taksilla synnärille?
Mitä kokemuksia teiltä löytyy? Jos siis synnytys alkaa yöllä ja sairaalaan lähtö on edessä, on mun hankittava kyyti sairaalaan, kun ei haluta miehen kans herättää esikoista sen takia keskellä yötä ja lähellä ei ole kyyditsijöitä....
Mies tulisi sitten perästä, kun on saanut lastenhoitajan paikalle.
Matka on puolisen tuntia ja olen ajatellut, että taksilla pääsee, mutta ottavatko synnyttävän kyytiin? Tuntuisi hassulta soittaa ambulanssiakaan, jos ei varsinaista hätää ole....
Kommentit (9)
Mies sattui olemaan yövuorossa, kun synnytys käynnistyi. Meille vaan oli synnytysvalmennuksessa sanottu, että jos taksilla pitää lähteä, niin ehdottomasti ei saa sanoa minne on menossa! Aikaa tästä on jo kylläkin yli 8 vuotta. Niin ja perusteluna oli se, ettei taksi sitten välttämättä tulekaan :-(
No minä soitin taksin enkä sanonut miksi/minne sillä pitää päästä. Mulle sattui tosi mukava kuski, joka vaan kysyi, että miten lujaa ajetaan :-)
Voithan toki itse varata matkaa varten jonkun kosteussuoja-alustan penkille. Kyllä sen taksin pitää sut kyytiin ottaa.
Mutta siltä kannalta, että kun menen yliaikakäynnille tiistaina niin voiko sinne mennä taksilla ja jos voi, niin saako siihen jonkun lapun ettei mene kuin kelan omavastuu? Entä takaisinpaluu, jos ei pidäkään jäädä osastolle, odottaako se taksi niin kauan että sen saa tietää vai pitääkö tilata tarvittaessa uusi vai onko sillä merkitystä...? Viimeksi tästä meinasi tulla todellinen ongelma, kun sairaala oli tunnin matkan päässä ja olin myös menossa yliaikakäynnille eikä kukaan tuntunut tietävän, saako sinne mennä taksilla vai ei. Mies olisi sitten jäänyt ilman autoa, jos olisin siis omalla autolla lähtenyt vielä sinne. Onneksi vauva päätti syntyä edellisenä yönä, joten taksihärpäkkä jäi kokematta :) Myöhemmin tosiaan huomasin että äitipolin lapussa oli merkintä että 36 rv:n jälkeen saa taksilapun mutta eihän sitä silloin huomannut.
olen ajatellut tuota takis juttua. Olemme nyt muttamassa kauemmas ja miettinyt että miten sitten pääsen sairaalaan synnyttämään jos ei mies ole kotona? Joudunko maksamaan siitä vai saako sitä varten jonkinmoisen lapun jostain??
Tietämätön esikoistamme odottava kyselee...
Sivusta seuranneena.....Ulkomaalainen nainen oli jo kovasti supistuksissaan ja tuli taksijonoon pyytämään kyytiä synnärille. Ihan pääkaupunkiseudulla siis ja matkaa sairaalaan n 20min. Eivät ottaneet kyytiin vaan tilasivat siitä tolpalta ampulanssin. Niin, olen samaa mieltä, että ampulanssit hätätilannetta varten tms. Mutta ehkä tässäkin tapauksessa nainen jo niin kipeän oloinen, että pelkäsivät joutuvansa kätilöksi. Mene ja tiedä.
Viime kevaana ma ainakin menin ihan taksilla synnarille, mitaan muuta vaihtoehtoa ei ollutkaan kun omaa autoa ei ollut silloin kaytossa. Menin vielapa pari kertaa, kahtena perattaisena aamuna aamuyolla (ensimmainen kerta oli siis vaara halytys), eivatka sanoneet kuskit mitaan, saati sitten vuoranneet penkkia mitenkaan! Tai toinen kuski itseasiassa sanoi, etta pitaisi aina varoittaa etukateen etta synnytysosastolle on matka kun taksia soittaa, etta tietavat laittaa auton akkia tulemaan - eli siis paasee mahdollisen jonon ohi.
Aika paljon on ihmisia joilla ei mitaan muuta vaihtoehtoa ole kuin se taksi - ambulanssi ei tosiaan ole oikea ajopeli ihan tavalliseen synnarille ajoon. Mutta onkohan tassa sitten eroja riippuen siita missapain Suomea on jos kerran joillekin on vartavasten neuvottu etta missaan nimessa ei saa kertoa minne on menossa? Paakaupunkiseudulla itse ajelin taksilla.
Me on menty miehen kanssa molemmilla kerroilla taksilla, ja tälläkin kertaa aiotaan. Ei ole tilatessa sanottu mitään, kun ei ole ollut mikään hätä. Kuskillekin on sitten sanottu että ei tarvitse kaahata. :) Kättärille on meiltä kuitenkin alle 10 min autolla. Mukana on ollut pyyhe istuinalustaksi, mutta ei siihen mitään ole valunut kummallakaan kerralla.
Sunny 37+6
Yleensähän synnärille ei ole kamala kiire, eikä yleensä hätä. Taksilla ehtii. Ja luulisin taksin ottavan kyytiin, maksavan asiakkaan.
Tosin kolmannen lapsen synnytys oli niin nopea, että pelkäsin ehdimmekö lainkaan ajoissa (sairaalaan puolen tunnin matka). Kiireellisessä lähdössä voi olla parempi soittaa ambulanssi kuin taksi.
muutamme kauemmas ja mieheni on töissä päivisin, matkaa on puoli tuntia sairaalalle, soitanko taksin vai ambulanssin? Mitä jos lapsi alkaa syntyä heti?
Matkakaan ei ole pitkä. Kerrot ihan reilusti taksia tilatessa, että ole menossa synnärille. Monet taksikuskit laittaa jotain penkin alle lapsivesien menon pelossa.
Ambulanssi on hätätilanteisiin :)