Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voi tehdä miehelle jolla ei ole mitään tolkkua rahankäytössä?

Vierailija
02.02.2009 |

Inhottaa olla koko ajan "äitinä" hänelle :(. Meillä on muutenkin tosi tiukka rahatilanne eikä asiaa yhtään auta, että mies ostelee mitä sattuu. Kuten nyt viimeksi 28 euron PIPON liikuntaa varten. Paitsi että se pipo oli törkeän hintainen, se oli ruma kuin synti ja noin kolme numeroa liian pieni. Sitä ei saa edes venyttämällä korvien päälle, puolet korvasta jää näkyviin. Mitä ihmettä ihminen tekee pipolla jolla ei pysty peittämään korvia?!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tein itse lopulta, kun vuosikausien yrittämisen ja lupailujen jälkeen mies tuhlasi kaikki rahat ties mihin krääsään, herkkuihin, peleihin yms. ja sitten minä söin veteen keitettyä mannapuuroa puolet kuukaudesta kun muutakaan ruokaa ei ollut eikä rahaa ostaakaan ruokaa :(

Vierailija
2/13 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyse sadoista ja tuhansista euroista. Mies perustelee, että omat on rahansa, mutta kyllä sen vähintään pitäisi kortensa kantaa kekoon lasten menoista. Mua kohtaanhan sillä ei ole velvotteita, kun ei olla naimisissa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan samanlainen. Ostaa osamaksulla ja eikä kerro etukäteen aikeistaan. Heräteostoksia ne ovat kaikki enemmän tai vähemmän olleetkin. Viimeisin n. 1000 e maksavat silmälasit. Pitäähän ne silmälasit tietenkin olla, mutta edellisetkin olivat vain muutaman kuukauden vanhat.

Joka kerta sovitaan että puhutaan ainakin ensin ennenkuin ostetaan, mutta ei. Järkevämpää olisi säästää ensin ja ostaa sitten niin tulisi halvemmaksi. Ei ne minun rahoista hänen mukaansa ole pois. Mutta kyllä vaan on. Kun on osamaksuja ja kulutusluottoja niin hän ei voi ottaa osaa lasten kuluihin ja maksaa lainanlyhennyksistä omaa osaansa.

Rahaa ei koskaan ole ylimääräistä. Jos on niin ei ole kauan- ihan kuin se polttelisi lompakossa.

Vierailija
4/13 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle rahankäyttötaito on niin tärkeä asia ettei suhteesta kerta kaikkiaan tulisi yhtään mitään jos en voisi luottaa siihen, ettei toinen tuhlaile. Pakko sanoa, että meillä tuollainen johtaisi eroon, koska moinen suistaisi minut ihan totaalisesta raiteiltani. Meillä kyllä on muutenkin aina ollut niin vähän rahaa käytettävissä, että rahattomuus on kaiketi päässyt paisumaan pahimmaksi pelokseni tässä maailmassa.

Vierailija
5/13 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holtiton rahankäyttö ei ollut ainut, mutta kuitenkin iso syy eroon. Viidessä vuodessa tajusin ettei mies muutu, vaan kaikki raha meni bilettämiseen, kalliisiin vaatteisiin ja en tiedä edes mihin muuhun. Aina valitti miten rahat loppu, ja otti sitten pikavippejä ja kulutusluottoja.

Vierailija
6/13 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme molemmat tarkkoja rahasta. Rahasta ei ole pulaa, olemme hyvätuloisia, mutta mies on vanhemmiten nyt reilu 3- kymppisenä ruvennut suorastaan itaraksi. Meillä jää joka kuukausi 2000 e säästöön ja silti en saisi ostaa mitään. Mies vaan säästää ja säästää ja päivittää laskuriaan joka päivä...

Tänään ostin 40 egen maton ja siitä sai kuulla kuinka sitä tarvii käyttää ainakin 6 vuotta... Meillä on kolme lasta ja olisin kuopukselle ostanut alesta 50 egellä ensi talveksi Reimatecin toppapuvun, kun isosisaruksien vanhat on jo niin ohuiksi pesty. En saanut lupaa. Tarvii siis ostaa salaa ensi syksynä täydellä hinnalla, ei lasten tarvii palella...

Vierailija
7/13 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama homma,rahaa tulee ja menee ties minne.Lasku pino kasvaa mutta kaikki muu menee sen edelle,ei saa edes omia laskujaan maksettua saati sitten minun.Luottotietonikin on mennyt koska mies pimitti multa raha-asioitaan,näistä asioista ei voi edes keskustella miehen kanssa koska loukkaantuu niin helvetisti ja on koko illan sen jälkeen huonolla tuulella ja sitä ei kestä kukaan.Olen jo monta vuotta katsellut tätä touhua eikä se miksikään muutu,valittaa aina kun pitäisi säästää yms mutta mitään ei saa aikaiseksi.Pari kertaa olen yrittänyt säästää mutta oli helkutin vaikeaa kun mies kulutti sitä mukaa kun sain säästöä (ns.pakko menoja tuli).Työstäni saamat säästöt on myös tyhjennetty,ei edes ollut kertonut mutta kun sanoin hänelle siitä niin lupasi palauttaa kaikki,ei ole vieläkään rahaa ilmestynyt!

