"Emme saa omiamme pois" tarkoittaako se
asunnonmyyntitilanteessa sitä, että
-myyntisummalla ei saa kuitattua asuntovelkaa pois
-vai että ei saa sitä summaa minkä asuntoon on laittanut (laina + oma pääoma)
Kommentit (10)
niitä kiinteistöjä ja asuntoja yleensä pidetään ihan hyvinä pääomasijoituksina joista olis tosiaan tarkoitus ns. saada vähintään omansa pois ;D
vai luuleeko joku tosiaan että esm. parisataaa vuotta vanhalla kartanolla ei enää ole mitään arvoa kun se on niin loppuun käytetty ja kulunut ???
Joskus voidaan myös laskea ostohinnan päälle yleinen hinnannousu kyseisen tyyppisestä asunnosta alueella. Esim. jos olet maksanut 5 vuotta sitten asunnosta 100 000 eur ja sinä aikana hinnat nousseet niin, että markkinahinta olisi vaikka 140 000, niin vähintään se pitäisi saada.
että asunnosta saisi sen summaa minkä asuntoon on laittanut (laina + oma pääoma).
Me saatiin rivarista omamme pois ja hiukan voittoakin.
useimmathan vaihtavat isompaan asuntoon. Kun asuntojen hinnat laskee (myös sen oman) niin laskee myös sen isomman uuden asunnon hinta. Eli väliraha jää siis pienemmäksi. En käsitä, mikä ongelma ihmisillä on asian kanssa? Asuntojen hinnat on nyt laskussa. Kukaan ei osta kämppää tinkaamatta 10-15%.
useimmathan vaihtavat isompaan asuntoon. Kun asuntojen hinnat laskee (myös sen oman) niin laskee myös sen isomman uuden asunnon hinta. Eli väliraha jää siis pienemmäksi. En käsitä, mikä ongelma ihmisillä on asian kanssa? Asuntojen hinnat on nyt laskussa. Kukaan ei osta kämppää tinkaamatta 10-15%.
Minä ainakin ostan asunnon voidakseni elää siellä tyytyväisenä, tehdäkseni siitä itselleni oman kodin ja nauttiakseni siitä mitä olen hankkinut.
Jos en myöhemmin saa asunnosta sitä rahaa mitä itse sijoitin, niin SO WHAT??
Oma asunto on KOTI, ei sijoituskohde. Sijoitusmielessä ostettavat luukut ovat asia erikseen.
6
tarkoittaa ainakin mulle, että saa sen, mitä asunnosta maksettiin ja vähän päälle, koska ollaan ite panostettu rahallisesti asuntoon lisää ostohetkeen nähden, mm. laitettu pihaa, sälekaihtimet, kiinteitä kaapistoja jne.
sen arvo on voinut nousta. Esim. jos lähistölle rakennettu kauppoja yms...
onhan asunto nyt enemmän "käytetty" kuin aiemmin.
"Käytön jäljet" saa pois pintaremontilla. Viime vuosina asuntojen arvo on noussut ja moni on pitänyt itsestään selvänä, että saavat voittoa. Nyt on tilanne toinen, kun hinnat ovat laskeneet. Toisaalta uudenkin asunnon saanee sitten halvemmalla tilalle, jos saa vain omansa myytyä. Näin tilanne tasaantuu.
Ei kai nyt kukaan ajattele omaa kotiaan vain rahassa.