Hei kaikki kerrostalossa bileitä järkkäävät:
lappu porraskäytävän seinässä EI ole mikään lupa bilettää kovaäänisesti pitkälle yöhön. Ihan sama, mitä lappusia laaditte - hiljaisuus on edelleen klo 23. Jos ette siinä pysty pysymään, käykää neuvottelemassa henkilökohtaisesti naapurien kanssa ja kysymässä lupa myöhempään riekuntaan.
Nimim. viikonloppuna naapurinsa tupareista kärsinyt
Kommentit (23)
Mutta ajattelin, että aiheesta voisi keskustella myös yleisemmin.
ap
Niin minäkin tein ja kun ei kukaan avannut (eivät kuulleet melulta!) soitin poliisit. Siihen loppui bileet ja naapuri kävi seuraavana aamuna nolona joka ovella erikseen pyytämässä anteeksi. Eikä muuten pitänyt enää bileitä keskellä yötä.
bileitä pitää kerran tai pari vuodessa ja silloin vähän venähtää tai tulee melua niin se ei minua vielä haittaa, sen verran voin joustaa omasta "mukavuudestani" mutta jos bileitä on usein niin silloin on parempi lopetella kun hiljaisuus alkaa
hae neuvoja siihen, miten minun on hoidettava asia.
Ei tässä ole MINUN tekemisistäni kyse, vaan bilettäjien. He eivät voi livetä vastuusta paperilappusella.
ap
jos naapurilla on hauskaa.
Jotkut bileet silloin tällöin ei maailmaa kaatane, varsinkin jos on varotettu aiemmin. Korvatulpat korviin ja unten maille. Tai sitten ovelle pimpottelemaan ja sanomaan, että melu tms. häiritsee. Meillä alakerrassa bileet melkein joka viikonloppu, mutta kun kerrostaloon ollaan muutettu, niin kyllä me elämän ääniä kestetään.
naapurilla ei ole kyse mukavuudesta? On sairautta, vuorotyöläisiä, jollain kenties jopa tosi tärkeä meno seuraavana päiv'änä. Sen takia bilettäjän on syytä kysyä lupa, jos meinaa riekkua koko yön.
ap
bileitä pitää kerran tai pari vuodessa ja silloin vähän venähtää tai tulee melua niin se ei minua vielä haittaa, sen verran voin joustaa omasta "mukavuudestani" mutta jos bileitä on usein niin silloin on parempi lopetella kun hiljaisuus alkaa
Sitä paitsi stadissa ei ole kamalasti vaihtoehtoja kerrostaloasumiselle.
Yksinkertaisesti kieltäydyn uskomasta, että se on naapurien vastuulla sietää meteliä.
Ei minuakaan haittaa, jos puoleen yöhön soitetaan musaa, mutta vuorotyöläisenä pikkuisen v...taa, kun naapurin meteli laantuu vasta seuraavana aamuna klo 06.
ap
jos naapurilla on hauskaa.
Jotkut bileet silloin tällöin ei maailmaa kaatane, varsinkin jos on varotettu aiemmin. Korvatulpat korviin ja unten maille. Tai sitten ovelle pimpottelemaan ja sanomaan, että melu tms. häiritsee. Meillä alakerrassa bileet melkein joka viikonloppu, mutta kun kerrostaloon ollaan muutettu, niin kyllä me elämän ääniä kestetään.
Ei kun rappuun vaan sitten klo 07 käymään kovaäänistä "puhelinkeskustelua". Jaarittelet kuvitteellisen puhelinkeskustelun mahdollisimman kovalla äänellä, nauraa hekotat kybällä jne. siinä sen bilehiiren oven takana.
ja tämän jälkeen juhlat jatkuvat jossain läheisessä juottolassa. Ihan päivänselvä juttu ja näin olen itse toiminut silloin, kun vielä bileitä tuli pidettyä. Meidän bileet kyllä loppuivat aikalailla lasten syntymään..
Mua oikeasti nyppi kanssa tosi pitkään, kun yläkerrassa oli bileet aamuyöhön eivätkä meille mitään ilmoittaneet. Ei ollut lappua missään. Ei pyydetty myöhemmin anteeksi. Jotenkin jäi kaivelemaan, kun tuli valvottua yö. Onneksi se on ollut eka ja vika kerta, kun olen joutunut heidän takiaan valvomaan (asuttu talossa puoli vuotta vasta). Kyllä elämisen ääniä saa toki kuulua kerrostalossa, mutta hiljaisuus pitää taata klo 23 alkaen (ei nyt tietenkään tarvitse hiipien kävellä ja kuiskailla sentään sen jälkeenkään).
tuli mullakin mieleen (siis mennä metelöimään naapurin ikkunan alle". Mutta siinä olisi häiriintynyt moni viatonkin, jotka olivat kärsineet samoista bileistä ;-)
Minustakin on täysin ok juhlia, kunhan ne juhlat loppuvat ajallaan. Tai niin, että se stereo pysyy ilta23:n jälkeen kiinni, eikä kukaan huuda täyttä kurkkua klo 03.
Ei taida kyllä parikymppiseltä, lapsettomalta pariskunnalta onnistua tuollainen. Pahoin pelkään, ettei nuo tuparit jääneet ainoaksi riesaksi.
ap
misä on lähin naapuri 1 km päässä.
T. se bilettävä naapurisi
asua kerrostalossa. Täällä on säännöt, ja niitä noudatetaan, jotta kaikilla olisi yhtäläiset mahdollisuudet elää ja olla. Eikä niin, että yksi pölvästi itsekkäästi meuhkaa ja valvottaa puolta rapullista ihmisiä. :-DD
ap
misä on lähin naapuri 1 km päässä.
T. se bilettävä naapurisi
ne vasta säännöt onkin. Itsekäs kaupunkipelle ei täällä pärjää todellakaan pitkään. Kaikki pelaa vastavuoroisuuden periaatteella teiden aurauksesta lähtien.
olet varmaan jo huomannut, että paheksunta = tiukkapipoisuus ja jos yrität rajoittaa teinien remellystä, se on sun oma vika, jos et kestä meininkiä.
Mutta toivoisin olevani tiukkapipo, joka on nukkunut yönsä hyvin. ;-)
ap
olet varmaan jo huomannut, että paheksunta = tiukkapipoisuus ja jos yrität rajoittaa teinien remellystä, se on sun oma vika, jos et kestä meininkiä.
mä olen ihan samaa mieltä sun kanssas.. Edellisessä kämpässä yläkerran pissis kirjotti joka vkl jonkun lapun, että pidetään bileet, aina oli synttäriä tai jotain jatkoja.. Ihan vitun sama, hiljaisuus on täällä 22-07,asia piste.. Onneksi ei siinä enään asuta,mutta täälläkin on jo kerran jouduttu kytät soittamaan kun yhteen asti laulettiin karaokea, järki hoi,äly älä jätä! Onneksi saivat samantien varoituksen kun soitin isännöisijälle.. Ja mua ei tosiaankaan häiritse mitkään suihkut tai tai yölliset vessassa käymiset tai kävelyt, mutta musiikin soittoa en kuuntele, täytyy sen verran olla jokaisella järkeä päässä, että antaa muiden ihmisten nukkua rauhaassa ja varsinkin pienten lapsien..
Ei ne oikeuta mihinkään. Minäkin voisin huutaa kurkku suorana kaiket yöt ja selitellä että lappu oli joo... Muuttakaa muualle jos ei se turpa ja stereot pysy yöllä kiinni. Onneksi meidän talossa on pari niin kovaa "poliisia" että täällähän ei juhli kukaan öisin :) Eikä tarvitse itse edes käydä valittamassa kun he hoitavat sen ennenkuin olisin edes käytävään päässyt.
Itse ainakin laitan lapun ilmoitustaululle jos meillä on juhlat. Musta se on ihan kohteliasta naapureita kohtaan ja uskon että jos juhlia on noin 1-2 kertaa vuodessa, tyyliin rapujuhlat, tuparit, niin naapurit ymmärtää. Kerrostalo asumisessa on omat hyvät ja huonot puolensa.
Itse ainakin laitan lapun ilmoitustaululle jos meillä on juhlat. Musta se on ihan kohteliasta naapureita kohtaan ja uskon että jos juhlia on noin 1-2 kertaa vuodessa, tyyliin rapujuhlat, tuparit, niin naapurit ymmärtää. Kerrostalo asumisessa on omat hyvät ja huonot puolensa.
Toki naapurit saattavat ymmärtää ja sietää, mutta ei heidän tarvitse. Kuvittelepa, että rapun 15-20 perheestä 10 järjestää rymyjuhlat kaksi kertaa vuodessa. Se ei mitenkään enää voi olla kohtuullista häiriötä, vaikka miten hyvin "laputettaisi" etukäteen.
Mua ihmetyttää, ettei ihmiset enää kehtaa hoitaa asioitaan kasvotusten. Meinaatko SINÄ ap antaa palautetta naapurille henk.koht? Se ois kanssa rehdimpää kuin täällä narista.