Vierailija
8/13 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voinut millään käsittää, että PIPOSTA voidaan pyytää sellaista hintaa. En ole edes tiennyt, että noin kalliita PIPOJA voi olla!! :O Eikä siinä, vaikka rahaa silloin olikin, niin pitääkö sitä laittaa tuollaisia summia PIPOON??? Yhdetkään mun housut / paidat ei maksa 60 euroa... Ja miehen ostama pipo oli tummanruskea merkkipipo, ei mitenkään erikoisen tai hienon näköinen.

Kuten nyt viimeksi 28 euron PIPON liikuntaa varten. Paitsi että se pipo oli törkeän hintainen, se oli ruma kuin synti ja noin kolme numeroa liian pieni. Sitä ei saa edes venyttämällä korvien päälle, puolet korvasta jää näkyviin. Mitä ihmettä ihminen tekee pipolla jolla ei pysty peittämään korvia?!

Vierailija
9/13 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä varten miehesi säästää? Onko hänellä jokin säästötavoite tms?

Vierailija
10/13 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tekee ylimääräisiä asuntolainan lyhennyseriä välillä. Eli ei säästä siksi että meillä olisi raha aina vähissä. Tälläkin hetkellä taitaa olla säästötilillä 20 tonnia...

Ja jos sanon, että jotain pitäisi ostaa niin vastaus on "aina sä vaan ostat ja ostat" ja lopulta en osta, kun nalkutus on kova... Ja en tosiaankaan osta koko ajan. Viimeksi ostin itselleni uuden vaatteen 3 vuotta sitten...

Mitä varten miehesi säästää? Onko hänellä jokin säästötavoite tms?

Vierailija
11/13 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edes tiedä mihin rahansa menivät, mutta kotona niitä ei näkynyt. Pahimmillaan pesin pienen vauvan peppua kylmällä vedellä kun ei ollut rahaa ostaa lämmitysöljyä, sähkötkin katkaistiin muutamaan otteseen. Ulosottomies oli tuttu näky kotiovella. Onneksi raha-asiamme olivat täysin erilliset, vaikka kaikki säästöni menivätkin sen miehen myötä.

Kaiken kauheuden tajusin vasta eron jälkeen, esikoinen kysyi vielä puoli vuotta eron jälkeen (uudessa kodissa) suihkuun mennessään "tuleeko lämmintä vettä". Siinä perhehelvetissä en edes tajunnut, ettei pienen lapsen tarvitsisi miettiä sellaista suihkuun mennessä ja kesti tosiaan puoli vuotta vielä eronkin jälkeen, ennen kuin lapsi tajusi, että suihkusta tulee _aina_ lämmintä vettä eikä sitä tarvitse kysellä.

Vierailija
12/13 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan samallainen ukko. Aina sai olla lainaamassa kun viimeisetkin hilut meni tyyliin: "ei ne mihinkään kuitenkaan riitä".

No, älä!

Yhtäkkiä saattoi tietokone olla tiessään kun äijä oli myynyt sen tai telkkarin paikalla joku vanha toosa vuodelta kivi ja keppi.

Tosi tiukkaa on ollut eron jälkeen 2 yksinhuoltajana mutta senttiäkään en ole lainannut tai sossunluukulla käynyt.

Vierailija
13/13 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tulee aika paljon pelattua. Ja olinhan sen jo huomannutkin, ettei minkään pelikoneen ohi päässyt laittamatta sinne rahaa, ja yleensä jonkin verrankin laittoi. Arvioi sitten kerran itse, että varmaan 80 000 markkaa menee vuodessa pelikoneisiin.

Sillä oli ihan hyvä palkka ja varmaan vanhemmilta ja sukulaisiltakin sai rahaa, joten kyllä sillä silti rahat riitti autoon ja harrastuksiin.

Sen jälkeen kyllä aina säälin tyttöjä, jotka sen seurassa liikkui seurusteluhaluisen näköisenä. Aina tuli ekana mieleen, että jos nuo päätyy yhteen, niin mitähän perhe-elämästä tulee noilla rahankäyttötottumuksilla. Ei se peliriippuvuus nimittäin ollut ainoa ongelma, vaan sen lisäksi just toi, että ei tajunnut rahan arvoa yhtään. Kun osti tavaraa, niin ei katsonut hintaa lainkaan, ja sitten se saattoi maksaa ihan mitä hyvänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi