Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäisittekö sairaslomalle?

Vierailija
02.02.2009 |

.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla raskausviikkoja 31. Ei mulla tietenkään kauan ole enää ä-lomaankaan, mut kuukausi töissä tuntuu jokseenkin aika mahdottomalta ajatukselta. Olen todella väsynyt koko ajan, liitoskipuja on aina kun liikun, tällä hetkellä olo on tosi nuutunut, kurkkukin on kipeänä.

Herääminen 5:30 joka aamu on aivan kamalaa, osin varmaan siksi, koska kärsin raudanpuutteesta ja hemoglobiini on niin alhainen (n.105). Syön rautatabletteja, mutta olo ei ole ainakaan vielä helpottanut. Väkisin harrastan liikuntaa, koska en halua sohvaperunaksikaan ryhtyä. Lenkkeilen (hampaat irvessä näiden liitoskipujen vuoksi:)) ja leikin ulkona lasten kanssa.

Työni on toimistotyötä eli ei mitenkään rasittavaa fyysisesti. Tosin minulle kuuluu myös toimiston siivoushommat ja niiden tekeminen on tietysti kivuliasta.

Tekisi mieli hakea sairaslomaa ja siten aikaistaa töistä pois jäämistä, mutta velvollisuuden tunnosta en ehkä sitä pysty tekemään. Jäisitkö itse mun tilanteessa jo pois töistä?

Vierailija
2/10 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viikkoja 27 ja koko raskaus olla yhtä tuskaa. (Olin pahoinvoinnin takia pois töistä 3vko noin viikolla 12->) Pahaolo edelleen ja oksennan aamuisin, samoin nuo liitoskivut on pahoja, enkä siis pysty töihin kävelemään vaan on saatava aina kyyti.

Tiedän ettei oloni tule helpottamaan jatkossakaan, joten jään varhennetulle ä-lomalle, heti kun se mahdollista elikkä 4vko päästä =) Sairaslomalle en voi jäädä, pomni on hirviö =/ Joten tuo varhennettu sopii minulle oiken mainiosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sulla on vielä niin paljon viikkojakin jälellä. Harmi tuo ettei pomo päästä saikulle. Ootko kysynyt?

Mulla ei varmasti sitä ongelmaa olisi, saisin saikkua kun vain kehtaisin pyytää.. Tietysti lääkäriltä saadun todistuksen kanssa sen luulis olevan helppoa. Oon tässä nyt ihan kahden vaiheilla, käynkö hakemassa todistuksen vai en. Harmittaa olla töissä tällasena puolikuntoisenakaan. Tummat silmänaluset ja olo kuin rantaan ajautuneella valaalla..=/

ap

Vierailija
4/10 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne liitoskivutkin loppuvat/helpottavat aikanaan.

Itse olen 30. viikolla ja vielä vajaat 6 viikkoa töitä jäljellä ennen äitiyslomaa. Teen myös helppoa toimistotyötä ja toivon yli kaiken, että selkä kestää loppuun asti.

Sairaslomaa en kovin vähällä kehtaa hakea.

Ja aamuherääminen klo 6 alkaa olla aika helppoa kun muutenkin herää monta kertaa yössä vessaan tai käsien puutumiseen. Sitten vain illalla aiemmin nukkumaan.

Ärsyttää oikeasti se miten helposti raskaana olevat vinkuvat itselleen sairaslomaa. Ei ainakaan helpota nuorten naisten töiden saamista.

Vierailija
5/10 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tavallaan oon samaa mieltäkin. Oon ite kanssa luonteeltani semmonen etten todellakaan ihan hevillä pyydä saikkua ja jostain syystä aina nolottaakin pyytää sitä vaikka olisin miten sairas.

Tässä nyt vaan mietin, että miten terveellistä mun on rasittaa itteäni raskauden tässä vaiheessa. Lähinnä pahinta on tää väsymys. Viikonloppuna nukun helposti 12 tunnin yöunia. Viikolla en pääse lasten valvottamisen takia ennen 22:30 nukkumaan.

Lisäksi mun jalat kerää nestettä aivan hirveät määrät työpäivän aikana vaikka harrastan joka päivä taukojumppaa. Istun kuitenkin koneella noin 7 tuntia päivässä. Jalat on kivikovat pölkyt joka päivän jälkeen. Ja liikkeelle pääsee vain ähinän ja tuskailun kanssa liitoskipujen takia (jotka pahenee istuessa).

Todnäk kituutan tän loppuajan täällä kuitenkin...

Vierailija
6/10 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin, ainakin hetkeksi, aluksi vkoksi, hetkeksi taas töihin ja sitten jos tarvetta niin uudestaan. Suoraan et saa koko loppuajaksi saikkua, mutta lähempänä ä-loman alkua sitten kyllä saa. Oma terveytesi ja jaksamisesi vaikuttaa myös lapseen ja myös itse synnytykseen!! Hae saikkua ja troppia että saat hb:n hiukan nousuun. Mutta ei sitä ihan normitasolle saakaan raskaana, kuuluu nimittäin kuvaan että se on hieman alhaalla. Tbl:ien vaihtokin voi auttaa asiaa, toiselle sopii toiset jne. Kokeile myös nestemäisenä.

Vierailija
7/10 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne liitoskivutkin loppuvat/helpottavat aikanaan.

Ärsyttää oikeasti se miten helposti raskaana olevat vinkuvat itselleen sairaslomaa. Ei ainakaan helpota nuorten naisten töiden saamista.

Liitoskivut voivat kestää koko raskauden ja vielä sen jälkeen, kuten minulla. Ensimmäisen raskauden aikana jäin loman kautta sairauslomalle 3 kk enenn laskettua aikaa - kivut veivät jalat alta. Loppuivat vasta kun vauva oli 3-4 kk. Nyt on toinen raskaus menossa ja tajusin koko raskauden noista kivuista, jotka alkoivat viikolla 8. Koko ajan pahenevat (nyt viikko 27). Lääkäri on jo kirjoittanut sairauslomaa, vaikka olin itse sitä mieltä, että tilanne ei ole vielä niin paha. Istumatyötä teen minäkin, mutta minkäs teet, kun ei voi istua. Kohtu on tavanomaista alempana ja lapsi pääsee laskeutumaan nivusiin. Muu ei auta kuin makoilu.

Eli se siitä sairausloman vinkumisesta liian helpolla. Raskaudet eivät ole kaikilla samanlaisia.

Muista ap, että lapsen ja sinun paras on tärkein. Työnantajallekin helpompi, jos osaa varautua aiempaan poisjääntiin, niin sinulle saadaan sijainen. Muutamien päivien poissaolo ja töissä ramppaaminen aina välillä vain pahentaa tilannetta, koska sijaista ei saada ja hommat jää tekemättä. Minulla onneksi pomo tajuaa tilanteen (olin jo ensimmäisessä raskaudessa samalla työnantajalla) ja on jo laittanut paikkani auki. Jos pääsen töihin, menen - jos en, en pode siitä huonoa omaatuntoa.

Vierailija
8/10 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
9/10 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kehtaisi jäädä.

Totta kai siinä tilanteessa, jos olo on oikeasti sellainen ettei voi tehdä mitään, niin sitten jäisin.

Vierailija
10/10 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen sijaan yrittäisin selvittää, että oisko niistä siivoushommista mitenkään mahdollista päästä eroon tai jotenkin siirtää niitä osittain jollekulle toiselle.