimana. Jos hän sanoo niitä lahjaksi, kerro, että sitten olit ymmärtänyt ihan väärin, sillä eihän lahjoja kukaan takaisin vaadi.
Voiko oikeesti olla noin typeriä ihmisiä?!
Varmaan kurjaa mennä hakemaan vaatteet siskoltaan. Miehen siskojen käytös on ollut aika uskomatonta mutta kyse on kuitenkin hänen siskostaan. Miten sitä heti ajatellaan, että lasten äidin sisko on etuoikeutettu niihin vaatteisiin verrattuna isän siskoon? Kannattaisi varmaan miettiä jotain kompromissia ja sitä miten lahjojen kanssa jatkossa toimitaan. Mutta siis mielestäni myös miehelläsi olisi oikeus antaa lastenne vaatteita kiertoon siskolleen :)
Ystävälliseen pyyntöön mieluummin suostuu kuin tuon tyyppiseen vaatimiseen ja omimiseen. Jos pyytäisi, suostuisin mieluummin, kuin jos joku menisi vaan ja ottaisi.
Varmaan kurjaa mennä hakemaan vaatteet siskoltaan. Miehen siskojen käytös on ollut aika uskomatonta mutta kyse on kuitenkin hänen siskostaan. Miten sitä heti ajatellaan, että lasten äidin sisko on etuoikeutettu niihin vaatteisiin verrattuna isän siskoon? Kannattaisi varmaan miettiä jotain kompromissia ja sitä miten lahjojen kanssa jatkossa toimitaan. Mutta siis mielestäni myös miehelläsi olisi oikeus antaa lastenne vaatteita kiertoon siskolleen :)
Toki siis vaatteita anbnetaan ja on annettu miehen kin siskolle, kyse nyt on vaan siitä että miehen sisko omii ne ilman meidän lupaa. Emme siis edes kerkeä niitä antamaan kun ne ovat jo hänen mielestään hänen.
Tässä on nyt sitten täysi sota päällä. En saanut läheskään kaikkia vaatteita takaisin. Mies ei hakiessa tiennyt kuinka paljon ja mitä sieltä pitäisi hakea. Soitin kälylleni ja sain että haluan loputkin ja itse katson ja jaan vaatteet niinkuin parhaaksi näen.
Kiukkuisesti tieski langan toisessa päässä kuinka mummun tekemiä villavaatteita ei anneta kenellekkään. Vastasin vain että nimen omaan, mies tulee ne hakemaan huomenna.
Anoppi on samoilla linjoilla siskon kanssa että vaatteet mieluusti hänen tyttärelleen. Tosin ei tiedä tyylistä miten tämä asia on hoidettu.
Mies lupasi huomenna hakea loputkin vaatteet ja sanoa siskollensa..
Olen niin raivoissani tilaanteesta että sanon miehen puolen suvulle suoraan että jos antavat lahjoja niin en ota vastaan jos niiden on tarkoitus olla jatkolahja tälle naiselle ja hänen lapsilleen..
niin minunko pitäisi niitä anella takaisin??
Ei ihan riitä kyllä pinna siihen..
ap
Jos ne on teidän, ne on teidän. Jos taas mummolassa, ne lienevät mummon?
Nyt kylla teet niilla lahjoilla just niin, kuin SINA parhaaksi naet! Ala yhtaan mielestele tuollaista jengia, tosi itsekkaita ovat. Ala ole kiltti tytto, vaan puolustaudu. Anna vaan suosiolla omalle siskollesi KAIKKI vanhat lelut ja vaatteet. ; )