Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko lapsi mielestäsi lomaa?

Vierailija
01.02.2009 |

Kymmenen vuoden päiväkotityön kokemuksella kerron, että 9 lasta kymmenestä tekee koko pitkän talven täyspäiväistä työviikkoa, vaikka vanhemmat pitävät kotona talvilomaa.

Nytkin 26 alta eskari-ikäistä lasta, joista 1 perhe on ilmoittanut, että lapsi on lomalla viikon helmikuun lopussa.

Moniko vanhemmista jaksaisi työskennellä viikkoakaan päiväkodin hälyssä? Ja kyllä! Lapselle päiväkotipäivä on työpäivä ja pidempi kuin vanhempien työpäivät.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisivat pk:ssa. Lomapäivät pidetään esim. pari päivää joulun aikaan ja pari päivää pääsiäisen aikaan. Hiihtolomalla lomailevat koululaisten vanhemmat, joilla ylipäätään on kertynyt lomaoikeutta niin paljon, että voi pitää lomaa silloin.

Vierailija
22/32 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, jos ei ole koululaisia niin on MAHDOTONTA SAADA hiihtolomaviikko!!

Minä pidän lapset AINA lomalla kotona, MUTTA minulla on vain se 5 viikkoa lomaa...

Joten kesällä se 4 viikkoa ja jouluaikaan viikon.

EN VOI LOMIKSI MUUTTUA!!

En usko että vanhemmat pitää lomia ilman lapsia, joillakin vain on enemmän lomaa kuin toisilla....Minun työnantaja ei ikävä kyllä anna edes palkatonta ylimääräistä vaikka haluaisin!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei välttämättä juuri hiihtolomalla pidetä.

Vierailija
24/32 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien on ollut pakko pitää vähät lomapäivänsä joulun ja loppiaisen välissä.

Vierailija
25/32 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa jossa lapseni käyvät/ovat käyneet ei kyllä yksikään lapsi ole ollut päiväkodissa jos jompikumpi aikuisista on lomalla. Vain ne joiden vanhemmat ei saa talvilomaa ovat hoidossa.

Helmikuun lopussa ? Talviloma aika töissä on tammikuusta maaliskuuhun. Vain ne joiden lapsia on koulussa pitävät talviloman samaan aikkaan koulun kanssa.

Meille tuli kysely jossa kysyttiin onko lapsi lomalla sillä viikolla kuin koululaisetkin tai toinen vaihtoehto oli laittaa jokin muu aika.

Joko olet tyhmä tai et päiväkodissa ollenkaan töissä tai tämä aloitus on provo.

Vierailija
26/32 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkiä, kavereita, nukkumista, syömistä. Joskus vähän laulamista ja askartelua. Toki pitkät päivät käyvät jaksamisen päälle, mutta viikonloput ollaan kotona.

Vierailija
27/32 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidossa syystä että mitään talvilomaa meillä vanhemmilla ei kertakaikkiaan ole.

Minulla on siitä outo työ, että talvilomaa ei kerry, mutta kesälomaa onkin sitten 38 päivää per kesä. Tämän kesäloman saa pitää huhti-joulukuun välillä niin että väihntään 30 päivää pidetään touko-elokuussa. Viimeksi pidin lomat niin että kesällä kuukausi ja syyslomaa 1 vko. Mieheni piti vielä 2 palkatonta lomapäivää joulun kieppeillä. Joten teillä ei pitäisi olla valittamista?

Mieheni aloitti vasta lokakuussa uudessa työssä, joten lomia ei juuri vielä ole.

Minä taasen ihmettelen, miten meidän tarhasta suurin osa lapsista tuntuu olevan jatkuvasti lomalla: joulun välipäivät olivat lomalla kaikki, pitävät myös syys ja talvilomaa, Kesäloma on pitkä jne.

Nykyään kuitenkin on niin paljon pätkätöitä, että kuvittelisi että useampikin lapsi ei talvilomaa pystyisi pitämään.

Mistäs muuten ap päättelet että vanhemmat köllii kotona vaikka lapsi on hoidossa??? Meilläpäin ainakin eskari on lomalla koulun loma-aikojen mukaan ja lapset on varahoidossa pienempien ryhmissä jos ei lomalla ole tuolloin (suurin osa siis lomilla mitä edelleen ihmettelen).

Vierailija
28/32 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvalomaa.

En tajua, miksi vanhemmat lapset sysätään kunnalliseen päivähoitoon pois äidin ja vauvan symbioosia häiritsemästä. Vanhemmat lapset ovat oikeutettuja sekä vanhempiensa että sisarustensa seuraan ja kiireettömyyteen. Hoidossa on raskasta, vaikka olisi mukavaa. Sen huomasi meidänkin lapsista, jotka nukkuivat aina parin tunnin päikkärit hoidossa eskari-ikäisinäkin, mutta kotona ollessa eivät juuri koskaan.

Vierailija
29/32 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on halutuin lomaviikko meillä töissä ja kaikki ei todellakaan sitä saa vaikka haluaisivatkin. Pitää vuorotella. Lapset voivat olla lomalla muulloinkin kuin hiihtolomaviikolla, loma kuin loma, mitä sillä ajankohdalla on väliä (jos ei ole kouluikäinen). Itse annan mielelläni hiihtolomaviikon kouluikäisten vanhemmille ja toivon sitten omalle kohdalleni samaa kunhan lapseni kasvavat.

Vierailija
30/32 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarvitsee sen. Sama mihin aikaan, kunhan on. Tiedän perheitä, joissa lapsi on kesällä poissa hoidosta kolme viikkoa ja talvella joulun ajan ja jonkun päivän vanhempien talvilomaviikolla, ja on pitkät hoitopäivät. En usko, että tuo harvinaista on, vaikka ap:n mainitsema 9 kymmenestä kuulostaa kyllä paljolta.

Vierailija
31/32 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että tuo harvinaista on, vaikka ap:n mainitsema 9 kymmenestä kuulostaa kyllä paljolta.

Vierailija
32/32 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekin oltiin juuri palattu 2 viikon lomalta, lapsi oli ollut 2 täyttä viikkoa + 2 päivää lomalla meidän vanhempien kanssa, kun palattiin päiväkotiin siellä kerättiin listaa hiihtolomaviikon lomailijoista. Listan kerääjä tokaisi minulle että ei teilläkään sitten ole lomaa ollenkaan kun lapsi on hoidossa jatkuvasti.

Olin että HÄH justhan me oltiin lomalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi