Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko lapsi mielestäsi lomaa?

Vierailija
01.02.2009 |

Kymmenen vuoden päiväkotityön kokemuksella kerron, että 9 lasta kymmenestä tekee koko pitkän talven täyspäiväistä työviikkoa, vaikka vanhemmat pitävät kotona talvilomaa.

Nytkin 26 alta eskari-ikäistä lasta, joista 1 perhe on ilmoittanut, että lapsi on lomalla viikon helmikuun lopussa.

Moniko vanhemmista jaksaisi työskennellä viikkoakaan päiväkodin hälyssä? Ja kyllä! Lapselle päiväkotipäivä on työpäivä ja pidempi kuin vanhempien työpäivät.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meidän kunnassa lapset pitääkin lomaa loma-aikojen maksuvapautuksen takia.

Vierailija
2/32 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tiedoksi, että useimmilla työpaikoilla koululaisten talvilomaviikot on vuodesta toiseen varattu vain niille, joilla on kouluikäisiä lapsia. Tarhaikäisten vanhemmat saavat pitää lomansa muina aikoina. Meidän työpaikalla useimmat pitävät talvlomat vasta pääsiäisen tienoilla.

En varmaan haluaisi työskennellä päiväkodissa, siksi olenkin valinnut työni toisin. Mutta ei ne lapsetkaan siellä töissä ole, siitä olen ap:n kanssa jyrkästi eri mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lomaa lapselle?

Valitettavasti liian suuri osa lapsista on lomalla kun ovat hoidossa. Valitettavasti elämä on tätä.

Vierailija
4/32 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ihmeessä sen edes perustelisi lapsille? Mulla on meidän pk.sta sellainen käsitys, että kaikki lapset on lomilla.

Vierailija
5/32 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset olivat vasta 2½ viikon joululomalla. Hiihtolomalla lapset ovat päiväkodissa, koska itse päivystän että pienten koululaisten vanhemmat voivat lomailla.

Pääsiäisviikon lapset ovat isän kanssa kotona. Siitä tulee lapsille yhdeksän päivän yhtenäinen lepotauko hoidosta.

Valitettavasti lapsillamme ei ole kuin kuuden viikon kesäloma vaikka vuorottelemme mieheni kanssa lomissa. Minulla ei ole kesälomaa kuin kolme viikkoa.

Vierailija
6/32 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tunne yhtään perhettä, jossa lapsi ei lomailisi perheen kanssa. Ja hiihtoloma ei tarkoita samaa kuin koulujen hiihtoloma.

Kannattaa ottaa huomioon, että lomaa on vuodessa yhteensä 5 viikkoa ainakin yksityissektorilla, joten ei kannata ihmetellä, jos lapset ovat sen 47 viikkoa päiväkodissa.

Vierailija
7/32 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunta joka tapauksessa nyysii maksun siltä ajalta. Miksi ATK-aikana ei voida siirtyä laskutuksessa todellisiin hoitopäiviin? Esim kun lapsi on kalenterikuukauden poissa, menee silti puolet maksusta! Ainakin Joensuussa.

Vierailija
8/32 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koskaan voisi kuvitella vieväni lapsia tarhaan, jos itse olen kotona. Enkä vienyt silloin kun töissä olin. Lapsilla oli aina vapaata kun minulla tai miehellä oli vapaata. Jopa silloin kun itse olin sairaana sairaslomalla töistä, pidin lapset kotona, vaikka itse olisin paremmin saanut levätä jos he olisivat olleet hoidossa.

On niitä ihmisiä, joille lapset tulee ensin ja sitten niitä, joille omat tarpeet on tärkeintä. Jälkimmäiset eivät ehkä olisi lapsia edes ansainneet. Tästä kommentista varmaan moni älähtää, mutta tätä mieltä minä olen.

Vierailija
9/32 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi on aina lomat kotona (olen opettaja ja lomia on siis mukavasti) ja kyllä vähintään puolet ryhmän lapsista on myös kotona hiihto-, syys- ym lomat.

Vierailija
10/32 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ajattelua! Eikö vanhemmat ajattele ollenkaan lapsen parasta? Eivät rakasta lastaan? Päivähoito maksuhan on naurettavan vähän;) Tiedän vanhempia, jotka pitävät omaa lomaa. etenkin perheiden isit tykkää olla rauhassa omilta lapsilta. aika kylmää touhua. sitten ihmetellään kymmenen vuoden päästä, kun ollaan etäisissä väleissä lasten kanssa.

Vierailija
11/32 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulle 11, joka varmaan tienaa ukkonsa kanssa vähintään 6000/kk. Rikkaat saa pitää samalla rahalla lapsiaan hoidossa mitä tavan kaupan kassa. Moni on mulle sanonut, että pitää hoidossa, koska joutuu maksamaankin.

Vierailija
12/32 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 on yksinhultaja ja tulot on pienet, mutta lapsi ykkönen!

Vierailija
13/32 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle puolet ryhmistä paikalla, käytännössä ne, joilla ei ollut kouluikäisiä sisaruksia.

Vierailija
14/32 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomaa, jonka viettää yhdessä perheensä kanssa!

Vierailija
15/32 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tuollainen idioottikeskus sijaitsee?? Mun käsitykseni mukaan suuri osa vanhemmista kuitenkin viettää lomansa lastensa kanssa?

Vierailija
16/32 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

11. mielestä päivähoito on todella edullista. Hih hih hii!!

Vierailija
17/32 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

Vanhemmilla on yleensä tasan 5 viikkoa lomaa vuodessa. Ainakin meillä neljä niistä pidetään kesällä (ja osittain eriaikaan että lapsella on 6 viikkoa lomaa pk:sta). Tämä tarkoittaa että talvelle jää yksi viikko ---> pidetään se jouluaikaan jolloin lapsi on runsaan viikon pois pk:sta. Mistäs me repäistäisiin vielä helmikuun lopulle lomaviikko että ap:n kaltaiset pk -ihmiset ei revi pelihousujaan?

Vierailija
18/32 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnat itse päättävät näistä jutuista.

Vierailija
19/32 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä pinossa piipittikin yh, jolla joku 20 e hoitomaksua! Tokihan se edullista on!

Vierailija
20/32 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos pidätkin talvilomasi vaikka maaliskuussa, niin lapset maksavat täyden kuukausi maksun, ei auta vaikka ilmoittaisit lomasta hyvissä ajoissa.

Meillä lapset pitävät tänä vuonna talvilomaa pääsiäisenä, kuten me vanhemmatkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan